Nå piger.
Nu skulle der være en chance for at få lidt bedre tid til jer herinde. I tirsdags kl. 12.40 var der nemlig dømt barsel for mit vedkommende, og ihh hvor er jeg bare super glad for at være kommet "afsted".
Egentlig er jeg jo glad for min arbejdsplads, mine kolleger - og som sådan også for ungerne, men arbejdet med den klasse, jeg har haft i år har været ret hårdt, og det har taget meget på mit overskud til alt andet - incl. familie, husholdning, venner mv.
Nu skal jeg bare tage mig af alt det, der har været skubbet i baggrunden - og det har jeg rigtig godt af, som man siger.
Desværre er der et lille "men" midt i al min glæde. Jeg ved bare ikke, hvor bekymret, jeg behøver være:
Pga. nf-resultatet fik jeg jo foretaget moderkagebiopsi, og da den viste normale kromosomer, fik jeg så tilbudt gennemscanning af fosterhjertet på Riget. Fortykket nakkefold ses indimellem som følge af hjerteproblemer. Den lilles hjerte var helt perfekt, men man fandt, at lillepigens store knogler faldt uden for normalkurven i str. Derfor har jeg i fredags været til endnu en scanning - denne gang i Næstved, og knoglerne var stadig kortere end normalt (ca. 1 cm. for lårbensknoglen). Hoved- og mavestørrelse er helt normale. På Riget undersøgte jdm knogletætheden, gennemscannede hjerne og organer, samt lavede en 3d scanning på den lilles pandeform (for tegn på dværgvækst). Alt var i perfekt orden. - På nær de dér lidt kortere knogler.
I fredags på Næstved var jdm også rigtig sød, og hun forklarede, at der jo indimellem er nogle, der ikke helt følger kurverne,- at alle andre undersøgelser og scanninger jo var rigtig fine,- og at jeg ikke skal gå og tænke så meget over det. Det vil jeg så prøve at lade være med, men helt slå bekymringen ud af hovedet, det har jeg svært ved.
Det var lige en lille update fra mit liv. Glææææder mig til at have lidt mere tid til jer herinde.
- Helle
Anmeld