Sansynligheden for tvillinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.078 visninger
18 svar
0 synes godt om
14. juni 2011

Buckley

Hej alle

Min allerførste debat herinde...-Jeg er enægget tvilling, jeg er 32 år, min oldefar var tvilling, min mands morfar var tvilling.-Hvor stor er sansynligheden for at jeg får tvillinger?

Vi snakker meget om det i familien, og min mor siger at hun tror der er kæmpe chance for at vi for tvillinger, men så vidt jeg har ladet mig fortælle springer det vidst et led over..-Nogle erfaringer?

Mange hilsner fra lotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

twinboys

Lotte flindt skriver:

Hej alle

Min allerførste debat herinde...-Jeg er enægget tvilling, jeg er 32 år, min oldefar var tvilling, min mands morfar var tvilling.-Hvor stor er sansynligheden for at jeg får tvillinger?

Vi snakker meget om det i familien, og min mor siger at hun tror der er kæmpe chance for at vi for tvillinger, men så vidt jeg har ladet mig fortælle springer det vidst et led over..-Nogle erfaringer?

Mange hilsner fra lotte

mener det springer et led over eller mere... i min familie er min mors fætre tvillinger og som 32årig blev min mormor opereret i underlivet og der fandt man hendes tvilling ´...

Jeg er idag mor til tvillinger

Majbritt

Anmeld

14. juni 2011

NJN

Jeg har også læst noget med, at det er hver 2.. Altså mine lillesøskende er tvilllinger så deres børn har chance for at få tvillinger..

Men faktisk tror jeg slet ikke på det..  Jeg tror ikke man kan sætte det så sytematisk op.. 

Anmeld

14. juni 2011

-Sigrid-

Lotte flindt skriver:

Hej alle

Mange hilsner fra lotte

Det går primært igennem kvinderne i familien tvillinger bliver overført. Så hvis det havde været din mormor var der stor sandsynlighed. Enægede tvillinger er ikke arveligt så vil mene der kun er en smugle større sandsynlighed. Normen er 1 ud af 82 fødsler er tvillinger.

Anmeld

14. juni 2011

Aves.

14. juni 2011

Amagerpigen82

Altså, enæggede tvillinger er ikke arveligt. Så din disposition er ikke større fordi du selv er tvilling (da du ikke er tveægget).

Det er morens gen, der afgører om du har større sandsynlighed for at få tveæggede tvillinger. Derfor øger det ikke jeres sandsynlighed for at få tvillinger at der er tvillinger på din mands side. Her er det til gengæld rigtigt at det springer en generation over. Hvis din mand har genet kan han give det til jeres døtre, der så vil have større sandsynlighed for at få tvillinger. Jeres sønner vil ikke have nogen øget sandsynlighed, men kan naturligvis give genet videre til deres egne døtre.

Men alt i alt, lyder det desværre (eller heldigvis?) ikke som om du har en voldsomt stor sandsynlighed for at få tvillinger

Anmeld

14. juni 2011

Kofoed.

Amagerpigen82 skriver:

Altså, enæggede tvillinger er ikke arveligt. Så din disposition er ikke større fordi du selv er tvilling (da du ikke er tveægget).

Det er morens gen, der afgører om du har større sandsynlighed for at få tveæggede tvillinger. Derfor øger det ikke jeres sandsynlighed for at få tvillinger at der er tvillinger på din mands side. Her er det til gengæld rigtigt at det springer en generation over. Hvis din mand har genet kan han give det til jeres døtre, der så vil have større sandsynlighed for at få tvillinger. Jeres sønner vil ikke have nogen øget sandsynlighed, men kan naturligvis give genet videre til deres egne døtre.

Men alt i alt, lyder det desværre (eller heldigvis?) ikke som om du har en voldsomt stor sandsynlighed for at få tvillinger

Det skal lige sige, at ikke nemt kan springe mere end en generation over.

Min farfar var tveæggende og min farmor og morfar (som er storesøster og lillebror ) har en lille bror, der også var tvæggende tvilling, men søsteren døde under graviditeten (ligesom min en skat). Så her er det 2 generationer. Men jeg har så unaturlig høj chance for endnu et sæt tvillinger

Så intet er sikker, andet end, at det netop KUN er TVEæggende der er arvlige.

Anmeld

14. juni 2011

L.J.L

Lotte flindt skriver:

Hej alle

Mange hilsner fra lotte

Jeg tror også i får tvillinger! Faktisk stod jeg og tænkte på det så sent som i morges, hmm, mystisk du så lige skulle oprette denne tråd, to sjæle en tanke

Anmeld

14. juni 2011

Buckley

Lauritz skriver:

Jeg tror også i får tvillinger! Faktisk stod jeg og tænkte på det så sent som i morges, hmm, mystisk du så lige skulle oprette denne tråd, to sjæle en tanke

Vi er vel tvillinger søs :-)

Anmeld

14. juni 2011

MichellaMalou

tænker på så må da der os være chance for min forlovede og jeg får tvillinger da hans far er tvilling men kun har fået en 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.