Hjælp! + 3,1 kg. på en uge!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.438 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. december 2008

camillawp1982

Hej

Det er da gået fuldstændig af sporet for mig.
Jeg prøver på at tabe mig, og vejer mig derfor hver tirsdag morgen.
Men i den her uge har jeg ikke tabt mig, men derimod taget ikke mindre end 3,1 kg. på! Og nej det er ikke fordi jeg pludselig har fået kæmpe muskler, for jeg træner ikke. Men et eller andet er da gået fuldstændig galt. Jeg troede jeg vidste hvordan man levede sundt, men det er åbenbart gledet ud i sandet, uden at jeg har opdaget det. Hvordan kommer jeg op på hesten igen? Jeg tror jeg er nødt til at lave nogle mere faste regler for mig selv. Er der nogen der har et bud på hvordan jeg begynder?

Jeg ved godt at det er en fejl at jeg ikke dyrker motion, men det er meningen at jeg skal i gang med det. Jeg går tur 3-4 gange om ugen + går i det daglige.

Med venlig hilsen
Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2008

twinboys

Uhhhh for søren ja det var ikke lige det man forventede da du startede på kuren... Hvad er det for en kur???

Har du evt. tante Rosa på besøg, for jeg tager på når hun 1 gang om ugen kommer på besøg... Og det er meget normalt at man vejer lidt mere i den periode...

Håber du ikke er steget af hesten, ellers op på den igen og fortsæt den gode livsstil...

Held og lykke med kampen, kender selv til det, for kæmper også selv mod kiloene...

Majbritt der vejer for meget

Anmeld

2. december 2008

1977

Profilbillede for 1977
Selvom du er på kur kommer der gerne nogle perioder hvor man ikke taber sig. Jeg kan komme med nogle forslag til hvorfor du har taget 3,2 kg på:

er det ved at være den tid på måneden?
har du været på wc (ikke et lækkert spg, men det vejer altså også?
har du vand i kroppen (hvis du ikke drikker nok, holder kroppen på vandet)?

Hvis du har tabt dig før denne vejning, ja så gør du jo ikke noget galt.

Kh

Anmeld

2. december 2008

Liva

Hej

En vægtstigning på over 3 kilo på en uge virker da lidt voldsom, så mon ikke du har væske i kroppen, eller noget i den stil. I så fald kan den jo ligeså hurtigt ryge ned igen. Min egen væskebalance kan godt være meget svingende, og det påvirker da vægten meget...

Kh Liva

Anmeld

4. december 2008

camillawp1982

Hej

Jeg tror jeg har haft noget vand i kroppen eller sådan noget, for nu ser vægten mere fornuftig ud igen. Følte mig også lidt mærkelig den dag....

Men under alle omstændigheder skal jeg til at tage mig sammen.

Med venlig hilsen Camilla

Anmeld

4. december 2008

twinboys

Camilla WP skriver:

Hej

Jeg tror jeg har haft noget vand i kroppen eller sådan noget, for nu ser vægten mere fornuftig ud igen. Følte mig også lidt mærkelig den dag....

Men under alle omstændigheder skal jeg til at tage mig sammen.

Med venlig hilsen Camilla

Pøj pøj

Anmeld

4. december 2008

Miss BananaHammock

Er glad for at høre at din vægt fandt den rigtige vej igen :-)

Mht. at motionere, så er det selvfølgelig utrolig vigtigt i forhold til din sundhed og livsstilsygdomme, men hvis du skal tabe dig, kræver det i bund og grund om at du skal være i kcal. underskud. Indtag mindre end du forbrænder. Motion vil hæve din forbrænding og derfor vil du kunne indtage lidt mere end normalt, men det vigtigste er at du får en muskelmasse der, også når du ikke motionere, hæver din forbrænding. Muskler forbrænder mere end fedt. Så hvis du har svært ved at komme i fitness center, så er der utrolig mange andre gode muligheder for at lave sit eget lille mini fitness center hjemme i stuen. Det kræver bare en måtte at ligge på og et par vandflasker med vand (som vægte, hvis du ikke vil investerer i et par rigtige)

Armbøjninger, mavebøjninger, rygbøjninger, ben og armtræning kan sagtens klares derhjemme.

mht. til dine gå ture, så husk tempo. Sørg for at komme så højt op i temp at du pruster. Især når du nu alligevel er afsted.

Ellers må du endelig sige til, hvis du skal have ideer til øvelser eller andre ting du er i tvivl om.

Optimistiske hilsner

Nena

Anmeld

4. december 2008

Miss BananaHammock

Mht. at motionere, så er det selvfølgelig utrolig vigtigt i forhold til din sundhed og livsstilsygdomme, men hvis du skal tabe dig, kræver det i bund og grund om at du skal være i kcal. underskud. Indtag mindre end du forbrænder. Motion vil hæve din forbrænding og derfor vil du kunne indtage lidt mere end normalt, men det vigtigste er at du får en muskelmasse der, også når du ikke motionere, hæver din forbrænding. Muskler forbrænder mere end fedt. Så hvis du har svært ved at komme i fitness center, så er der utrolig mange andre gode muligheder for at lave sit eget lille mini fitness center hjemme i stuen. Det kræver bare en måtte at ligge på og et par vandflasker med vand (som vægte, hvis du ikke vil investerer i et par rigtige)

Armbøjninger, mavebøjninger, rygbøjninger, ben og armtræning kan sagtens klares derhjemme.

mht. til dine gå ture, så husk tempo. Sørg for at komme så højt op i temp at du pruster. Især når du nu alligevel er afsted.

Ellers må du endelig sige til, hvis du skal have ideer til øvelser eller andre ting du er i tvivl om.

Optimistiske hilsner

Nena

Anmeld

4. december 2008

Miss BananaHammock

Optimistiske hilsner

Nena

Anmeld

4. december 2008

Miss BananaHammock

Hov, der gik da vist noget galt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.