Hvordan får i grøden i barnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2011

Marco2

Kit skriver:

Jeg har Alberte siddende på skødet med hendes ene arm enten på min ryg eller i spænd mellem mig og hende. Og den anden hånd har jeg i min frie hånd. (Det lyder lidt hårdt på skrift kan jeg se, men det er altså meget fredeligt og anbefalet af min SP)

Alberte har fået sine d-dråber med ske fra starten, så hun åbner munden, når der kommer en ske. 

Mit problem er mere, når hun skal drikke vand. Hun får det af et æggebærer, men kan slet ikke greje teknikken, så vi bliver lidt våde herhjemme ved måltiderne

Det metode er prøvet efter du skrev det, men det går slet ikke. Men tak for rådet.

Mht æggebæger prøvede jeg også det, og det var ligesom for tykt og lille. SÅ nu bruger vi plastickrus fra Ikea som vi havde til Emily. De er tynde i det, og det går fint.

Og problemet er jo også at Smilla ikke åbner munden når skeen kommer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

Marco2

PeruBaby skriver:

Åhh, det har vi også problemer med! Her ved Sofia også hvad skeen er til for - og hun er IKKE vild med det. Hun smækker gummerne i så snart hun ser skeen og går bagover i bue og begynder at sige utilfredse lyde hvis jeg har hende til at sidde på skødet hos mig...

I dag har jeg så prøvet en anden tektik, hvor jeg selv havde begge fødder støttet op på et stolesæde ved siden af mig, så Sofia kunne sidde lænet med ryggen op ad mine ben, så vi havde god face-to-face kontakt - og det gik lidt bedre, når hun kunne se mig sidde og sige "uhmmm, hvor smager det dejligt". Men altså - her er vi stadig kun oppe på max 6 tsk per måltid - og så er det en god dag

Hun er ekstremt visuel og alt fanger hendes opmærksomhed. Jeg tror også at det triks med at have hende siddende i en autostol kunne virke for os for at få hende lige over for, så det skal helt sikkert afprøves...

Men her er det altså bare om at aflede opmærksomheden fra skeen så hun smiler og udnytte situationen for at få lidt mad listet ind i munden på hende

Din teknik har vi nu prøvet de sidste par dage, og det virker!! FANKS!

Der er faktisk kommet grød ind i en mængde jeg vil vurdere til næsten at være et måltid... men også kun næsten.

Det var altså bare så nemt med Emily og så er det bare så svært med Smilla. Hun er bare slet ikke interesseret i det, og har ikke forstået det overhovedet. Og det stresser jo, fordi hun jo netop skulle starte op på grød fordi hun var så lille vægtmæssigt. Og når hun så bare ikke vil - og vi har prøvet i snart 5 uger nu....

Men tak for råd, det virker her indtil videre.

Håber Sofia snart begynder at tage lidt mere også

AG

Anmeld

24. juni 2011

DK

Jeg sætter Richards arme "fast" under det der "sikkerheds/holdestykke" i hans skåstol! Så kan de stadig bevæges lidt, men ikke komme op til munden Det fungerer upåklageligt!
Derudover åbner han bare munden. Hvis han er blevet for træt så vil han af og til gerne lige have sutten til at sutte maden ned med, men det er kun hvis jeg er kommet for sent igang med at lave hans mad inden en lur! Når han er frisk og i hopla er der ingen problemer! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.