Gravid med høfeber, må jeg tage alnok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

Fru.Mäes <3

Jeg yog ALNOK igennem hele min graviditet Snakkde med lægen og dem måtte jeg gerne tage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Sofia24

Ja du må gerne tage alnok i allergi-sæsonen under graviditeten.
Har du evt prøvet med næsespray fx Nasonex til at lindre symp fra næsen, og måske livostin øjendåber til øjnene?
Ja jeg ved det er steroid, men det virker kun lokalt og derfor ikke i "hele" kroppen, derfor ikke skadeligt for barnet
Mvh Sofia - Læge.Stud.

Anmeld

27. juni 2011

Anonym trådstarter

Sofia24 skriver:

Ja du må gerne tage alnok i allergi-sæsonen under graviditeten.
Har du evt prøvet med næsespray fx Nasonex til at lindre symp fra næsen, og måske livostin øjendåber til øjnene?
Ja jeg ved det er steroid, men det virker kun lokalt og derfor ikke i "hele" kroppen, derfor ikke skadeligt for barnet
Mvh Sofia - Læge.Stud.

Hej og tusind tak for dit svar !

Jeg tager nu én alnok pr. dag og ét pust i næsen hver dag med den spray som hedder Nasonex - er det ok at gøre det på den måde ?

Ved du noget om hvor længe det er i orden at jeg bruger næsesprayen ?

Anmeld

27. juni 2011

DinNabo

jeg har influenca-lignende symptomer, hvis jeg ikke tager Alnok, og lægen sagde at, jeg bør tage Alnok for at holde det nede. Men vil måske prøve ikke at tage det hver dag. (ps. er ikke gravid endnu...)

Anmeld

27. juni 2011

Sofia24

Anonym skriver:

Jeg tager nu én alnok pr. dag og ét pust i næsen hver dag med den spray som hedder Nasonex - er det ok at gøre det på den måde ?

Det var så lidt

Du må tage den så længe du har brug for den - den virker kun lokalt (kun i næsens slimhinder) og er derfor - heller ikke langsigtet - skadeligt for dit kommende barn

Anmeld

27. juni 2011

Sofia24

Anonym skriver:

Og det er helt fint at gøre det på den måde du gør - det gør jeg også selv og gjorde også da jeg var gravid

Anmeld

28. juni 2011

Mette&Lasse

Min læge siger det er fint og tage alnok..

Anmeld

28. juni 2011

Annette A

Min læge undersøgte det, da jeg var til 1. graviditetesundersøgelse og sagde de var godkendt til brug. Tit drejer det sig om at medicinen ikke har været så længe på markedet og derfor ved man ikke hvad langtidsvirkningen er, men alnok har været brugt længe af gravide og regnes derfor for sikkert at anvende sagde min læge. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.