Smørcrem med palmin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.581 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. juni 2011

muzen

Dette er en meget stor portion og der kan man med fordel fryse f.eks. halvdelen eller mere, hvis man kun har en håndmikser sååå er det en god ide at halvere opskriften da jeg ikke tror at en håndmikseren slår til....

113 g usaltet smør-stuetemp

113 g smør-stuetemp

225 g palmin-stuetemp

900 g flormelis

3 tsk vanille extract (klar hvis cremen skal være så hvid som muligt)

5-6 spsk koldt mælk (man kan godt bruge vand, men så vil den violette farve blive blå)

Bland smør og palmin grundigt gerne i en 10 min. Kom vanillen i og så flormelis lidt ad gangen, det skal blandes godt med smøret, kom så væsken i lidt ad gangen, ønskes en tyndere konsistens kommes der lidt mere i end de 6 spsk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2011

millesofie

muzen skriver:

Dette er en meget stor portion og der kan man med fordel fryse f.eks. halvdelen eller mere, hvis man kun har en håndmikser sååå er det en god ide at halvere opskriften da jeg ikke tror at en håndmikseren slår til....

113 g usaltet smør-stuetemp

113 g smør-stuetemp

225 g palmin-stuetemp

900 g flormelis

3 tsk vanille extract (klar hvis cremen skal være så hvid som muligt)

5-6 spsk koldt mælk (man kan godt bruge vand, men så vil den violette farve blive blå)

Bland smør og palmin grundigt gerne i en 10 min. Kom vanillen i og så flormelis lidt ad gangen, det skal blandes godt med smøret, kom så væsken i lidt ad gangen, ønskes en tyndere konsistens kommes der lidt mere i end de 6 spsk.

hvor mange cupecakes kan man pynte, bare sådan cirkus med denne opskrift

Anmeld

27. september 2011

Dot D

millesofie skriver:

hvor mange cupecakes kan man pynte, bare sådan cirkus med denne opskrift

Rigtigt mange Og du kan godt nøjes med en slags smør, ganske almindeligt, det er fint Jeg har aldrig brugt hverken vand eller mælk til den, men Asti, forskellige cidere og det "våde" fra bær, når de er blevet kogt. Rigtigt lækkert

Anmeld

27. september 2011

Jakob'sMor

Dot D skriver:

Rigtigt mange Og du kan godt nøjes med en slags smør, ganske almindeligt, det er fint Jeg har aldrig brugt hverken vand eller mælk til den, men Asti, forskellige cidere og det "våde" fra bær, når de er blevet kogt. Rigtigt lækkert

Hvilken opskrift bruger du? - vil gerne have at det bliver sådan blank hvid

Anmeld

27. september 2011

Dot D

Jakob'sMor skriver:

Hvilken opskrift bruger du? - vil gerne have at det bliver sådan blank hvid

Den ovenstående, bare kun med almindeligt smør. Når jeg laver den med Asti bliver den fin hvid. Her er et billede af nogle muffins med den ovenpå

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

27. september 2011

Jakob'sMor

Dot D skriver:

Den ovenstående, bare kun med almindeligt smør. Når jeg laver den med Asti bliver den fin hvid. Her er et billede af nogle muffins med den ovenpå

Okay, så du tager bare ca 450 g alm smør?

Kan citronsaft gøre det hvidt, eller er det noget jeg bilder mig ind?

Anmeld

27. september 2011

Dot D

Jakob'sMor skriver:

Okay, så du tager bare ca 450 g alm smør?

Kan citronsaft gøre det hvidt, eller er det noget jeg bilder mig ind?

Nej, 225 g almindeligt smør OG 225 g Palmin. I den ovenstående opskrift skal du bruge både saltet og usaltet smør, og det er slet ikke nødvendigt. Bare ganske almindeligt Lurpak smør og Palmin.

Jeg har ikke selv prøvet med citron, så det kan jeg desværre ikke svare på. Håber andre måske kan byde ind her

Anmeld

27. september 2011

Jakob'sMor

Nej, 225 g almindeligt smør OG 225 g Palmin. I den ovenstående opskrift skal du bruge både saltet og usaltet smør, og det er slet ikke nødvendigt. Bare ganske almindeligt Lurpak smør og Palmin.

Jeg har ikke selv prøvet med citron, så det kan jeg desværre ikke svare på. Håber andre måske kan byde ind her

super - mange tak.. hvormange er der ca til, skal bage 80 muffins, så bare om jeg skal gange op eller?

Anmeld

27. september 2011

Dot D

Jakob'sMor skriver:

super - mange tak.. hvormange er der ca til, skal bage 80 muffins, så bare om jeg skal gange op eller?

Det kommer selvfølgelig an på, hvor meget du putter på, men dem på billedet(25 stk) der var der over halvdelen tilbage af den portion, så måske den kan række til de 80, men igen, det kommer an på mængden

Anmeld

27. september 2011

millesofie

Dot D skriver:

det er fordi jeg skal have til ca 40  skal nemlig holde børnefødselsdag for 33 børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.