Jubel!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

841 visninger
16 svar
0 synes godt om
16. juni 2011

AnneBJ

Tys-tys på facebook!

Men- hvis alt praktisk går i orden skal vi flytte!! Stadig her i Kolding, men ud i det område hvor vi påtænker at købe hus når finanserne engang er til det! 

Det er et lejet rækkehus, så boligsikringen følger med 

Det er en lille smule (meget) dyrt, for vores budget, men muligt! Så længe Jørn er på dagpenge må vi stramme ballerne, men så snart han får job er problemet løst! 

Vasken i køkkenet er rund 

Stuen er lidt mørk, da der ikke er mange vinduer til det store rum 

Udlejer stiller vaskemaskine og tørretumbler til rådighed  (altså kan vi sælge den vaskemaskine vi har nu, og købe en fryser!)

Der er 2 terasser, den ene overdækket 

Barnevognen kan køres indenfor 

Felix får eget værelse, dejligt stort endda 

Der er mørklægningsgardiner til alle (skrå)tagvinduer - alle værelserne! 

Der er spiseplads i køkkenet 

Plads til Sofa-stue, spisestue og legekrog i stuen 

Trappen som er nem at gå på (her tænker jeg nok mest på små ben altså, jeg er egentlig okay med på at gå på trapper...) 

Gulvene knirker IKKE! 

Bussen kører ned til centrum 3 gange i timen - næsten foran døren 

Man kan gå til indkøb, Rema, Netto og noget lignende Føtex 

Der er tankstation, frisørsalon, daginst., pizzaria osv. i gåafstand 

Det er et område hvor der næsten udelukkende bor børnefamilier 

Det er 2 minutters kørsel fra mine forældre 

Det er tæt på den skole vi gerne vil have Felix på 

Det står tomt nu - så den 1. juli er det vores....  Vi flytter nok først efter barnedåben d. 3.... 

----

Behøver jeg sige jeg glæder mig som en sindsyg!!? Også selvom det bliver lidt hårdt økonomisk, for vi skal låne til indskud, heldigvis af Jørns forældre, og må vente med at betale tilbage til han har fået job. 

At droppe amningen var den helt rigtige beslutning for os, Felix er SÅ glad, nem og dejlig igen, og jeg NYDER ham og min barsel. Igår var han småpjevset hele dagen, og det var så fedt at have overskuddet til at klare sådan en dag!

Kolding kommune har endelig behandlet vores ansøgning om boligstøtte (til vores nuværende bopæl) og fundet ud af, vi har ret til 900 kroner om måneden - dem skylder de os så for maj og juni, og vi skal have igen til juli også. Elsker penge jeg ikke havde regnet med!

På mandag skal Jørn til jobsamtale, hos et firma ca. 20 minutters kørsel fra huset - åh hvor jeg håber!! 

- nåh, det var lige en overspringshandling, for jeg er faktisk ved at lave mad til i aften når min far kommer! Måtte bare dele min glæde! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

Kit

Har ikke så meget tid, så  og 

Anmeld

16. juni 2011

Mettemus

Kit skriver:

Har ikke så meget tid, så  og 

Det samme her, men

Anmeld

16. juni 2011

Angelspot

Det lyder fedt, Anne Stort tillykke, både med bolig, boligstøtte og Felix

Hvis det er i det område i Kolding jeg tror det er, så er det jo et skønt og lækkert sted Og skolen derude er helt fantastisk i renomé (tænker Lyshøjskolen), så det blir da super lækkert for jer! Skal Felix i dp? For min tante bor ude i det område og er dagplejer og hun er super god til det!

Anmeld

16. juni 2011

Sofia

Håber det hele går i orden

Anmeld

16. juni 2011

AnneBJ

Angelspot skriver:

Det lyder fedt, Anne Stort tillykke, både med bolig, boligstøtte og Felix

Hvis det er i det område i Kolding jeg tror det er, så er det jo et skønt og lækkert sted Og skolen derude er helt fantastisk i renomé (tænker Lyshøjskolen), så det blir da super lækkert for jer! Skal Felix i dp? For min tante bor ude i det område og er dagplejer og hun er super god til det!

Det er lige præcis der! Jeg har selv gået på Lyshøj al min skoletid, og har ELSKET det! Det samme har mine 3 brødre! 

Ej fedt, Felix er skrevet op til DP, og så vil jeg have ham skrevet op til VS i daginstitutionen Petersbjerggaard - men tror vi får DP tilbudt først. Kan man ønske en specifik dagplejer, og hvad hedder din tante? Kan jeg mon få navnet på vejen hun bor, men selvfølgelig ikke andet - det sidder man jo ikke og udleverer om andre mennesker!

Anmeld

16. juni 2011

Multebær

woooop wooooop wooooop. 

Dejligt for jer 

Anmeld

16. juni 2011

PeruBaby

Tillykke Hvor blive det fedt for jer - det lyder som et rigtig dejligt sted i har fundet til jeres lille familie

Anmeld

16. juni 2011

piadas

Dejligt, Anne!

Super for jer! Jeg håber, I bliver rigtig glade for at bo der!

Anmeld

17. juni 2011

Angelspot

AnneBJ skriver:

Det er lige præcis der! Jeg har selv gået på Lyshøj al min skoletid, og har ELSKET det! Det samme har mine 3 brødre! 

Ej fedt, Felix er skrevet op til DP, og så vil jeg have ham skrevet op til VS i daginstitutionen Petersbjerggaard - men tror vi får DP tilbudt først. Kan man ønske en specifik dagplejer, og hvad hedder din tante? Kan jeg mon få navnet på vejen hun bor, men selvfølgelig ikke andet - det sidder man jo ikke og udleverer om andre mennesker!

Så kender du jo alt til skolen når nu du har gået der, jeg har også kun hørt godt om den!

Og det samme om institutionen på Petersbjerggård (tog de første to semestre på pæd sem i Kolding og havde en medstuderende der var i praktik der, han roste det til skyerne og sagde at de virkelig havde styr på tingene og personalet havde det godt sammen og forældrenes ønsker blev som regel til gode set.)

Man kan godt ønske en specifik dagplejer, men du kan ikke være sikker på at få vedkommende alligevel, for hvis nogen står før dig på venteliste, så må du vente 'på tur'. Men til gengæld så kan de jo netop se at du har ønsket en bestemt og hvis en af de andre børn ikke har, så kan de som regel sagtens tage hensyn til det. Har selv ønsket en bestemt og bare det at man har det skrevet i sine papirer kan jo gøre at de tager hensyn til det. Det skader i hvert fald ikke at gøre

Jeg sender lige en pb ang min tante

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.