onlyme skriver:
Hej
<3
Jeg har lidt spørgsmål omkring fødslen som jeg håber i dejlige damer kan hjælpe mig lidt med 
Jeg ved man kan læse en masse omkring det på nettet, men jeg syntes jeg kan bruge jeres svar til mere
--> Så håber det er okay med jer :b
1,. Hvordan startede jeres veer, Og var i klar over det med det samme, at det ikke bare var plukveer ?
1. gang anede jeg ikke, at det var veer, før det næsten var for sent.. Havde haft veer i 3-4 timer, før jeg lige så stille fandt ud af, at det nok ikke bare var "irritationer" efter vandet var gået..
2. gang havde jeg de ONDESTE plukveer, efter vandet var gået.. Det var kun fordi jordemoren sagde (da jeg var inde til et tjek), at uanset hvor ondt de gjorde, så var de kun plukveer indtil videre, at jeg ikke troede det var veer.. Men da så veerne kom, så kunne jeg godt ane en lille forskel - heldigvis 
2,. Hvor lang tid gik der mellem jeres første veer ?
1. gang, ved jeg ikke.. Jeg tog ikke tid på dem til at starte med..
2. gang mindre end 5 min fra start..
3,. Hvordan føltes jeres veer, hvis i ikke må beskrive det med (mens) smerter ?
Kan ikke beskrive mine som andet end mens smerter, sorry.. Det var også det der skete 1. gang.. Jeg havde kun hørt om veer i lænden, og troede derfor ikke, at mine var veer, siden de jo føltes som mens smerter.. 2. gang gjorde de bare nas!
4,. Havde i en ide om i var ved at få veer (gå i fødsel) enden de/det gik i gang ?
Nej.. Eller jo, vandet gik begge gange som det første, men ellers ikke 
5,. Hvordan ser (vandet) ud når det går ?
Det skulle gerne være gennemsigtigt? Eller misforstår jeg dit spørgsmål?
6,. Ligger man altid mærke til det går ?
Nej, men jeg lå sjovt nok ned begge gange alligevel :-P
7,. Havde i meget udflåde op til veer'ene ?
Nej
8,. Kan veer rive oppe i overmaven ?
Det kan godt være jeg tager fejl, og siger noget forkert, men så må én af de andre lige rette på mig
Men veerne er jo sammentrækninger af livmodermunden, og derfor gør det så ondt dernede.. Senere, bliver det hele maven, når presseveerne kommer, fordi det er hele musklen der arbejder på at få barnet ud.. Men om andre har haft det anderledes, det ved jeg ikke 
Det var hvis dem jeg havde lige pt ;-)
34+1