Barn midt i uddannelse eller vente?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

996 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. juni 2011

Anonym trådstarter

Hej alle :-)

Jeg har en dejlig datter på 16 måneder og vi ønsker meget snart en bror eller søster til hende.. Er under uddannelse på kontor. mangler knap 14 måneder. Ville det være tosset at gå i gang med projekt baby nu? Nogle der kender til reglerne ang. forlængelse af elevplads?? Kom med alle jeres meninger :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Jeg har en dejlig datter på 16 måneder og vi ønsker meget snart en bror eller søster til hende.. Er under uddannelse på kontor. mangler knap 14 måneder. Ville det være tosset at gå i gang med projekt baby nu? Nogle der kender til reglerne ang. forlængelse af elevplads?? Kom med alle jeres meninger :-)

Jeg vil sige, at det kommer an på hvor fleksibelt dit studie på dette kontor er? Er det sådan 8-16 agtigt, og skal du lave noget hjemme?

Jeg synes den er lidt tricky, for lad os nu sige, at du lige præcis bliver gravid, så din termin er fx 2 måneder før du er færdig. Så er det alligevel lidt ærgerligt at være sååå tæt på..

.. Men omvendt ville jeg nok personligt heller ikke kunne vente, så det kommer vidst - efter min mening - an på din overall situation  

Anmeld

19. juni 2011

Thalia

Jeg har selv fået 2 børn mens jeg gennemførste et universitetsstudie, og min klare holdning er at børn skal komme når lysten og overskuddet er til det

Anmeld

28. juni 2011

Mick

øv jer nu og gi den gas om to mdr så kommer det hele nok til at passe ;-) god fornøjelse

Anmeld

28. juni 2011

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Jeg ville personligt have rigtig svært ved at vente, men som Frøken J. skriver, så kan man også være ærgerlig over, at have så kort tid tilbage, især hvis det er lidt besværligt.

Min kæreste er kontoruddannet og han var da i hvert fald på arbejde fra 8-16, og havde derudover skoleforløb som han ikke lige kunne blive væk fra. Så jeg TROR at det er lidt mere besværligt end som bare så?!

Men ja, jeg har så selv valgt at blive gravid, så det passer med at jeg er på barsel nu - med kun ½ år tilbage af uddannelsen Lidt fjollet, men forhåbentligt fint med jobsituation og alt det.

Men altså, hvis der er 14 måneder tilbage, så behøves i jo ikke at vente sååå længe

Anmeld

29. juni 2011

Ellie79

Kan sagtens forstå begge sider.. Men personligt ville jeg vente og prøve at time det så du kan gå direkte på barsel når din uddannelse slutter - er jo lige om lidt

Anja 37+2 så netop har gjort sin pædagoguddannelse færdig og venter nummer 2.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.