Sansynligheden for tvillinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2011

Kofoed.

MichellaMalou skriver:

tænker på så må da der os være chance for min forlovede og jeg får tvillinger da hans far er tvilling men kun har fået en 

Nej, det skal være dig, der frigiver to æg, så det er lige meget med din kæreste baggrund. Derimod hvis i for en datter, vil hun have en øget chance, da faren godt kan videre give genet til sine børn. Men det er altså KUN TVEæggende tvillinger der er arveligt. ALLE har LIGE STOR chance for enæggende, da det er en fejl i æggets deling, så det er ikke arveligt, men helt tilfældigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min mor er tveægget tvilling og hverken min søster og jeg har fået tvillinger. Min søster har 4 børn og jeg har 2 børn

Anmeld

15. juni 2011

MichellaMalou

Kofoed33 skriver:

Nej, det skal være dig, der frigiver to æg, så det er lige meget med din kæreste baggrund. Derimod hvis i for en datter, vil hun have en øget chance, da faren godt kan videre give genet til sine børn. Men det er altså KUN TVEæggende tvillinger der er arveligt. ALLE har LIGE STOR chance for enæggende, da det er en fejl i æggets deling, så det er ikke arveligt, men helt tilfældigt.

så jeg mere rolig var bange for der var stor chance for vi kunne få tvillinger 

Anmeld

15. juni 2011

Kofoed.

MichellaMalou skriver:

så jeg mere rolig var bange for der var stor chance for vi kunne få tvillinger 

Hehe, nej det er ligeså stor som for alle andre

Hedder det ikke risiko så

Anmeld

15. juni 2011

Dansker i England

Kofoed33 skriver:

Det skal lige sige, at ikke nemt kan springe mere end en generation over.

Min farfar var tveæggende og min farmor og morfar (som er storesøster og lillebror ) har en lille bror, der også var tvæggende tvilling, men søsteren døde under graviditeten (ligesom min en skat). Så her er det 2 generationer. Men jeg har så unaturlig høj chance for endnu et sæt tvillinger

Så intet er sikker, andet end, at det netop KUN er TVEæggende der er arvlige.

Undskylder til ts om dette, da det er off topic, men er det ikke incest, hvis din farmor og morfar er søskende? Kan slet ikke få det til at give mening i mit lille hovede

Anmeld

15. juni 2011

Kofoed.

Dansker i England skriver:

Undskylder til ts om dette, da det er off topic, men er det ikke incest, hvis din farmor og morfar er søskende? Kan slet ikke få det til at give mening i mit lille hovede

Mine forældre var fætter-kusine, insect er når det er søskende, hehe. Men tror mig, jeg har hørt for det HELE mit liv.

Anmeld

15. juni 2011

Dansker i England

Kofoed33 skriver:

Mine forældre var fætter-kusine, insect er når det er søskende, hehe. Men tror mig, jeg har hørt for det HELE mit liv.

Ok, så er jeg lidt mere rolig. Sorry men troede lige at dine forældre var søskende.

Anmeld

15. juni 2011

Kofoed.

Dansker i England skriver:

Ok, så er jeg lidt mere rolig. Sorry men troede lige at dine forældre var søskende.

Nej nej, det er farmor og morfar der er. De er også en kæmpe flok på 9 unger, hehe.

Gør ingenting

Anmeld

15. juni 2011

foto på lærred

-Sigrid- skriver:

Det går primært igennem kvinderne i familien tvillinger bliver overført. Så hvis det havde været din mormor var der stor sandsynlighed. Enægede tvillinger er ikke arveligt så vil mene der kun er en smugle større sandsynlighed. Normen er 1 ud af 82 fødsler er tvillinger.

Det er det samme jeg har hørt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.