Sygemelding hvad mener i ?? HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2011

Anonym trådstarter

CamillaValby skriver:

Altså jeg ville blande fagforeningen ind i det.

Jeg er selv sygemeldt med bækkenløsning og var det tidligt. Jeg arbejdede på hospital. Hvor der ikke lige var så meget mulighed for at slappe af, så jeg løb rundt i 8 timer om dagen. Så her var det en tvungen sygemelding fra min læge.

Jeg er ikke ude hverdag og faktisk ikke så tit. Men jeg tager da stadig ud, for at mødes med nogle veninder engang i mellem ellers ville jeg da blive helt skør i hovedet.

Det er det jeg mener, kunne forstå vis jeg rendte rundt hver dag og ville jo ikke gøre det hvis jeg havde det virkelig dårligt den dag..... går i fagforeningen i morgen men det der "skræmmer" mig er at en kollega udlverer en på den måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

CamillaValby

Anonym skriver:

Det er det jeg mener, kunne forstå vis jeg rendte rundt hver dag og ville jo ikke gøre det hvis jeg havde det virkelig dårligt den dag..... går i fagforeningen i morgen men det der "skræmmer" mig er at en kollega udlverer en på den måde

Hvis jeg var dig ville jeg slette den pågældende. Og hvis du ikke ved hvem det er. Så slet dem alle altså dem fra dit arbejde.

godt at du smutter derind i morgen. Det andet der er HELT hen i vejret.

Anmeld

15. juni 2011

Anonym trådstarter

Madam Blå skriver:

Altså når du har fåeten sygemelding af en læge, så kan jeg ikke se, hvorfor hun skal sige noget til det.. Lægen har vurderet, at du ikke kan varetage dit arbejde, og at du for dit, og dit barns ve og vel, må sygemeldes..

Og din læge mener tydeligvis, at du ikke er i stand til at arbejde, men godt kan foretage dig diverse ting. Bare du tager den med ro.

Tror godt, hun må blande sig i din sygemelding. Det er vel derfor, man holder sygesamtaler, så hun kan følge lidt med i, hvordan det går og hvordan det fremover skal være. Men kan ikke se, hvorfor hun betvivler den...

det hører med til det hele at jeg går fra den 24/6..... så syntes i forvejen den samtale var spild af tid

Anmeld

15. juni 2011

Madam Blå

Anonym skriver:

det hører med til det hele at jeg går fra den 24/6..... så syntes i forvejen den samtale var spild af tid

Ja, det virker da sådan.. Hun kan i hvert fald ikke gøre noget ved det. Men det lyder altså som e ubehagelig situation at sidde i. Håber du finder ud af, hvad du skal gøre

Anmeld

16. juni 2011

Mettefpigen

Hvis du er sygemeldt med graviditet så skal din chef slet ikk blande sig.. For du er sygemeldt fordi du ikk kan klare dit arbejde og derfor kan du godt gøre andre ting derhjemme.... Jeg er også sygemeldt og derfor laver jeg da stadig ting herhjemme og ude.. Det skal min chef slet ikk blande sig i...

Anmeld

16. juni 2011

.....

Jeg synes at din chef blander sig for meget

Anmeld

16. juni 2011

Maria-s

Altså nu kan ting jo ses fra flere sider og ja din kollega burde nok ikke blande sig. Men.... (og jeg ved godt jeg nok gør mig ret så upopulær nu) Jeg kan nu godt lidt forstå hvis personen får lidt ondt i bagdelen?.... Jeg ville nok også tænke mit og blive en anelse knotten hvis jeg løb røven ud af bukserne på arbejdet og en kollega var blevet sygemeldt og jeg så kunne se hende rende til diverse ting.. SÅ ville jeg nok betvivle sygemeldingen... Jeg siger IKKE at du ikke retligt sygemeldt, jeg siger bare at jeg godt kan forstå tankerne fra din kollegaa.... Og det med at din arbejdsgiver ikke skal blande sig? Jo selvfølgelig skal han/hun da det. Det er jo dem "det går ud over" at du mangler og derudover har det vist sig at de der undgår sygemelding fra deres arbejde har mindre risiko for at få komplikationer under fødslen og tiden efter. Men jo der er helt sikkert noget med hvordan ting bliver sagt og det lyder på dig som om det ikke lige er sket på den mest heldige måde.....

Hvordan kan det være du ikke bare har fået nedsat tid, hvis det er du har flere dage hvor du har det fint? Det er måske et hårdt fysisk arbejde du har? Jeg spørger af ren nysgerrighed ikke af bebrejdelse Jeg havde selv problemer under min graviditet. Har bare et kontorjob, men døjede en del med ryg/bækken/plukveer, så jeg havde dage hvor jeg ikke kunne komme på arbejde, hvilket blev fuldt ud respekteret fra min arbejdsgiver. Så kunne jeg fx. arbejde hjemmefra og så holde de nødvendige pauser.

