Hvordan får i grøden i barnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

900 visninger
12 svar
0 synes godt om
20. juni 2011

Marco2

Ja, hvordan får i skeen i barnets mund? Og ovenikøbet med chancen for at der bare er en smule mad tilbage på skeen?

For synes det er lidt svært at manøvre skeen udenom halvdelen af forstykket til skråstolen, stort set hele hagesmækken samt ti fingre som er placeret i mindstebarnets mund hver gang moderen nærmer sig munden med skeen...

Bryder mig ikke om tanken om at smide hende i en spændetrøje, og vil sandsynligvis også blive meldt til de sociale myndigheder, men for pokker … så hvordan gør I det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

AnneBJ

Har du prøvet at have hende på skødet, så du kan holde hendes arme? Altså den ene i "spænd" mellem hende og dig, og den anden kan du holde hende i hånden

Og ellers så er grødopstart vist bare på den måde, hun lærer lynhurtigt at hun skal åbne munden for at skeen kan komme ind, men indtil hun har vænnet sig til det, forstår hun jo ikke hvad skeen er til for

Hm, gad vide om jeg egentlig svarede på det du spurgte om? Det er kun erfaringer fra barnepigetjanser, men når jeg fx skal have d-dråber i lille-lixen () aer jeg ham på hagen, så han åbner munden, og drypper dem så bare direkte ind - måske kan det også  bruge til grød?

Anmeld

20. juni 2011

Lilje82

He he her åbner han bare munden så snart skeen kommer

Meeeen det med fingrene der absolut skal parkeres i munden, det har vi også her, jeg tager som regel bare hånden ud for ham og giver ham maden. Du kan evt. prøve at give ham en anden ske, han kan sidde med, råddet fik jeg af en anden, men det virker dog ikke her. For den propper han også bare i munden og så e vi jo lige vidt igen!

Anmeld

21. juni 2011

Kit

Jeg har Alberte siddende på skødet med hendes ene arm enten på min ryg eller i spænd mellem mig og hende. Og den anden hånd har jeg i min frie hånd. (Det lyder lidt hårdt på skrift kan jeg se, men det er altså meget fredeligt og anbefalet af min SP)

Alberte har fået sine d-dråber med ske fra starten, så hun åbner munden, når der kommer en ske. 

Mit problem er mere, når hun skal drikke vand. Hun får det af et æggebærer, men kan slet ikke greje teknikken, så vi bliver lidt våde herhjemme ved måltiderne

Anmeld

21. juni 2011

blomst84

Jeg prøvede også med skråstolen i starten, men det gik helt i kage så nu sidder Cecilie på skødet så jeg har styr på begge hendes arme, det er også nemmere med skødet når du skal give vand i koppen, jeg syntes i hvert fald det er lidt nemmere at styre

Anmeld

21. juni 2011

CA

Ej, undskyld, men jeg kom til at grine da jeg læste overskriften

Han åbner som regel munden selv og eller kører jeg bare skeen lidt på læberne, så han ved den er der. Hånden vil han også meget gerne have i munden og jeg tar den så bare ud når maden sal ind. Jeg kan ikke made ham mens han sidder hos mig. Han er simplethen for vild

Vi bruger autostolen med et stort håndklæde i(for at beskytte stolen) - så sidder han nemlig rigtig godt!

Anmeld

21. juni 2011

PeruBaby

Åhh, det har vi også problemer med! Her ved Sofia også hvad skeen er til for - og hun er IKKE vild med det. Hun smækker gummerne i så snart hun ser skeen og går bagover i bue og begynder at sige utilfredse lyde hvis jeg har hende til at sidde på skødet hos mig...

I dag har jeg så prøvet en anden tektik, hvor jeg selv havde begge fødder støttet op på et stolesæde ved siden af mig, så Sofia kunne sidde lænet med ryggen op ad mine ben, så vi havde god face-to-face kontakt - og det gik lidt bedre, når hun kunne se mig sidde og sige "uhmmm, hvor smager det dejligt". Men altså - her er vi stadig kun oppe på max 6 tsk per måltid - og så er det en god dag

Hun er ekstremt visuel og alt fanger hendes opmærksomhed. Jeg tror også at det triks med at have hende siddende i en autostol kunne virke for os for at få hende lige over for, så det skal helt sikkert afprøves...

Men her er det altså bare om at aflede opmærksomheden fra skeen så hun smiler og udnytte situationen for at få lidt mad listet ind i munden på hende

Anmeld

22. juni 2011

karina pigen

Marco2 skriver:

Ja, hvordan får i skeen i barnets mund? Og ovenikøbet med chancen for at der bare er en smule mad tilbage på skeen?

For synes det er lidt svært at manøvre skeen udenom halvdelen af forstykket til skråstolen, stort set hele hagesmækken samt ti fingre som er placeret i mindstebarnets mund hver gang moderen nærmer sig munden med skeen...

Bryder mig ikke om tanken om at smide hende i en spændetrøje, og vil sandsynligvis også blive meldt til de sociale myndigheder, men for pokker … så hvordan gør I det? 

jeghar felix på skødet og har ingen problemer.. han åbner selv munden når han vil ha mad.. dygtig.. dog skal der ik ske for meget omkring ham så kan han ik koncetere sig. startede i stråstolen og synes han sad  mega dårigt så prøvede vi højstolen.. aah det gad han ik..så blev det kødet og det fungere..

Anmeld

23. juni 2011

Marco2

AnneBJ skriver:

Har du prøvet at have hende på skødet, så du kan holde hendes arme? Altså den ene i "spænd" mellem hende og dig, og den anden kan du holde hende i hånden

Og ellers så er grødopstart vist bare på den måde, hun lærer lynhurtigt at hun skal åbne munden for at skeen kan komme ind, men indtil hun har vænnet sig til det, forstår hun jo ikke hvad skeen er til for

Hm, gad vide om jeg egentlig svarede på det du spurgte om? Det er kun erfaringer fra barnepigetjanser, men når jeg fx skal have d-dråber i lille-lixen () aer jeg ham på hagen, så han åbner munden, og drypper dem så bare direkte ind - måske kan det også  bruge til grød?

Har prøvet at sidde med hende på skødet, men det flejner hun fuldstændigt over. Og hun VIL bare ha' noget i munden, så det ender med at hun sidder helt krøllet sammen på skødet af mig, og så er det virkelig umuligt at se munden og endnu værre at få noget derind. Men tak for råd 

Anmeld

23. juni 2011

Marco2

Lilje82 skriver:

He he her åbner han bare munden så snart skeen kommer

Meeeen det med fingrene der absolut skal parkeres i munden, det har vi også her, jeg tager som regel bare hånden ud for ham og giver ham maden. Du kan evt. prøve at give ham en anden ske, han kan sidde med, råddet fik jeg af en anden, men det virker dog ikke her. For den propper han også bare i munden og så e vi jo lige vidt igen!

Tror det med skeen ikke bliver en succes, så er det nok bare både forstykket, hagesmæk, begge hænder OG skeen der er derinde på samme tid 

Men tak for råd 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.