hvor meget barsel ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.932 visninger
21 svar
0 synes godt om
18. juni 2011

Anonym trådstarter

Ja hvor manger ugers barsel har I andre på en videregående uddannelse haft?? 

Jeg er i tvivl da jeg har hørt om nogle der har haft 52 ugers barsel samtidig med at manden også har haft barsel i nogle uger?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2011

Aagaard

Anonym skriver:

Ja hvor manger ugers barsel har I andre på en videregående uddannelse haft?? 

Jeg er i tvivl da jeg har hørt om nogle der har haft 52 ugers barsel samtidig med at manden også har haft barsel i nogle uger?? 

Hej

På SU styrelsens hjemmeside står der at man kan få (som mor) 12 mdr og jeg mener at det er 3 mdr til far og mor kan overfører 3 af hendes så han får 6 mdr hvis man vil det

Anmeld

18. juni 2011

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Hej

På SU styrelsens hjemmeside står der at man kan få (som mor) 12 mdr og jeg mener at det er 3 mdr til far og mor kan overfører 3 af hendes så han får 6 mdr hvis man vil det

er det også gældende når far ikke er studerende?? 

Anmeld

18. juni 2011

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Hej

har du et link til hvor det står henne evt?? 

Anmeld

18. juni 2011

AnneBJ

Når far ikke er studerende, har mor 12 mdr. med enkeltklip, eller 6 mdr. med dobbeltklip.

Far kan holde de uger som mor og far er berettigede til at dele på barselsdagpenge, og det skal nok passe det er 52 uger. Det er fordi mor ikke skal modtage dagpenge men i stedet SU (med mindre hun har haft job ved siden af udd., og derfor OGSÅ kan få dagpenge) at far kan få alle dagpengene.

Anmeld

18. juni 2011

Anonym trådstarter

AnneBJ skriver:

Når far ikke er studerende, har mor 12 mdr. med enkeltklip, eller 6 mdr. med dobbeltklip.

Far kan holde de uger som mor og far er berettigede til at dele på barselsdagpenge, og det skal nok passe det er 52 uger. Det er fordi mor ikke skal modtage dagpenge men i stedet SU (med mindre hun har haft job ved siden af udd., og derfor OGSÅ kan få dagpenge) at far kan få alle dagpengene.

Oki nu er jeg helt forvirret 

Hvis mor har ret til barselsdagpenge pga hendes arbejde ved af hendes studie, hvis hun vælger at sige 10 mdr med det og 2 mdr med barselsklip så giver det 12 mdr i alt, kan far så stadigvæk holde de 8 uger han er berettiget til igennem sit arbejde med fuldløn ? Eller vil det påvirke mors barsel ?? 

Anmeld

18. juni 2011

AnneBJ

Anonym skriver:

Oki nu er jeg helt forvirret 

Hvis mor har ret til barselsdagpenge pga hendes arbejde ved af hendes studie, hvis hun vælger at sige 10 mdr med det og 2 mdr med barselsklip så giver det 12 mdr i alt, kan far så stadigvæk holde de 8 uger han er berettiget til igennem sit arbejde med fuldløn ? Eller vil det påvirke mors barsel ?? 

De uger far har med fuld løn bliver ikke taget af dagpengeugerne.

Det er 2 forskellige "puljer" pengene tages fra, og derfor har det ikke indvirkning på hinanden.

Hvis mor kun bruger 2 SU klip, kan hun få resten mens hun er på uddannelse igen, så hedder det miksklip. Hun kan også vælge at få både barselsklip og barselsdagpenge - er jeg NÆSTEN sikker på!

Men ellers snak med en SU vejleder på udd. stedet, eller en fra dit borgerservicecenter!

Anmeld

18. juni 2011

Anonym trådstarter

AnneBJ skriver:

De uger far har med fuld løn bliver ikke taget af dagpengeugerne.

Det er 2 forskellige "puljer" pengene tages fra, og derfor har det ikke indvirkning på hinanden.

Hvis mor kun bruger 2 SU klip, kan hun få resten mens hun er på uddannelse igen, så hedder det miksklip. Hun kan også vælge at få både barselsklip og barselsdagpenge - er jeg NÆSTEN sikker på!

Men ellers snak med en SU vejleder på udd. stedet, eller en fra dit borgerservicecenter!

arh men du var da en sveske..

Havde bare lige en af de der lorte veninder der mente hun ved ALT fordi hun selv blev mor i år der påstod at jeg ihvertfald ikke kunne få 52 ugers barsel fordi det kunne ingen andre så hvorfor skulle jeg kunne få det 

Men kæmpe tak til dig 

Anmeld

18. juni 2011

Anne85

Da jeg fødte nr. 1 havde jeg lige afsluttet 5. semester - gik derfor fra i slutningen af juni (hvor semesteret sluttede), fødte i september og kom så tilbage i september året efter (hvor 6. semester startede) - så fik i alt lidt over 14 mdr

Anmeld

18. juni 2011

Anonym trådstarter

Anne85 skriver:

Da jeg fødte nr. 1 havde jeg lige afsluttet 5. semester - gik derfor fra i slutningen af juni (hvor semesteret sluttede), fødte i september og kom så tilbage i september året efter (hvor 6. semester startede) - så fik i alt lidt over 14 mdr

Hoooold da op.. og din mand fik stadigvæk sin barsel ikke?? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.