Noneother skriver:
Uuhh jeg frygter faktisk at det ender lidt i det samme når min knægt bli´r lidt ældre. Hans far er lidt hm.. speciel.
Indtil videre gør jeg bare det, at jeg prøver at være et større menneske end han er. Jeg holder mine aftaler. Møder pænt i amtet/retten, når han vil slås. Forholder mig til fakta. Taler pænt med de flinke sagsbehandlere, når han melder mig til kommunen
og taler pænt når vi nu engang er tvunget til at tale sammen ved aflevering osv.
Jeg prøver så vidt muligt ikke at lade knægten mærke mit foragt for hans far. -Når det så er sagt, har jeg vildt svært ved bare at klappe i, når det jeg har allermest lyst til er at sparke ham i løgposen med en spids sko.
Jeg nægter bare at synke til hans niveau. Det han ønsker er åbenbart at tage pippet fra mig, og den glæde skal han ikke ha´!
Det er præcis også det jeg forsøger at gøre. Taler pænt, skriver pænt, møder op til tiden, møder i statsforvaltningen, henviser til de rigtige steder han kan henvende sig.
Han tror nok også han gør det samme, som skrevet i et tidligere svar har han en mærkelig virkelighedsopfattelse. Han taler pænt når han vil opnå noget - og når det ikke virker, så bliver han rigtig væmmelig. Men han sagde sidst i statsforvaltningen, at dødstrusler er "en fuldstændig normal reaktion" - så behøver jeg vist ikke at uddybe, at manden er lidt forskruet.
Jeg taler også pænt om ham, og vores søn skal aldrig sidde med en følelse af, at han gør mig ked af det ved at tale om far eller samvær. Men jeg har kun foragt tilovers for den mand. Det er virkeligt mærkeligt, hvordan man har delt så mange ting med mand, som man foragter idag.
Anmeld