Det hele hænger bare ikke sammen (ikke børn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

337 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. december 2008

Anonym trådstarter

Det hele er bare noget rigtig øv lige nu, og har været det siden vi købte vores ellers rigtig dejlige hus. Ifølge banken skulle det sagtens kunne løber rundt med pengene, men hvor f... er de penge henne. Vi knokler og knokler, men alligevel kan vi bare ikke få det til at hænge sammen, vi bruger så lidt penge som muligt, men alligevel er der underskud når det hele skal betales. Banken vil ikke hjælpe os. Vi har derfor taget den sværre beslutning at sælge vores hus igen, desværre nok med tab som det ser ud med boligmarkedet nu. Det er den rigtige beslutning vi har taget, men det gøre bare rigtig ondt, men hellere det her end at det hele på et eller andet tidspunkt ryger på tvang. Det er en rigtig trals jul her hjemme, penge er der næsten ingen af, så vi har måtte sælge nogle ting for at kunne få råd til gaver bare til ungerne. Det er os der står for julen i år men hvordan vi komme over den udgift ved jeg ikke. Forhåbentligt er der et par der køber vores hund på søndag, og juleænderne har vi liggende i fryseren fordi der var rigtig godt tilbud på dem for et par uger siden, men det er jo kun en meget lille del af det hele til jul. Vi håber det kan gi nogle flere penge hvis vi lejer et hus eller lejlighed, vi er i hvertfald klar til at gøre alt for at få det til at køre rundt igen. Heldigvis er det hele ikke gået ud over forholdt mellem manden og jeg, det er da altid noget. Imorgen skal så gå med at ringe til mæglere så vi kan få nogel tilbud fra nogele stykker.

Øv jeg sys det er trist og rigtig meget trals det hele lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2008

bette

ahh surt da.. er jeg ked af at høre.. sådan noget er ikke spor morsomt..
men det er dejligt at høre det ikke ændre i jeres forhold.. der er jo mange der lader sådanne problemer gå ud over hinanden..

en jul behøver jo heller ikke være med de vilde udgifter.. en jul handler jo om mere end bare det.. kærlighed og familie fx..

håber i finder ud af det hele.
trøster fra Heidi

Anmeld

3. december 2008

Loggidut

Det der kender jeg kun alt for godt

nu har vi lige fået lavet vores budget, jeg jeg fatter slet ikke hvor vi skal finde alle de penge henne, med mindre jeg snart kommer i job!

så jeg vil bare lige give dig et kæmpe kram, og sige pøj pøjmed jeres hussalg, heldigvis for i er så kloge at gøre noget ved det inden det går galt!

Anmeld

3. december 2008

Astrid P

Åhh nej... Hvordan i alverden kan det næsten ske? Når banken siger at der er råd til at købe, så SKAL der fandme være råd til at købe...

Det er jeg virkelig ked af at høre. Jeg håber I snart kommer oven vande igen!

KH Astrid

Anmeld

3. december 2008

Plysbjørnen

Åhh Nej... Det er bare så surt når sådan noget sker, man stoler sgu på hvad banken siger, så det er noget rigtigt øv når det så ikke passer...

Og så lige her op til jul... Håber i snart kommer ovenvande igen...

Knus Betina

Anmeld

4. december 2008

Rasmine

Øv øv øv...
Rigtig rigtig træls, især når banken har regnet på dte osv.
Håber I får en go' jul alligevel, husk nu det ikke kommer an på hvor STORE gaverne er...

I skal da beholde kræet, kan I ikke arbejde lidt over, eller få et lille extrajob, indtil I er ovenvande igen, de mangler altid afløsere i hjemmeplejen eksempelvis.

Anmeld

4. december 2008

Anonym trådstarter

ja det er bare rigtig øv øv. Vi er bare så skuffet over at vi ikke kan få det til at køre, men der er ikke nogen der kan fortælle os hva det er der er gået galt ikke en gang banken.

Vi kan ikke arbejde mere end vi gør, manden starter rigtig tidligt og kommer sent hjem + han arbejder i weekenden så snart der er noget. Nogen er jo nød til at passe ungerne, at jeg går sygemeldt, men sygepengene er det samme som jeg eller ville ha fået på arbejde, så det er ikke det der er galt.

Hvor jeg bare håber vi får solgt hurtigt så vi kan komme videre og oven vande igen.

Tak for jeres knuser, man kan altid regne med at i er her til at bakke op om en når der er brug for det tøser.

Anmeld

4. december 2008

Nadi

Jeg aner ikke hvad jeg skal sige eller gøre, udover at jeg synes det er noget rigtig øv og føler med jer!
Håber at I får en dejlig jul alligevel, og som Bacon skriver så kommer det ikke an på hvor store gaverne er, men at de kommer fra hjertet.

Kan banken ikke se at de skal gå ind og hjælpe jer eftersom det er dem der har regnet p at det godt kan løbe rundt?? Det er jo ikke for tid og evighed de skal hjælpe, bare til i er ovenpå igen.

Anmeld

4. december 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Hej.
Det lyder virkelig trist, og jeg er ked af, at banken har nosset så meget i den...

Nu ved jeg ikke hvornår I købte - men har I husket at kontakte SKAT og få renterne regnet ind i jeres skattefradrag? Det sker nemlig ikke automatisk det første år, og muligvis heller ikke det næste (sidste år glemte SKAT at indberegne vores renter, så vi selv måtte gøre det igen), selvom banken budgettere med det i deres beregninger - og det kan altså godt give en del ekstra penge hver måned. Vi har vist lån i huset for ca. 1,6-1,7 mio, og har ekstra fradrag på samlet knap 5000 hver måned - hvilket giver omkring 2500 ekstra udbetalt.

Håber at I finder en løsning - og finder ud af, hvor det er gået galt. Skræmmende at man ikke engang kan stole på bankens udregninger

Kæmpe kram og opmuntrende tanker
Pernille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.