Hvordan fordeles børnene i statsamtet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

705 visninger
1 svar
0 synes godt om
20. juni 2011

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg er ved at blive skilt og er meget bange for at faren pludselig vil forlange børnene 7/7.

Faren har aldrig været en stor del af børnenes liv - han har sprunget over hvor gærdet er lavest... Jeg har stået for alt det praktiske da de var helt små, stået op om natten, været indlagt med dem, været hjemme når de var syge, afleveret og hentet dem i institution osv. osv. Far har været der men ikke rigtig taget del i det hele. Han har arbejdet meget og de sidste 2 år har fritidsaktiviteter fyldt mere og mere. Jeg har siddet alene hjemme med børnene hver 3. aften i gennemsnit mens han har hygget sig ude...:-(

Far har i nogle tilfælde glemt aftaler og glemt at hente et barn.

Mor har været den stabile klippe i hjemmet og sørget for regelmæssighed og overskueligheden.

Men hvordan ser statsamtet på dette - er de ligeglade eller???

Børnene er 1, 5 og 7 år.

KH en der bliver tosset af at tænke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

sophiemy

Man kan tænke meget over disse sager, men udkommet afhænger af en masse ting.

Først og fremmest tror jeg ikke på at din mand vil få tilkendt 7-7 med så små børn. Jeg har ikke selv erfaring med den ordning (er dog principielt imod den) - men en bruger herinde siger, at statsforvaltningen ALDRIG idømmer 7-7. Denne type ordning kan i følge hende først komme på banen hvis I bliver enige om, at den er smartest for jeres børn eller alternativt at børnene til den børnesagkyndige insistere på, at det er det de selv vil.

Generelt kan man så også sige, at bare fordi far ikke har deltaget så meget betyder det ikke, at han ikke kan og/eller vil stå med tingene alene eksempelvis hver anden weekend og hver anden onsdag.

Men de vil helt sikkert kigge på hvem børnene har det stærkeste bånd til og om der er specielle hensyn at tage til denne tilknytning. Så nej de er ikke ligeglade, men det er jo lidt ord mod ord. Så det er vigtigt at få et godt og åbent møde, hvor I kan enes om både situationen og en eventuel løsning.

Men hvordan tænker din eks og hvad beder ham om i forhold til samvær? Han lyder jo ikke umiddelbart som en der vil kræve 7-7, da det vil afskære ham fra mange af de ting, som du skriver hidtil har været vigtige for ham. Tror ikke du skal være så bange for at han vil kræve det, men jeg kender ham selvfølgeligt ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.