Første gangs fødende nu kun 2 overnatninger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.257 visninger
20 svar
0 synes godt om
29. november 2008

monstar99

Ville bare gerne vide hvad jeres holdning er til at pr. 1/12 for man kun 2overnatninger på skejby som første gangs fødende og ikke 5 som det er nu.
Planen var ellers det først skulle ske pr. 1/1-09.

Men det er blevet rykket en mdr.

Personligt bliver jeg ramt afdet da jeg har termin d. 17/12 og havde ikke forventede at blive ramt af det.

Jeg er meget nevøs og irteret over det.

Synes det er alt for tidligt og i sidste øejblik man får det af vide.

Det blev besluttede torsdag og sættes ikraft mandag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2008

Kvindemin

Kan godt forstå at dem der har brug for, og lyst til at være der længere - er kede af det.
Men for mig personligt, er det helt fint. Brydes mig ikke om sygehyse, og var der kun 1 dag med den første.

Men hvem ved, måske man har brug for at være der længere næste gang. Så forstår dig godt

Anmeld

29. november 2008

Lise

Sådan er det også på Hvidovre - og det var det også da jeg fødte der sidste år i juli... Men jeg havde nogle komplikationer lige efter fødslen, så jeg blev naturligvis ikke sendt hjem før jeg var klar til det. Var der i fire dage, og bad selv om at komme hjem...

Så jeg ser det ikke som noget problem. Det handler vel om at hospitalet ikke skal huse alle dem der har det godt, men have senge til dem der har brug for det. Hvis du efter din fødsel har en grund til at skulle have flere nætter på hospitalet, så er jeg overbevist om at du også får det Der er ikke noget at være nervøs for...

I øvrigt er d. 17. december en glimrende fødselsdag - held og lykke med den forestående fødsel. Brug ikke din energi på at være irriteret og nervøs, men glæd dig til alt det der snart skal ske..

Anmeld

29. november 2008

Bastian

På Herlev er hovedreglen vist også de 2-3 dage, men jeg fik som 2. gangsfødende lov til at blive i 6 dage pga ammeproblemer (på enestue med mulighed for en ekstra opredning til farmand og med eget tv - det rene luksus!). Så har man brug for det og hvis der er plads til det, er jeg sikker på at man må blive et par dage længere.

Anmeld

29. november 2008

Balderson

2 dage, det synes jeg er ok.. Hvorfor bruge tid og penge på patienter i 5 dage, hvis alt er som det skal være...

Det er jo en helt anden snak, hvis der opstår noget, så skal man være der indtil man er tryg ved at blive sent hjem....

Det er jo ikke en badeferie....

Anmeld

29. november 2008

wamse

2 dage var også mere end nok for mig alle 3 gange

Anmeld

29. november 2008

Pia.

Balderson skriver:

2 dage, det synes jeg er ok.. Hvorfor bruge tid og penge på patienter i 5 dage, hvis alt er som det skal være...

Det er jo en helt anden snak, hvis der opstår noget, så skal man være der indtil man er tryg ved at blive sent hjem....

Enig

Anmeld

29. november 2008

Bastian

PiaR skriver:

Enig

Jeg er også enig i, at hvis alt går som det skal, må 2 dage være nok. Men hvor er jeg glad for, at de er fleksible, hvis der er brug for det. Jeg kunne slet ikke overskue at komme hjem med atter et barn med ammeproblemer. Sygeplejerskerne var så søde i de 6 dage jeg lå på sygehuset. Jeg kom i svampebehandling (hvilket var grunden til at det gjorde forfærdelig ondt når jeg ammede), og de lagde en slange hen over skulderen og ned gennem et brystskjold hvorigennem de hældte MME, så hun kunne blive fristet til at tage fat. De gik virkelig til yderligheder for at hjælpe mig. Det var bestemt ikke en badeferie, med udmælkning regelmæssigt (også om natten) og væk fra farmand og storebror. Men det betalte sig. Det blev aldrig helt godt, men jeg kunne amme hende med MME supplement i modsætning til storebror, der blev flaskebarn. Skønt med et engageret personale, som tog mig alvorligt, da jeg hylede på 2. dagen om at jeg ikke kunne overskue noget som helst , så de lod mig blive, til JEG følte mig klar. 13 med pil opad til Herlev.

Anmeld

30. november 2008

monstar99

Jeg synes ikke det er okay.
At man laver reglerne om med 3dages varsel,

Og det ikke på fødestuen det er på hotellet man kan opholde sig i de før 5 overnatninger nu kun 2 fra imorgen.

Jeg synes det er vildst for dårligt man som højgravid har fået noget af vide og i sidste øjeblik laver de relgerne om.

Det var ligesom da jeg skulle til eksamen i 9. klasse hvir de 2uger inden valgte at vi skulle op i hele 3slags matematik, og ikke kun 2.

Synes det er for dårligt at man skal stresset på den måde.

Er en person som planlægger alt og nu har de bare ødelagt det hele i sidste øjeblik hader det. ville bare ønske jeg ville føde i dag, hvilket nok ikke sker.

Anmeld

30. november 2008

lonemus

Balderson skriver:

Meget enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.