Lidt af hvert.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.246 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. juni 2011

onlyme

Hej <3

Jeg har lidt spørgsmål omkring fødslen som jeg håber i dejlige damer kan hjælpe mig lidt med

Jeg ved man kan læse en masse omkring det på nettet, men jeg syntes jeg kan bruge jeres svar til mere --> Så håber det er okay med jer :b

1,. Hvordan startede jeres veer, Og var i klar over det med det samme, at det ikke bare var plukveer ?

2,. Hvor lang tid gik der mellem jeres første veer ?

3,. Hvordan føltes jeres veer, hvis i ikke må beskrive det med (mens) smerter ?

4,. Havde i en ide om i var ved at få veer (gå i fødsel) enden de/det gik i gang ?

5,. Hvordan ser (vandet) ud når det går ?

6,. Ligger man altid mærke til det går ?

7,. Havde i meget udflåde op til veer'ene ?

8,. Kan veer rive oppe i overmaven ?

Det var hvis dem jeg havde lige pt ;-)

34+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2011

onlyme

onlyme skriver:

Hej <3

Jeg har lidt spørgsmål omkring fødslen som jeg håber i dejlige damer kan hjælpe mig lidt med

Jeg ved man kan læse en masse omkring det på nettet, men jeg syntes jeg kan bruge jeres svar til mere --> Så håber det er okay med jer :b

1,. Hvordan startede jeres veer, Og var i klar over det med det samme, at det ikke bare var plukveer ?

4,. Havde i en ide om i var ved at få veer (gå i fødsel) enden de/det gik i gang ?

34+1

Slet ingen der vil dele sin viden med mig ?

Anmeld

19. juni 2011

Tina&Laura

onlyme skriver:

Hej <3

34+1

Jeg fik taget vandet, men jeg var ikke i tvivl om det var veer da det endelig var. 

Jeg blev sat igang (fik taget vandet), men de første veer der kom var der cirka 20 minutter imellem. 

Jeg vil beskrive det som at falde ned på stangen på en drengecykel  ! Lyder dumt, men hvis man har prøvet det ved man at det gør ondt et kort øjeblik, men så forandre smerten sig til noget der trykker, niver og smerten 'stråler' i stedet for at være central. 

Som skrevet fik jeg taget vandet, så ja.
Men jeg havde rigtig mange plukkeveer og var åben cirka 4 cm inden jeg fik taget vandet og gik i fødsel og jeg var ret klar over at jeg var åben fordi mine plukkeveer føltes anderledes (måske det faktisk var veer der gik i sig selv igen) 

Det var helt klart og meget varmt. 

Som udgangspunkt ja, men man kan da være i tvivl. 

Havde jeg gennem hele graviditeten, så det er svært at sige. 

Jeg havde meget koncentrerede veer, og mærkede dem faktisk kun neders i maven og hen over ryggen.

Håber mine svar kan bruges?  

Anmeld

19. juni 2011

SP10

Profilbillede for SP10

1. Nu blev jeg sat igang, men var slet ikke i tvivl om at det var veer.

2. De første veer gik der måske 10 min. imellem men fik hurtigt regl mæssige veer som der kun var 5 min. imellem 

3. Af det jeg kan huske så gør det sindsygt ondt om maven som en mavekrampe som du så bare kan gange med 100000000000.

4. ...

5. Mit var helt klart.

6. Jeg var slet ikke i tvivl om at mit gik. Men der er vidst nogle der er i tvivl om det går.

Det var lige dem jeg kunne svare på. Håber du kunne bruge det til noget 

Anmeld

19. juni 2011

Mumto3

Haha...om jeg var itvivl om jeg havde veer??? Ja da!!! da jeg skulle føde vores 3. barn og ligesom havde prøvet det to gange tidligere, blev jeg ved med at sige til jordemoderen: Undskyld, emn ejg tror altså ikke at jeg er ved at føde! Det er altså ikke rigtige veer jeg har.

Når jeg så fik en ve tænkte jeg: AAAAVVVVV!!!!! Jo, det er godt nok en rigtig ve. MEN så snart veen var fordi tænkte jeg: Nå, pjat, det var da ikke så slemt. Det var nok bare en plukve. -og sådan gik der mange time med mig!!!

Jeg opdagede det alle 3 gange at vandet gik. De to første gange startede fødseln med vandafgang og det var meget stille og roligt. 3.gang gik vandet underfødslen og det synes jeg var en meget ubehagelig oplevelse. (det er faktisk det eneste tidspunkt jeg har været bange under en fødsel, det var lige der da vandet gik. Men så snart jordemoderen fortalte at det var vandet der var gået, så var jeg rolig igen! Jeg kunne bare slet ikke finde ud af hvad der skete med mig, og var bange for at det var blod jeg pludselig kunne mærke løbe ned af mine ben. Men det var det jo slet ikke!!! det var bare vand!!!)

Anmeld

19. juni 2011

Mor Til Oktober Børn

onlyme skriver:

Hej <3

34+1

Vågnede søndag morgen klokken 6 og havde ondt i lænden, maven og så gik smerterne lidt ned i benene ..

2,. Hvor lang tid gik der mellem jeres første veer ?
Kan ikk huske hvor lang tid der var imellem da de rigtig kom igang

Jeg kan ikk beskrive smerten når veerne først er gået igang!

