Hvad er jeres procedure mht. beskidte hagesmække m.v.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2011

Dot D

Nu bruger vi jo ikke sådan nogle mere, men da vi gjorde, så hang de til tørre på kanten af den høje stol. Vi havde aldrig problmer med mug o.ling.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

2babygirls

KittyGirl skriver:

Jeg vil lige høre jer om jeres procedure med beskidte hagesmække m.v.

Har et problem med at de "mugner" inden jeg når at få dem vasket samt at de lugter meget

Min procedure er:

Når Lasse har spist, fjerner jeg ovenskydende madrester
Smider dem i en spand, så det ikke bliver blandet med det normale vasketøj
Vasker 2 gange om ugen - kogevask.

Og mere gør jeg ikke.... gør jeg noget galt? har i nogle råd? Hvad gør i?

Øhhh jeg har nok til en kulørt maskine hver 2. dag, så smider dem bare i vasketøjskurven og så ligger de der til jeg vasker... Gør ikke noget ved dem, og tit bruger vi den samme, dagen igennem, selvom der er lidt madrester der er trukket ind i den.

Anmeld

15. juni 2011

Ryberg

lotchen skriver:

Åh, vi havde også snaskede og mugne smækker hos os:/ Men nu tørrer jeg dem på køkkenbordet hver aften og smider dem så først i vaskekurven når de er tørre, så mugner de ikke

så du lader dem ligge på bordet ? .. hmm.. det var et godt foreslag..

Hvad gør du med eventuelle karklude og vaskeklude?

(total noob her)

Anmeld

15. juni 2011

Ryberg

Tina&Martin skriver:

Øhhh jeg har nok til en kulørt maskine hver 2. dag, så smider dem bare i vasketøjskurven og så ligger de der til jeg vasker... Gør ikke noget ved dem, og tit bruger vi den samme, dagen igennem, selvom der er lidt madrester der er trukket ind i den.

nu er vi lidt nogle røve til at få vasket tøj herhjemme

vaskemaskinen er helt nede i kælderen og er rimelig træls at komme til, så det er næsten først "nødvendighedsvaske" når der bliver vasket...

Derfor jeg nu har fået ødelagt alle hagesmækkene med jordslåede pletter..

Anmeld

15. juni 2011

Mussen2

MinNoah skriver:

http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=12726

den her er genial! Den ryger lige i opvaskemaskinen eller vaskes med sæbe + vand efter hvert måltid.

Den bruger vi også. Den er super god. Synes nemlig også de alm. smække bliver så ulækre. Eneste minus ved de her opsamleer er hullet i smækken lige under hagen. Når min datter spiser morgenmad drypper mælken fra hagen lige derned. Så vi lægger et stykke køkkenrulle ind under.

Anmeld

15. juni 2011

Bshizzle

Jeg smider ALDRIG fugtigt/vådt tøj i vaskekurven..
Det vil lugte, da man ikke altid forventer at vaske det samme dag..

Jeg brugte sådan nogle plastik/vand tætte som var SÅ nemme at gøre rene.
Bare ind under vandhanen med noget sæbe og hænge den til tørre evt på en krog i køkkenet, på vasketøjs kurven, udenfor.. mm.

De der stof nogle brugte jeg ikke så tit... ( jo når vi var i byen og han bare skulle ha en savle/hagesmæk på.
Men de blir bare så klamme efter noget tid, hvis barnet savler meget.. ( gjorde min dreng dog ik.. ).

Anmeld

15. juni 2011

2babygirls

KittyGirl skriver:

nu er vi lidt nogle røve til at få vasket tøj herhjemme

vaskemaskinen er helt nede i kælderen og er rimelig træls at komme til, så det er næsten først "nødvendighedsvaske" når der bliver vasket...

Derfor jeg nu har fået ødelagt alle hagesmækkene med jordslåede pletter..

Øvs.... Ja så ville jeg også lægge dem i blød indtil de kunne blive vasket.

Anmeld

15. juni 2011

Ryberg

Bshizzle skriver:

Jeg smider ALDRIG fugtigt/vådt tøj i vaskekurven..
Det vil lugte, da man ikke altid forventer at vaske det samme dag..

Jeg brugte sådan nogle plastik/vand tætte som var SÅ nemme at gøre rene.
Bare ind under vandhanen med noget sæbe og hænge den til tørre evt på en krog i køkkenet, på vasketøjs kurven, udenfor.. mm.

De der stof nogle brugte jeg ikke så tit... ( jo når vi var i byen og han bare skulle ha en savle/hagesmæk på.
Men de blir bare så klamme efter noget tid, hvis barnet savler meget.. ( gjorde min dreng dog ik.. ).

lige præcis.. men jeg har ikke lige kunne se hvad jeg elllers skulle gøre...

Lige et spørgsmål!

Hvad gør du så, når du f.eks. gør rent og står med 2-3 karklude, en gulvklud/moppe ting og en klud du har pudset med osv. (du forstår mig)

Hvad gør du så med det? hænger du det til tørre, vasker du med det samme?'

(aj undskyld jeg spørger så dumt)

Anmeld

15. juni 2011

Ryberg

Tina&Martin skriver:

Øvs.... Ja så ville jeg også lægge dem i blød indtil de kunne blive vasket.

hmm vil jeg prøve på

Anmeld

15. juni 2011

2babygirls

hmm vil jeg prøve på

Ellers er jeg stor fan af biotex pletfjerner.. Spayer det på og lader det trække i 10 min og så i blød til jeg skal vaske det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.