Slut med natteroderi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

580 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. december 2008

Marco2

Vi har jo i et godt stykke tid døjet med at Emily vågner om natten og bare er helt utrøstelig. Og man kunne slet ikke komme til hende. Hun var bare så hidsig...

Og vi vidste bare slet ikke hvad vi skulle stille op. Og det var så synd for hende og det var også hårdt for os, med den natteseance hver nat.

Men forrige mandag besluttede vi at fjerne aftensflasken. Det har været totalt-hygge hver aften og en del af putteritualet. Men den er væk nu og erstattet af hyggeputning og nathistorie.

Og siden vi har taget den flaske fra hende har hun sovet så godt ...hver nat. Hun plejer at vågne 6.15 og er derfor vores vækkeur. Men flere morgener er hun ikke vågnet tidligt, så jeg er først kommet op kl. 7.!!

Tør godt skrive at det har været en succes, for nu er det vel kørt godt nok ind....

Ag - nu med dejlige rolige nætter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2008

Susan1978

AG, hvordan pokker har i taget den flaske fra hende..

Jeg er så træt af at Emil er så tisse afhængig af den flaske. Nogen gange vågner han og er også mega utrøstelig det eneste der nogen gange har hjulpet har netop været en flaske mere.. også er det altså vi er ude i et skråplan.

Men kan man bare stoppe fra den ene dag til den anden?

jeg er begyndt at lave den mega tynd.. og det er alm NAN3 han får. 180ml og 4 skeer pulver.

kan huske jeg med Ea lavede den tyndere og tyndere hvor det tilsidst kun var vand også gad hun den ikke mere af sig selv.. Men tror altså Emil er noget mere afhængig af det shit... hvis man kan være afhængig af NAN .. måske mere flasken..

Susan som synes det er ret gået af Em.

Anmeld

2. december 2008

Plysbjørnen

Susan1978 skriver:

Jeg er så træt af at Emil er så tisse afhængig af den flaske. Nogen gange vågner han og er også mega utrøstelig det eneste der nogen gange har hjulpet har netop været en flaske mere.. også er det altså vi er ude i et skråplan.

jeg er begyndt at lave den mega tynd.. og det er alm NAN3 han får. 180ml og 4 skeer pulver.

kan huske jeg med Ea lavede den tyndere og tyndere hvor det tilsidst kun var vand også gad hun den ikke mere af sig selv.. Men tror altså Emil er noget mere afhængig af det shit... hvis man kan være afhængig af NAN .. måske mere flasken..

Altså Susan kan fortælle dig da vi tog Laura's natflasker fra hende skete det fra den ene dag til den anden... Vi valgte bare at give hende vand når hun vågnede... Og ja så vidt jeg husker gik der et par dage med brokkeri så stoppede det...

Betina

Anmeld

2. december 2008

Susan1978

ja når hun vågnede.. men hvad med når hun skulle i seng.. Det er jo der Emil får sin..

Anmeld

2. december 2008

Lise

Susan1978 skriver:

Her har vi i et stykke tid kørt med 180 ml vand og 2-2½ skefuld NAN, så det er også noget tyndt pjask. Men det får barnet til at slappe af...også når han er syg og vågner og er ked om natten - her kan vi vælge at tysse, bære rundt etc. i 1½ time, eller give en flaske og sove hurtigt igen... Men synes da han er ved at være lidt stor til det Håber han snart siger fra.......ellers gør jeg vel en dag.

Anmeld

2. december 2008

ivfmarie

Fedt nok ,Marco og Em... det hele er bare sjovere når nattesøvnen er i hus!!

Til andre med flaskeproblemer... Her blev mælken byttet ud fra den ene dag til den næste med vand - dog stadig i flaske.
Og han accepterededet fint. Nogen dage vil han ikke ha noget, andre dage tager han et par slurker mens vi læser godnat historie. Når han vågner om natten bliver han tilbuldt vand i flasken, og det tager han hvis han er tørstig.

Marie

Anmeld

2. december 2008

Kaufie

Nu ved jeg intet om de der flasker - men er det så meget forskelligt at vænne dem fra flaske som det var med at vænne dem fra bryst?

Måske de er mere opmærksomme og bevidste om det nu - men fremgangsmåden da vi vænnede William fra bryst var netop også at gå over til vand. Nu har han en tudkop med i seng og kan selv tage en tår hvis han får lyst.

Anmeld

2. december 2008

Marco2

Jo, det var bare fra den ene dag til den anden. Vi lavede bare putteritualet HELT om. Så nu er det op og putte og så henter vi den store bog om Peter Kanin. Så læser vi den eller hvad det nu kaldes det vi gør, for synes ikke vi læser den som man normalt gør Og så er det puttetid. Så ligger vi lidt sammen med slukket lys og så falder hun i søvn.

Det er gået supernemt. Men det gjorde det jo også med amningen. Det var også fra den ene dag til den anden. Så det kan være myssen selv har været klar begge gange. Men lækkert er det ihvertfald at få min hele nattesøvn igen...

Så held og lykke med det SUsan.

AG

Anmeld

2. december 2008

Loggidut

ihhhh...tillykke med det...nu mener jeg da næsten at kunne se at der er noget rytme i det med at få mad/drikke for sent om aftenen....for det var også oppe at vende den anden dag, hvor det hjalp at slippe lidt på det natmad...kan der mon være noget om det?

hvor om alting er, så tillykke med det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.