Fri, glad og lidt bekymret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

584 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. december 2008

Helle30

Nå piger.
Nu skulle der være en chance for at få lidt bedre tid til jer herinde. I tirsdags kl. 12.40 var der nemlig dømt barsel for mit vedkommende, og ihh hvor er jeg bare super glad for at være kommet "afsted".
Egentlig er jeg jo glad for min arbejdsplads, mine kolleger - og som sådan også for ungerne, men arbejdet med den klasse, jeg har haft i år har været ret hårdt, og det har taget meget på mit overskud til alt andet - incl. familie, husholdning, venner mv.
Nu skal jeg bare tage mig af alt det, der har været skubbet i baggrunden - og det har jeg rigtig godt af, som man siger.
Desværre er der et lille "men" midt i al min glæde. Jeg ved bare ikke, hvor bekymret, jeg behøver være:
Pga. nf-resultatet fik jeg jo foretaget moderkagebiopsi, og da den viste normale kromosomer, fik jeg så tilbudt gennemscanning af fosterhjertet på Riget. Fortykket nakkefold ses indimellem som følge af hjerteproblemer. Den lilles hjerte var helt perfekt, men man fandt, at lillepigens store knogler faldt uden for normalkurven i str. Derfor har jeg i fredags været til endnu en scanning - denne gang i Næstved, og knoglerne var stadig kortere end normalt (ca. 1 cm. for lårbensknoglen). Hoved- og mavestørrelse er helt normale. På Riget undersøgte jdm knogletætheden, gennemscannede hjerne og organer, samt lavede en 3d scanning på den lilles pandeform (for tegn på dværgvækst). Alt var i perfekt orden. - På nær de dér lidt kortere knogler.
I fredags på Næstved var jdm også rigtig sød, og hun forklarede, at der jo indimellem er nogle, der ikke helt følger kurverne,- at alle andre undersøgelser og scanninger jo var rigtig fine,- og at jeg ikke skal gå og tænke så meget over det. Det vil jeg så prøve at lade være med, men helt slå bekymringen ud af hovedet, det har jeg svært ved.

Det var lige en lille update fra mit liv. Glææææder mig til at have lidt mere tid til jer herinde.

- Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2008

Anja

Vildt at du er så langt henne at du er gået på barsel ! Tiden flyver afsted

Er da sikker på, at din lille pige er helt perfekt, for ja, de kan jo ikke alle følge kurverne

Vil ellers bare ønske tillykke med barsel !

Anja

Anmeld

4. december 2008

Ny mor

Altså de kurver er nogle gange kun til at blive bekymret over, men dejligt lillebebsen har det fint. Det er da godt nok gået strærkt - allerede barsel!!!! Bliver så spændende med lillesøster :-)

Kh Birgitte

Anmeld

4. december 2008

Monica

Dejligt med en lille update...Kan godt forstå at du er bekymret... Det er da helt naturligt... Men jeg er helt sikker på at I får den skønneste bebs...

Moni - som overvejer at æde Gustavs chokolade kalender

Anmeld

4. december 2008

Rasmine

Kan sgu godt forstå du ikke kan slå det ud af hovedet, Helle.
Sådan havde jeg det også, fra uge 12 - 20 (selv derefter var jeg i tvivl om han var velskabt)
Først da han kom ud, blev jeg overbevist.

Nyd nu din barsel, og julen...

Du får garanteret den fineste lille prinsesse.

Anmeld

4. december 2008

Tikki

Ahhh skønt med barsel

Jeg kan altså godt forstå du går og grubler lidt over de her svar omkring knoglerne.....men der ér jo virkelig nogen, der ikke følger kurverne. Nu er jeg jo igennem næsten det samme - nakkefolden var noget for stor, mit tal var 1:58 og jeg fik også lavet moderkagebiopsi, som viste normale forhold. Var til 2 fosterhjertescanninger som var helt fine og så igen til en scanning her for nogle uger siden, som var fin..men viste at hovedet og maven var større end gennemsnittet. Jeg har prøvet det hele før med Iza også -også forstørret nakkefold, moderkagebiopsi, scanninger og hun havde også stort hoved og mave.......men hun er jo så fin . Jeg ved ikke om det lindrer lidt på tankerne, men måtte bare lige give et lille pip. Jeg tænker også lidt over det store hoved denne gang, men prøver at skyde det fra mig....der er jo ikke noget at gøre nu alligevel.....men tankerne forstår jeg ski godt. Lad os læne os tilbage og nyde vores barsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.