onlyme skriver:
Hej
<3
Jeg har lidt spørgsmål omkring fødslen som jeg håber i dejlige damer kan hjælpe mig lidt med 
Jeg ved man kan læse en masse omkring det på nettet, men jeg syntes jeg kan bruge jeres svar til mere
--> Så håber det er okay med jer :b
1,. Hvordan startede jeres veer, Og var i klar over det med det samme, at det ikke bare var plukveer ?
2,. Hvor lang tid gik der mellem jeres første veer ?
3,. Hvordan føltes jeres veer, hvis i ikke må beskrive det med (mens) smerter ?
4,. Havde i en ide om i var ved at få veer (gå i fødsel) enden de/det gik i gang ?
5,. Hvordan ser (vandet) ud når det går ?
6,. Ligger man altid mærke til det går ?
7,. Havde i meget udflåde op til veer'ene ?
8,. Kan veer rive oppe i overmaven ?
Det var hvis dem jeg havde lige pt ;-)
34+1 
1,. Hvordan startede jeres veer, Og var i klar over det med det samme, at det ikke bare var plukveer ?
Jeg fik taget vandet, men jeg var ikke i tvivl om det var veer da det endelig var.
2,. Hvor lang tid gik der mellem jeres første veer ?
Jeg blev sat igang (fik taget vandet), men de første veer der kom var der cirka 20 minutter imellem.
3,. Hvordan føltes jeres veer, hvis i ikke må beskrive det med (mens) smerter ?
Jeg vil beskrive det som at falde ned på stangen på en drengecykel
! Lyder dumt, men hvis man har prøvet det ved man at det gør ondt et kort øjeblik, men så forandre smerten sig til noget der trykker, niver og smerten 'stråler' i stedet for at være central.
4,. Havde i en ide om i var ved at få veer (gå i fødsel) enden de/det gik i gang ?
Som skrevet fik jeg taget vandet, så ja.
Men jeg havde rigtig mange plukkeveer og var åben cirka 4 cm inden jeg fik taget vandet og gik i fødsel og jeg var ret klar over at jeg var åben fordi mine plukkeveer føltes anderledes (måske det faktisk var veer der gik i sig selv igen)
5,. Hvordan ser (vandet) ud når det går ?
Det var helt klart og meget varmt.
6,. Ligger man altid mærke til det går ?
Som udgangspunkt ja, men man kan da være i tvivl.
7,. Havde i meget udflåde op til veer'ene ?
Havde jeg gennem hele graviditeten, så det er svært at sige.
8,. Kan veer rive oppe i overmaven ?
Jeg havde meget koncentrerede veer, og mærkede dem faktisk kun neders i maven og hen over ryggen.
Håber mine svar kan bruges?