Men nej det er da aldrig aldrig sjovt at føle sig forrådt og misforstået

Anmeld

16. juni 2011

Becks

Godt du tager i fagforeningen.. Jeg synes ikke det er okay, og ville slette den pågældende der havde sladret, og hvis du ikke ved hvem det er, så havde jeg slettet alle kollegaer!

Jeg bor ret tæt på min gamle chef fra mit gamle arbejde - da jeg en gang lå syg med hals og lungebetændelse, fik jeg pludselig en indkaldelse til en fraværssamtale! Hun fortæller mig så at hun havde set mig komme cyklende nede fra stationen som er modsat hvor vi bor og gå ind i brugsen! Og det var ikke acceptabelt når jeg lå syg mente hun, så den ville jeg få en advarsel for!
Jeg prøvede ihærdigt og forklarer at jeg havde været på apoteket og hente penicillin og at jeg intet havde hjemme i køleskabet, og min mor bor i USA, far og papmor på ferie og søster og venner der arbejder og har familier derhjemme kunne de ikke hjælpe.
Jeg strøg hjem og ringede til FOA, som indkaldte min chef og jeg til samtale, FOA fik fjernet advarslen fra mig af, da det er lovligt, at jeg som enlig gerne må handle de nødvendige ting og gå på apoteket! Nogle chefer er skudt i bøtten!!

Anmeld

16. juni 2011

Anonym trådstarter

Maria-s skriver:

Altså nu kan ting jo ses fra flere sider og ja din kollega burde nok ikke blande sig. Men.... (og jeg ved godt jeg nok gør mig ret så upopulær nu) Jeg kan nu godt lidt forstå hvis personen får lidt ondt i bagdelen?.... Jeg ville nok også tænke mit og blive en anelse knotten hvis jeg løb røven ud af bukserne på arbejdet og en kollega var blevet sygemeldt og jeg så kunne se hende rende til diverse ting.. SÅ ville jeg nok betvivle sygemeldingen... Jeg siger IKKE at du ikke retligt sygemeldt, jeg siger bare at jeg godt kan forstå tankerne fra din kollegaa.... Og det med at din arbejdsgiver ikke skal blande sig? Jo selvfølgelig skal han/hun da det. Det er jo dem "det går ud over" at du mangler og derudover har det vist sig at de der undgår sygemelding fra deres arbejde har mindre risiko for at få komplikationer under fødslen og tiden efter. Men jo der er helt sikkert noget med hvordan ting bliver sagt og det lyder på dig som om det ikke lige er sket på den mest heldige måde.....

Hvordan kan det være du ikke bare har fået nedsat tid, hvis det er du har flere dage hvor du har det fint? Det er måske et hårdt fysisk arbejde du har? Jeg spørger af ren nysgerrighed ikke af bebrejdelse Jeg havde selv problemer under min graviditet. Har bare et kontorjob, men døjede en del med ryg/bækken/plukveer, så jeg havde dage hvor jeg ikke kunne komme på arbejde, hvilket blev fuldt ud respekteret fra min arbejdsgiver. Så kunne jeg fx. arbejde hjemmefra og så holde de nødvendige pauser.

Men nej det er da aldrig aldrig sjovt at føle sig forrådt og misforstået

Ja jeg kan også godt se det fra flere sider af , men det var en søndag og ikke en hverdag jeg skulle ikke på arbejde den dag uanset hvad.... og min chef sagde det var ok at gå en tur, det mener hun så at jeg kun må gøre herhjemme ! hvad er forskellen ? jeg havde min  mand med og vi sad ned meget af tiden.... yderligere mener hun at jeg gerne må handle..... Jeg har også et kontor job men et meget stresset et af slagsen.... hvor vi bliver presset og ikke kan ofte ikke kan nå vores arbejde...og når vi beder om hjælp får vi at vide , det ikke kan lade sig gøre! og  der bliver konstant pålagt os flere opgaver.... på min del af kontoret er jeg den eneste der er der fuldtid.... og jeg kunne ikke yde mere end det jeg gjorde, hvilket ikke virkede som om det var godt nok...

Anmeld

16. juni 2011

mamiolvi

Anonym skriver:

Hej

Har været  til Samtale idag, "sygesamtale" hvor en af mine "kollegaer" har udleveret at jeg har skrevet at jeg har været en tur på dyrskue en søndag! det har min chef så fået at vide og siger så at det ikke er acceptabelt og så kan jeg sagtens arbejde hun mener at man hvis man er sygemeldt må man ligge i sengen, gå en tur(men tydeligvis kun hjemme, ved ikke ligte hvad foreskellen er ?).

Yderligere står jeg og skal til sølvbryllup på lørdag og havde efetrlyst en kjole igår det havde hun da også lige opfanget.... det mente hun heller ikke jeg kunne deltage i ?? hvad mener i og må hun overhovedet blande sig i det ??

sikke en boss.. Jeg er også sygemeldt har været det siden jeg var 9 uger henne er nu 24 henne.. Jeg er lige kommet hjem fra en udlandsrejse, jeg ringede til min chef og sagde jeg skulle på ferie med min familen, hun sagde god ferie nyd det nu,du har fortjent det..
Det gjorde lige min ferie dobbelt så god...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.