Sygemelding hvad mener i ?? HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.681 visninger
20 svar
0 synes godt om
15. juni 2011

Anonym trådstarter

Hej

Har været  til Samtale idag, "sygesamtale" hvor en af mine "kollegaer" har udleveret at jeg har skrevet at jeg har været en tur på dyrskue en søndag! det har min chef så fået at vide og siger så at det ikke er acceptabelt og så kan jeg sagtens arbejde hun mener at man hvis man er sygemeldt må man ligge i sengen, gå en tur(men tydeligvis kun hjemme, ved ikke ligte hvad foreskellen er ?).

Yderligere står jeg og skal til sølvbryllup på lørdag og havde efetrlyst en kjole igår det havde hun da også lige opfanget.... det mente hun heller ikke jeg kunne deltage i ?? hvad mener i og må hun overhovedet blande sig i det ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

Happiness

Det kommer an på hvad du er sygemeldt for. Hvis det er en brækket arm eller noget så kan man jo godt tage afsted til ting. Men hvis det er influenza kan man ikke. Og mener heller ikke at hvis man lider af stress, at man bør tage til alverdens ting.... Da man burde geare ned og netop ikke tage i fx dyreskue og til bryllupper ovsv...

Så både og...

Anmeld

15. juni 2011

vani10

Anonym skriver:

Hej

Har været  til Samtale idag, "sygesamtale" hvor en af mine "kollegaer" har udleveret at jeg har skrevet at jeg har været en tur på dyrskue en søndag! det har min chef så fået at vide og siger så at det ikke er acceptabelt og så kan jeg sagtens arbejde hun mener at man hvis man er sygemeldt må man ligge i sengen, gå en tur(men tydeligvis kun hjemme, ved ikke ligte hvad foreskellen er ?).

Yderligere står jeg og skal til sølvbryllup på lørdag og havde efetrlyst en kjole igår det havde hun da også lige opfanget.... det mente hun heller ikke jeg kunne deltage i ?? hvad mener i og må hun overhovedet blande sig i det ??

undskyld må jeg spørge men hvad er du sygmeldt for?

Men i det hele taget synes jeg personen blander sig for meget

Anmeld

15. juni 2011

modesty

Jeg mener bestemt at det er i orden at foretage sig ting udenfor hjemmet når man er sygemeldt - men selvfølgelig med måde. Jeg døjer rigtig meget med plukveer og hvis jeg havde et fysisk krævende job, var jeg helt klart blevet sygemeldt (arbejder hjemme, så det løser jo sig selv).

Men derfor går jeg da alligevel korte ture, cykler med måde, er til middage hos venner, tager på café - ting hvor jeg ikke behøver at bevæge mig meget rundt, men kan sidde ned. Det handler jo om, om man kan varetage det arbejde med hvad det medfører af fysisk aktivitet, eller ej.

Men om der er regler på området, ved jeg ikke noget om, desværre. Men det må din læge kunne hjælpe dig med :-)

Anmeld

15. juni 2011

Anonym trådstarter

Happiness skriver:

Det kommer an på hvad du er sygemeldt for. Hvis det er en brækket arm eller noget så kan man jo godt tage afsted til ting. Men hvis det er influenza kan man ikke. Og mener heller ikke at hvis man lider af stress, at man bør tage til alverdens ting.... Da man burde geare ned og netop ikke tage i fx dyreskue og til bryllupper ovsv...

Så både og...

Jeg er sygemeldt med plukveer...... og i flg min læge er jeg ikke bundet til sengen

Anmeld

15. juni 2011

Anonym trådstarter

Vanessa10 skriver:

undskyld må jeg spørge men hvad er du sygmeldt for?

Men i det hele taget synes jeg personen blander sig for meget

plukkeveer og der er dage hvor jeg aldrig ville lave noget...  går aldrig nogen steder alene f.eks.

tør nærmest ikke gå hen og handle uden en veninde eller min mand....

Anmeld

15. juni 2011

CamillaValby

Altså jeg ville blande fagforeningen ind i det.

Jeg er selv sygemeldt med bækkenløsning og var det tidligt. Jeg arbejdede på hospital. Hvor der ikke lige var så meget mulighed for at slappe af, så jeg løb rundt i 8 timer om dagen. Så her var det en tvungen sygemelding fra min læge.

Jeg er ikke ude hverdag og faktisk ikke så tit. Men jeg tager da stadig ud, for at mødes med nogle veninder engang i mellem ellers ville jeg da blive helt skør i hovedet.

Anmeld

15. juni 2011

Madam Blå

Altså når du har fåeten sygemelding af en læge, så kan jeg ikke se, hvorfor hun skal sige noget til det.. Lægen har vurderet, at du ikke kan varetage dit arbejde, og at du for dit, og dit barns ve og vel, må sygemeldes..

Og din læge mener tydeligvis, at du ikke er i stand til at arbejde, men godt kan foretage dig diverse ting. Bare du tager den med ro.

Tror godt, hun må blande sig i din sygemelding. Det er vel derfor, man holder sygesamtaler, så hun kan følge lidt med i, hvordan det går og hvordan det fremover skal være. Men kan ikke se, hvorfor hun betvivler den...

Anmeld

15. juni 2011

Happiness

Anonym skriver:

Jeg er sygemeldt med plukveer...... og i flg min læge er jeg ikke bundet til sengen

Ja så er det jo ok. Men kan da godt forstå din kollega undrer sig over at du kan tage på dyreskue. Det er jo forskelligt hvor meget man må, når man er sygemeldt med plukveer. Min veninde måtte dårligt gå på toilettet...

Men synes da det er at have ondt i et vis sted, når man render til ledelsen.

Du må nok hellere lade være med at skrive på facebook, når du skal ting. Så hun ikke render til ledelsen hver gang du skal noget

Anmeld

15. juni 2011

vani10

Anonym skriver:

plukkeveer og der er dage hvor jeg aldrig ville lave noget...  går aldrig nogen steder alene f.eks.

tør nærmest ikke gå hen og handle uden en veninde eller min mand....

Sådan nogen medarbejder kender jeg godt til.

Hvis jeg var dig vil jeg snakke med min fagforening og for lukket mund på vedkommende.

PLUS du kender til DIN krop ikke en medarbejder.

Sådan noget stress mig meget og det har man ikke godt af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.