Tusind tak!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

644 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. juni 2011

linemus

Til alle jer, der har svaret på mine paniske indlæg de sidste 5-6 dage, mens jeg har svedt over "projekt bryllupskage". Alt ville absolut drille:
- bunden, der først efter 3. opskrift (tak Polkaprik - jeg vil aldrig bruge andre opskrifter) blev en succes, samt en drillende kageform, der blev tæmmet med staniol og bagepapir
- appelsinmoussen (der hænger mig laaaangt ud af halsen) med husblas, der klumpede; blev smeltet over svag varme; ville ikke stivne; mere husblas i... og tilsidst hang den lettere blævrende sammen
- chokolademoussen, der blev for stiv, men blev reddet vha. mere flødeskum
- marcipanovertrækket drillede også og revnede desværre pænt meget i kanterne
- pynten nåede jeg ikke ret meget af - der skulle have været fine bogstaver på, men jeg var en torsk til at bruge min nye udstikker, så den blev kastet over skulderen i frustration. Man kan jo også bare lade være med at gøre alting i sidste øjeblik

I har været en stor hjælp!

Knus Line

PS. Har lagt billeder ind i galleriet "Bryllupskager".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

linemus

linemus skriver:

Til alle jer, der har svaret på mine paniske indlæg de sidste 5-6 dage, mens jeg har svedt over "projekt bryllupskage". Alt ville absolut drille:
- bunden, der først efter 3. opskrift (tak Polkaprik - jeg vil aldrig bruge andre opskrifter) blev en succes, samt en drillende kageform, der blev tæmmet med staniol og bagepapir
- appelsinmoussen (der hænger mig laaaangt ud af halsen) med husblas, der klumpede; blev smeltet over svag varme; ville ikke stivne; mere husblas i... og tilsidst hang den lettere blævrende sammen
- chokolademoussen, der blev for stiv, men blev reddet vha. mere flødeskum
- marcipanovertrækket drillede også og revnede desværre pænt meget i kanterne
- pynten nåede jeg ikke ret meget af - der skulle have været fine bogstaver på, men jeg var en torsk til at bruge min nye udstikker, så den blev kastet over skulderen i frustration. Man kan jo også bare lade være med at gøre alting i sidste øjeblik

I har været en stor hjælp!

Knus Line

PS. Har lagt billeder ind i galleriet "Bryllupskager".

Det eneste jeg er 100 % tilfreds med er roserne. Det er første gang, jeg prøver det, så er helt ærligt imponeret over egne evner Det er da altid noget, at én ting lykkedes

Anmeld

20. juni 2011

Zafir

Vil straks gå ind og se. Det lyder ellers lækkert med appelsin og choko Mouse... Jeg tænker om appelsin har det samme problem som ananas? Hvor de lige skal koges i 3 min, for at nedbryde det enzym der gør at det ikke vil stivne?... Hmmm....

Anmeld

20. juni 2011

iris-mor

Det skal jeg også have tjekkte ud.

Kender udemærket det med de dumme bogstaver, måske skulle vi lave en krikegård for funky letters cutteres. - Hvis det var dem du ville have brugt

Anmeld

20. juni 2011

iris-mor

Jeg kan ikke lige finde den. Sætter du ikke lige et link på??

Anmeld

20. juni 2011

linemus

iris-mor skriver:

Jeg kan ikke lige finde den. Sætter du ikke lige et link på??

https://www.baby.dk/debat/116693pi1/bryllupskager/m in-foerste-og-sidste-bryllupskage.aspx

Anmeld

20. juni 2011

WOW!!!  Hvor er roserne også bare sindsygt flotte!!!!

Stine og Lisa.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.