Jeg var ikk i tvivl da veerne virkelig tog til søndag eftermiddag Det var langt fra lissom de plukveer jeg havde tidligere

Jeg fik taget vandet, men det helt klart og varmt .. Føles lidt som om man tisser hele tiden

Jeg fik taget mit, så pas

Jeg havde ikk ret meget ..

Jeg synes for det meste mine veer var i den nederste del a maven, underlivet og lænden  og så begyndte de efterhånden at gå ned i mine lår 

Anmeld

19. juni 2011

B&J

Mine startede kl 21.30 jeg fik lidt ondt i lænden og sagde til min kæreste om jeg ikke måtte få varmpuden men under 2minutter tog de så meget til at jeg viste det her er veer

jeg ved ikke hvor længe der gik da jeg var på sygehuset, fordi de havde prøvet at sætte mig igang i 2 dage og 3dagen lykkes det så fordi mit vand var gået.

jeg kan kun sige av for en i H........ mine var rigtige kraftige fra start til slut og det var 16 timer, jeg kan ikke beskrive smerten fordi det gjorde bare sååå ondt, men vil gerne gøre det igen for alt smerten forsvand da jeg fik min dreng op på mig

Nej jeg troede bare jeg havde fået lidt ondt i lænden som jeg fandt ud af ikke var efter 2 minutter

Jamen jeg var ved min jordmor og jeg stod op da vandet gik og mine bukser blev helt gemmen blødte og på gulvet lå der en kæmpe pytte omkring mig med klart fostervand

Jeg kunne mærke det puf fra underlivet men troede det var min søn der sparkede også kom jeg til at tisse lidt men det var altså ikke lidt så sagde til min kæreste inden er vandet lige gået ellers tisser jeg virkelig meget

ja det havde jeg men nu var mit vand også gået så der kom en masse foster vand ind i mellem en skylle også en masse slim

det ved jeg ikke jeg havde bare ondt

Anmeld

19. juni 2011

Clisolka

Jeg blev sat i gang ved at få taget vandet med det samme - jeg var 4 cm åben. Ca 15-20 min efter startede veerne. 

Der gik ca. 20-25 min, men inden længe blev de regelmæssige med 5 min imellem (jeg blev lagt til et ve-drop)

Av! Det gjorde ondt, det trak tårer - meget meget værre end mens-smerter. 

Ja, da jeg blev sat i gang 

Det er klart. 

Jeg havde ingen tvivl, da jeg fik taget vandet. 

Det havde jeg i gennemsnit igennem hele graviditeten. 

Ikke hvad jeg kan huske af. Jeg havde smerter i underliv og lænd. 

Anmeld

19. juni 2011

onlyme

B&J skriver:

Mine startede kl 21.30 jeg fik lidt ondt i lænden og sagde til min kæreste om jeg ikke måtte få varmpuden men under 2minutter tog de så meget til at jeg viste det her er veer

jeg ved ikke hvor længe der gik da jeg var på sygehuset, fordi de havde prøvet at sætte mig igang i 2 dage og 3dagen lykkes det så fordi mit vand var gået.

jeg kan kun sige av for en i H........ mine var rigtige kraftige fra start til slut og det var 16 timer, jeg kan ikke beskrive smerten fordi det gjorde bare sååå ondt, men vil gerne gøre det igen for alt smerten forsvand da jeg fik min dreng op på mig

Nej jeg troede bare jeg havde fået lidt ondt i lænden som jeg fandt ud af ikke var efter 2 minutter

Jamen jeg var ved min jordmor og jeg stod op da vandet gik og mine bukser blev helt gemmen blødte og på gulvet lå der en kæmpe pytte omkring mig med klart fostervand

Jeg kunne mærke det puf fra underlivet men troede det var min søn der sparkede også kom jeg til at tisse lidt men det var altså ikke lidt så sagde til min kæreste inden er vandet lige gået ellers tisser jeg virkelig meget

ja det havde jeg men nu var mit vand også gået så der kom en masse foster vand ind i mellem en skylle også en masse slim

det ved jeg ikke jeg havde bare ondt

Jeg har haft en strammen i maven igår omkring kl 01.30,. Ikke som plukveer'ene men bløde i starten også er den blevet hårdere og hårdere,. Og jeg har haft meget ondt i lenden hele dagen og i nat,. Kunne næsten ikke gå igår fordi det rev sindsygt meget,. så jeg var ved at falde sammen hele tiden,. Kunne det lyde som en veer ? Jeg har haft 4 sådanne siden,. Hvor maven bliver helt hård og lenden gør helvedes ondt samt i benene falder sammen,. Er 34+1 idag ..?!

Anmeld

19. juni 2011

B&J

onlyme skriver:

Jeg har haft en strammen i maven igår omkring kl 01.30,. Ikke som plukveer'ene men bløde i starten også er den blevet hårdere og hårdere,. Og jeg har haft meget ondt i lenden hele dagen og i nat,. Kunne næsten ikke gå igår fordi det rev sindsygt meget,. så jeg var ved at falde sammen hele tiden,. Kunne det lyde som en veer ? Jeg har haft 4 sådanne siden,. Hvor maven bliver helt hård og lenden gør helvedes ondt samt i benene falder sammen,. Er 34+1 idag ..?!

ummm inden er det fordi den lille muller så meget rundt og du bare er træt og udmattet i kroppen men kan også være håre plukveer men kan også være en start på din krop er i gang med veer jeg ville ringe til jordmoren og høre mig ad for bedre engang for meget ind for lidt og hun ved 110% sikkert hvorfor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.