Kære piger,
jeg har brug for hjælp. For lidt siden ringede min lillesøster, som bor 2.000km væk, til mig - hun græd så meget at hun næsten ikke kunne få luft. Vores far har igen skældt hende ud. Ikke fordi han har gjort noget fuldstændig vanvittigt, men han skælder ret hårdt ud, med en hundens masse grimme ord om én.
Hun havde ikke ordnet alt sit vasketøj og derfor var min far blevet gal. No big deal, men jeg begyndte selv at få det skidt, fordi alle minderne om en ulykkelig barndom med vold, politi, druk og skælderier vælter frem i hukommelsen, ved blot et eneste forkert ord fra min far(eller enhver der råber højt).
Nu sidder jeg med en meget trist følelse og kan ikke gøre noget. Jeg holder så meget af min lillesøster, og fortstår 100% hvad det er hun gennemgår, da jeg selv har været i hendes situation. Jeg er 22. Hun er 17 og ved at blive en voksen kvinde, hvilket også betyder at hun begynder af mærke konsekvenserne af alle de traumer vi har - angst, dårligt selvværd, depressivitet osv.
For lidt siden var jeg SÅ tæt på at ringe til min far og skælde ham ud, men jeg at sp bliver han bare provokeret, sur og kan ikke forstå hvad jeg egentlig mener. Har så tænkt mig at skrive en mail, hvor jeg påpeger min søsters problemer og henviser til min gamle psykolog. Men hvordan får jeg det sagt? Jeg er så dårlig til at snakke om det her emne - kan også mærke det i dette indlæg, mine fingre følest tunge når jeg skriver om dette, men er egentlig god til at skrive og formulere mig . F*ck, hvor er jeg bare ked af det, på min søsters vegne. Huff.. hjælp
Anmeld