Hvad er jeres procedure mht. beskidte hagesmække m.v.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.949 visninger
31 svar
0 synes godt om
15. juni 2011

Ryberg

Jeg vil lige høre jer om jeres procedure med beskidte hagesmække m.v.

Har et problem med at de "mugner" inden jeg når at få dem vasket samt at de lugter meget

Min procedure er:

Når Lasse har spist, fjerner jeg ovenskydende madrester
Smider dem i en spand, så det ikke bliver blandet med det normale vasketøj
Vasker 2 gange om ugen - kogevask.

Og mere gør jeg ikke.... gør jeg noget galt? har i nogle råd? Hvad gør i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

L.J.L

KittyGirl skriver:

Har et problem med at de "mugner" inden jeg når at få dem vasket samt at de lugter meget

Min procedure er:

hmm, her bliver de vasket jævnligt, han bruger måske den samme hagesmæk i 3 dage, så skifter jeg den ud med en ny. De når aldrig at mugne eller lugte Hvilke smækker bruger du??

Anmeld

15. juni 2011

Ryberg

Lauritz skriver:

hmm, her bliver de vasket jævnligt, han bruger måske den samme hagesmæk i 3 dage, så skifter jeg den ud med en ny. De når aldrig at mugne eller lugte Hvilke smækker bruger du??

jamen jeg har 3 forskellige.. nogen jeg selv har syet, nogen fra Bilka og nogen fra Ikea...

Han bruger jo en hver aften til aftensmad og en til morgenmad, og der kommer jo mælk og alverdens andet "vådt" på... derfor bruger vi to hverdag (flere i weekenderne)..

Jeg er begyndt at bruge "hel spise dragter" som kan tørres af hver gang for at undgå det andet... men når det er rigtig varmt, koger han inde under den...

Anmeld

15. juni 2011

MinNoah

http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=12726

den her er genial! Den ryger lige i opvaskemaskinen eller vaskes med sæbe + vand efter hvert måltid.

Anmeld

15. juni 2011

Fru Hansen

Jeg vipper det løse mad af hagesmækken ned i skraldespanden. Derefter hænger jeg den til at lufttørre på kanten af vasketøjskurven.
Jag vasker hagesmække ca. hver 2. - 3. dag. Så de når ikke at ligge så længe.

Jeg bruger en ny hagesmæk til hvert måltid og bruger ikke dem med opsamler, det er mest fordi jeg syntes det er ulækkert med alt det opsamlede

Anmeld

15. juni 2011

merethe

Profilbillede for merethe
KittyGirl skriver:

Min procedure er:

Hvis du smider våde hagesmække i en spand, ja så vil de blive jordslået. Du skal hæng dem til tørre efter brug,  hvis du ikke vil vaske dem med det samme.

Anmeld

15. juni 2011

Ryberg

fru-nielsen skriver:

Jeg vipper det løse mad af hagesmækken ned i skraldespanden. Derefter hænger jeg den til at lufttørre på kanten af vasketøjskurven.
Jag vasker hagesmække ca. hver 2. - 3. dag. Så de når ikke at ligge så længe.

Jeg bruger en ny hagesmæk til hvert måltid og bruger ikke dem med opsamler, det er mest fordi jeg syntes det er ulækkert med alt det opsamlede

nej jeg bruger netop heller ikke dem med opsamler...

Så det jeg skal er at hænge dem på kanten af den spand jeg nu har til det.. og det samme med de vaske klude jeg bruger osv. ? Sikke da et ophængeri.. men hvis det er måden jeg undgår mug og mugpletter på tøjet, er det jo det jeg må gøre

Anmeld

15. juni 2011

Ryberg

merethe skriver:

Hvis du smider våde hagesmække i en spand, ja så vil de blive jordslået. Du skal hæng dem til tørre efter brug,  hvis du ikke vil vaske dem med det samme.

ja... men det er bare svært med så meget "vådt" vasketøj... hagesmække, vaskeklude, karklude, viskestykker..

Hænger i det altid op lige efter ? og smider det til vask når det er tørt?

Anmeld

15. juni 2011

klmf

Åh, vi havde også snaskede og mugne smækker hos os:/ Men nu tørrer jeg dem på køkkenbordet hver aften og smider dem så først i vaskekurven når de er tørre, så mugner de ikke

Anmeld

15. juni 2011

Pige2009

KittyGirl skriver:

nej jeg bruger netop heller ikke dem med opsamler...

Så det jeg skal er at hænge dem på kanten af den spand jeg nu har til det.. og det samme med de vaske klude jeg bruger osv. ? Sikke da et ophængeri.. men hvis det er måden jeg undgår mug og mugpletter på tøjet, er det jo det jeg må gøre

Ja, eller hæng dem løst på radiatoren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.