Total "vil-kræsen". 4½ årig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.644 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. december 2008

Kloster

Vi har 2 store drenge på 9½ og 11 år, der bare overhovedet ikke er kræsne.
Men Mads på 4½ er sååå kræsen, at han tit slet ikke bruger sin tallerken til aftensmaden. Den bliver simpelthen stillet ren op i skabet igen!!

Han vil hverken have det ene eller det andet. Og det er helt ganske alm mad, vi får.
Mon det bare er en fase, han skal igennem
Han er jo i et værre terroist-humør for tiden. Men ikke ved aftensmaden.
Jeg nægter at skændes ved bordet. Det er det eneste måltid vi har sammen og det er endda ikke alle ugens 7 dage, vi spiser sammen alligevel.
Så vil han ikke have det mad, der er på bordet, får han ikke noget.
Mads kommer i seng en time senere og tit falder hani søvn før aftensmaden. Især mandag, som er en hård dag for ham.

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2008

Honningblomst

Hej..
Begge mine de store har været bestemte-madvarer-spisende i en periode og dethar de fået lov til...her er der fri rugbrøds og havregryns-bar hele døgnet...jeg nægter at gøre mad til et problem og ingen børn vælger at undlade at spise mad for at genere sine forældre,...det er min overbevisning. Mad er bare noget man skal have og ikke noget der skal snakkes så meget om, der er for mange fede børn og forkert, for meget og negativ fokus på området tror jeg har en del af skylden.
Jeg ville lade ham spise noget andet og ikke gøre et nummer ud af det...det er naturligt at han ikke spiser alt det han gjorde før og det skal nok ende...hvis I laver det til et problem så bliver det det først.
Knus Eva..hvis børn aldrig går sultne i seng og som altid må få mad når de vil...ligesom jeg selv.

Anmeld

2. december 2008

mette moren

Kloster skriver:

Vi har 2 store drenge på 9½ og 11 år, der bare overhovedet ikke er kræsne.
Men Mads på 4½ er sååå kræsen, at han tit slet ikke bruger sin tallerken til aftensmaden. Den bliver simpelthen stillet ren op i skabet igen!!

Han vil hverken have det ene eller det andet. Og det er helt ganske alm mad, vi får.
Mon det bare er en fase, han skal igennem
Han er jo i et værre terroist-humør for tiden. Men ikke ved aftensmaden.
Jeg nægter at skændes ved bordet. Det er det eneste måltid vi har sammen og det er endda ikke alle ugens 7 dage, vi spiser sammen alligevel.
Så vil han ikke have det mad, der er på bordet, får han ikke noget.
Mads kommer i seng en time senere og tit falder hani søvn før aftensmaden. Især mandag, som er en hård dag for ham.

Kloster

jamie spiser næsten altid kun kartofler til aften så dage hvor det ikk er kartofler spiser han heller ikk noget... tror bare det er en fase de skal igennem!! og det sker også at han falder i søvn før vi skal spise, men de får jo massere igennem dagen så tror det er fint som det er

Anmeld

2. december 2008

pipsen

Bertram kan også somme tider være meget kræsen - især mht grøntsager, bliver dog ved med at tilbyde ham og det er sket, at han har smagt lidt på det - stor sejr Hvis der slet ikke er noget han kan lide, så får han tilbudt en portion havregryn. Vil ikke hoppe og springe og begynde at lave specielt mad til ham, men vil på den anden side heller ikke have, at han ikke bliver mæt, sådan har vi løst det.

Anmeld

2. december 2008

lonemus

Jamen vi oplever det samme her . min datter på 2½ år har aldrig været specielt vild med mad, så det er heller ikke meget hun gider spise.
Jeg tager det nu ganske roligt, siger hun lige skal smage på maden, bare en lille bid, hvilket hun gør. Nogle gange spiser hun faktisk løs af det, mens hun andre gange ikke har lyst til at spise mere. Så tilbyder jeg hende en skive rugbrød eller en portion havregrøn og gerne lidt frugt.
Jeg vil ikke have hun går sulten i seng

Lone - som er sikker på det bare er en fase!

Anmeld

2. december 2008

Christinahr

Eva skriver:

Hej..
Begge mine de store har været bestemte-madvarer-spisende i en periode og dethar de fået lov til...her er der fri rugbrøds og havregryns-bar hele døgnet...jeg nægter at gøre mad til et problem og ingen børn vælger at undlade at spise mad for at genere sine forældre,...det er min overbevisning. Mad er bare noget man skal have og ikke noget der skal snakkes så meget om, der er for mange fede børn og forkert, for meget og negativ fokus på området tror jeg har en del af skylden.
Jeg ville lade ham spise noget andet og ikke gøre et nummer ud af det...det er naturligt at han ikke spiser alt det han gjorde før og det skal nok ende...hvis I laver det til et problem så bliver det det først.
Knus Eva..hvis børn aldrig går sultne i seng og som altid må få mad når de vil...ligesom jeg selv.

Sådan er det stort set også her.

Aia er som sådan ikke kræsen, men spiser i perioder kun enkelte ting. Aftensmaden kan sagtens bestå af kogte gullerøder og frikadeller. Hvis ikke hun vil have kartoffler og sovs får hun bare en ekstra delle. Hvis hun ikke vil have mad eller jeg ved det er noget hun ikke er vild med så bliver hun tilbudt rugbrød, frugt eller yoghurt med all bran der iøvrigt også er noget hun får hvis hun er sulten mellem måltiderne.

Anmeld

2. december 2008

Mette+Mathias

mette moren skriver:

jamie spiser næsten altid kun kartofler til aften så dage hvor det ikk er kartofler spiser han heller ikk noget... tror bare det er en fase de skal igennem!! og det sker også at han falder i søvn før vi skal spise, men de får jo massere igennem dagen så tror det er fint som det er

Skal vi bytte? *gg* Mathias som lige er fyldt 4 spiser IKKE kartofler (undt. pommes frites) og det har han ikke gjort i 3 år!! Kød er han heller ikke vild med, så ofte spier han kun et par skiver agurk eller lignende til aften.

Anmeld

2. december 2008

mette moren

det kan vi godt jamie er samme alder og spiser garnteret lige så mange pommes men tror ikk der sker noget ved det, de får jo en masse hend af dagen!!

Anmeld

2. december 2008

twinboys

Tror det er en periode... Han skal nok vende igen...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.