Spørgsmål Til dig med både juli 07 børn og små babyer el. venter dig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

416 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. december 2008

Lulle25

Hej piger. Jeg venter jo på lille bebs til april og tænker så det brager over hvad vi skal købe af barnevogn. Overvejer en tvillinge kombi vogn. Min kæreste arbejder jo rigtig meget ca. fra 8-18 i hverdagen og så hver anden søndag fra 11-16 + når der er åbenthus i weekenderne. Så vi er jo meget selv og kan jo ikke rende med 2 barnevogne, og vi tager tit på tur. Synes bare dem jeg har set kun har lift str. og så skal de efterfølgende ligge i klapvognskaleche, og tænker jo på deres små rygge.

Nå spørgsmålet er jo selvfølgelig, hvad gør i ?

Kh Louise 19+0 (der håber på et par gode ideer)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2008

Loggidut

nogle vælger jo at have barnesæde til den største, og faktisk har vi planlagt at sælge barnevognen når vi kommer efter nytår, for som vi snakkede om den anden dag, så bruger vi den næsten aldrig.

DPéren har forsøgt sig med at putte tif inde i den her uge, og det går helt fint, og efter nytår forsøger hun med at putte tif inde i legestuen, jeg glæder mig for så er jeg fri for at slæbe den frem og tilbage hver eneste torsdag, ja ja jeg er lidt magelig!

så hvad med at forsøge med at nøjes med et barnesæde? det sparer jer for en del penge?

Anmeld

4. december 2008

Plysbjørnen

Jeg har søskendesæde til Laura, men har stadigvæk 2 barnevogne, til når Laura skal i GæsteDagpleje...

Betina

Anmeld

4. december 2008

Nadi

Jeg tror også jeg ville vælge at have to barenvogne, og så måske en tvillinge klapvogn og så komme den bette bebs i en voksi/sleepe med plade.

Anmeld

4. december 2008

Mary

Vi købte en lækker Teutonia tviliinge klapvogn inden Annika blev født. Juliane var 1½ år da Annika kom til verden. Den er rigtig god, liften kan stå i den ene side og der er god plads til storesøster. De har også sovet deri ved siden af hinanden som om det var en stor dobbeltseng Vi har brugt den RIGTIG MEGET! Vi har ikke haft to barnevogne da Annika kunne sove i liften i enten tvilligevognen eller i klapvognen. Da hun var færdig med liften begyndte Juliane at sove indenfor, så ingen problemer der..... Jeg ville ikke have et sæde til barnevognen da den kommer til at hænge sådan, men det kommer nok an på hvilken vogn I har. Derudover synes jeg at Juliane stadig var så lille at jeg ikke synes det kunne være på sin plads at hun skulle sidde i regn og rusk ovenpå barnevognen

Nu overvejer vi et ståbræt til klapvognen til Juliane da hun oftest går selv nu (3 år den 29, dec). Tvillingevognen vil vi sælge, men vi bruger den dog stadig, men mest 'bare fordi den er der' hehe.

Anmeld

4. december 2008

Anja

Vi har både to barnevogne og en tvillinge emmaljunga klapvogn.

Når jeg går en tur alene med Esther er hun jo i barnevognen, og den sover hun også i om dagen. Når Elias er hjemme skal han jo også ud at sove, så derfor har vi en barnevogn ekstra. Vi havde en ældgammel brugt en som suppl til vores Emmaljunga, men syntes den lugtede lidt efter at have stået i garagen, så vi har lige købt en ny billig barnevogn hos coop. Begge barnevogne har vi hjemme, da vi har en kommunalvogn i dp. Det stiller de tilrådighed i Kalundborg kommune, hvis man ønsker det.

Tvillingevognen ville jeg IKKE undvære. Jeg er meget alene med børnene og skal kunne hente og bruge Elias i dp og Jonas i børnehave næsten hver dag. Jeg har Esther i en voksipose i den ene side af klapvognen. Har lagt et tykt tæppe i bunden som isolation. Elias sidder så ved siden af i flyverdragt med et tæppe om benene.

Selv om jeg også har bil stående, så kunne vi ikke undvære klapvognen. Så jeg kan klart anbefale at købe en. Vores købte vi brugt for 1500kr - og den er så god som ny. MEN jeg ville ikke lægge nogen af dem til at sove i den uden opsyn. Synes ikke en klapvogn er lige så stabil som en barnvogn og jo heller ikke så varm om vinteren.

Det var lidt erfaringer herfra.

Anja

Anmeld

4. december 2008

Lulle25

Hej med jer og tak for hjælpen, nu vil jeg prøve og vende det med manden, og så ser vi hvad vi gør. Dejligt at vide I andre får det til at funke

Kh Louise

Anmeld

4. december 2008

Tikki

Hej - vi har købt en søskende- klapvogn, der hedder Carena Double Swing. Der kan monteres en medfølgende barnevognslift i den ene side som vender ind mod dig, mens der i den anden side er et almindelig klapvognssæde. Liften kan tages af igen, når den er blevet for lille og så er det bare som en tvillingeklapvogn bagefter. Begge sæder kan lægges ned uafhængig af hinanden. Den koster knapt 3000 kr. med det hele. Den er let at køre med og fylder ikke vildt meget af en vogn til to.....jeg er allerede glad for den .......ja, og så har vi barnevognen, som Iza skal sove i i vuggestuen og en Brio klapvogn, der kan stilles en lift i som så kan fungere som barnevogn, når jeg skal køre alene med den lille nye, der snart kommer uha...3 uger til termin

Anmeld

5. december 2008

Muffinmus

Jamen jeg har købt en dejlig odder barnevogn til hende..min søn bruger helt sikkert stadig sin når hun kommer og hans søvn skal ikke ødelægges pga en ny baby.
Der udover har jeg købt en brugt tvillinge Brio klapvogn til dem. Så kan den lille ligge i lift eller voksi ved siden af mens den store kan sidde og og følge med i alt. Vil ikke købe en tvillinge barnevogn da jeg ikke mener min søn skal tilat vænne sig til at sove sammen med en anden i vognen.
Men med en tvillinge klapvogn kan vi altid have begge unger med, den ene siddende og den anden liggende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.