hvor meget barsel ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2011

Anne85

Anonym skriver:

Hoooold da op.. og din mand fik stadigvæk sin barsel ikke?? 

Altså han havde to uger lige da jeg havde født

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2011

serinasmor

Anonym skriver:

Ja hvor manger ugers barsel har I andre på en videregående uddannelse haft?? 

Jeg er i tvivl da jeg har hørt om nogle der har haft 52 ugers barsel samtidig med at manden også har haft barsel i nogle uger?? 

hejsa

som studerende med job får du både barsel (som manden også kan bruge) og barselsklip fra su styrrelsen ...

har du intet job får du kun barselsklip ... og manden har derfor kun mulighed for at tage 14 dage .. hmm medmindre han også er på su .. så gælder der andre regler ..

det var på denne måde muligt for mig at tage et års (tvunget) barsel og samtidig give kæresten lidt

håber ikke det gjorde dig mere forvirret

Anmeld

18. juni 2011

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hejsa

som studerende med job får du både barsel (som manden også kan bruge) og barselsklip fra su styrrelsen ...

har du intet job får du kun barselsklip ... og manden har derfor kun mulighed for at tage 14 dage .. hmm medmindre han også er på su .. så gælder der andre regler ..

det var på denne måde muligt for mig at tage et års (tvunget) barsel og samtidig give kæresten lidt

håber ikke det gjorde dig mere forvirret

Jo nu fatter jeg da først ingen ting  men har også en off day..

jeg arbejder og jeg studere - ifølge min kontrakt vil jeg nå at arbejde de 130 timer de sidste 13 uger op til min barsel ergo har jeg ret til barselsdagpenge. 

Min mand arbejder også og hans arbejdsgiver har sagt at han må få 8 ugers barsel med fuld løn...

Kan jeg nøjes med mine barselsdagpenge i 12 mdr også derved stadigvæk give min kæreste mulighed for at holde sine 8 uger? eller skal jeg tage barselsdagpenge i 10 mdr også 2 mdr med barselsklip for at han kan få sine 8 uger?? 

men tusind tak fordi du skrev 

Anmeld

18. juni 2011

Thalia

Da jeg fødte Sebastian holdt jeg barsel i 15 mdr. Jeg fødte 4 dage før jeg forsvarede min bachelor, lod mig indskrive på mit kandidatstudie, men startede først op for alvor 1 år senere i september.

Med Victor var jeg desværre anderledes presset fordi jeg fødte i Januar og AAU kun starter hold op i September. Derfor blev det kun til 8mdrs fuld barsel og så 6 mdr med begrænset studieaktivitet.

Anmeld

18. juni 2011

serinasmor

Anonym skriver:

Jo nu fatter jeg da først ingen ting  men har også en off day..

jeg arbejder og jeg studere - ifølge min kontrakt vil jeg nå at arbejde de 130 timer de sidste 13 uger op til min barsel ergo har jeg ret til barselsdagpenge. 

Min mand arbejder også og hans arbejdsgiver har sagt at han må få 8 ugers barsel med fuld løn...

Kan jeg nøjes med mine barselsdagpenge i 12 mdr også derved stadigvæk give min kæreste mulighed for at holde sine 8 uger? eller skal jeg tage barselsdagpenge i 10 mdr også 2 mdr med barselsklip for at han kan få sine 8 uger?? 

men tusind tak fordi du skrev 

hej igen ...

undskyld forvirringen

Du kan i princippet så tage et års barsel med fuld barselsdagpenge OG de 12 mdrs SUbarselsklip (der jo er gratis og ekstra)

Du har ALTID ret til de 12 barselsklip .. om du så ingen barsel tager overhovedet ... i så fald ville du kunne få dem udbetalt alle på én gang ...

jeg havde bare husket forkert mht mandens barsel ... hvis han har ret til 8 uger så har han da self stadig det ... lige meget hvor meget du ellers bruger ... så er der noget med at der er 32 uger i er fælles om og må fordele som i har lyst til .. hvis i ellers har råd og der er mulighed for det med hans arbejde ( især sæsonjobs kan jo være svære at styre) så kan det jo være en ide at give ham lidt ekstra fri

hjalp det lidt

Anmeld

18. juni 2011

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hej igen ...

undskyld forvirringen

Du kan i princippet så tage et års barsel med fuld barselsdagpenge OG de 12 mdrs SUbarselsklip (der jo er gratis og ekstra)

Du har ALTID ret til de 12 barselsklip .. om du så ingen barsel tager overhovedet ... i så fald ville du kunne få dem udbetalt alle på én gang ...

jeg havde bare husket forkert mht mandens barsel ... hvis han har ret til 8 uger så har han da self stadig det ... lige meget hvor meget du ellers bruger ... så er der noget med at der er 32 uger i er fælles om og må fordele som i har lyst til .. hvis i ellers har råd og der er mulighed for det med hans arbejde ( især sæsonjobs kan jo være svære at styre) så kan det jo være en ide at give ham lidt ekstra fri

hjalp det lidt

ja lidt 

tror ihvertfald alt i alt at jeg fra alle jeres søde indlæg at jeg har fanget pointen i at jeg kan holde 12 mdr hvis jeg vil og manden kan også holde hans 8 uger uden det påvirker min barsel 

Men tusind tak fordi du tog dig tid til at svare mig 

Anmeld

18. juni 2011

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Da jeg fødte Sebastian holdt jeg barsel i 15 mdr. Jeg fødte 4 dage før jeg forsvarede min bachelor, lod mig indskrive på mit kandidatstudie, men startede først op for alvor 1 år senere i september.

Med Victor var jeg desværre anderledes presset fordi jeg fødte i Januar og AAU kun starter hold op i September. Derfor blev det kun til 8mdrs fuld barsel og så 6 mdr med begrænset studieaktivitet.

uuuhi ja hold da op gang i dig men det lyder da dejligt med så meget barsel første gang 

tusind tak fordi du gad svare 

Anmeld

18. juni 2011

Thalia

Anonym skriver:

uuuhi ja hold da op gang i dig men det lyder da dejligt med så meget barsel første gang 

tusind tak fordi du gad svare 

Det var helt fantastisk

Jeg er af samme grund stor fortaler for at man får børn mens man er under uddannelse. Dels fordi man har super gode barselsvilkår, og dels fordi man jo har en masse fleksibilitet som studerende, hvilket er guld værd mens børnene er små.

Anmeld

18. juni 2011

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Det var helt fantastisk

Jeg er af samme grund stor fortaler for at man får børn mens man er under uddannelse. Dels fordi man har super gode barselsvilkår, og dels fordi man jo har en masse fleksibilitet som studerende, hvilket er guld værd mens børnene er små.

Jamen det var også min tanke men da min "veninde" så smækkede den i hoved på følte jeg mig fuldstændig tabt bag en vogn for var altså også sikker på at jeg godt kunne holde 1 års barsel..  Så var super rart lige at finde ud af jeg ikke er helt lagt af...

Anmeld

18. juni 2011

LinLin

David er født 2. september. Jeg nåede at afslutte 6. semester og startede så på 5. semester året efter fordi jeg manglede en eksamen dér - men da det kun var et fag jeg skulle have startede jeg først efter efterårsferien Så han var 13½ md da jeg skulle tilbage...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.