Gravid med høfeber, må jeg tage alnok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.922 visninger
17 svar
0 synes godt om
14. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg kan slet ikke være til disse dage pga. allergi og høfeber; næsen er tilstoppet men render alligevel af og til, øjnene svier og løber i vand og det klør i hals og gane som en vanvittig!

Før jeg blev gravid tog jeg Alnok dagligt for at lindre, er der nogle som ved om man må tage dem mens man er gravid?

Jeg har spurgt på apoteket og fik beskeden at de til nøds gerne måtte tages, så er det jeg tænker, hvad mener de med det? til nøds? kan det så på nogen måde skade babyen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Chris86

Kan om nødvendigt anvendes, står der vist i pakken

Anmeld

14. juni 2011

Mira0911

Hvis du er i tvivl, prøv at ringe til lægen.. kig lige brugsanvisningen og se hvad der står.. 

Anmeld

14. juni 2011

Anonym trådstarter

Chris86 skriver:

Kan om nødvendigt anvendes, står der vist i pakken

Ja, men når det står beskrevet sådan bliver jeg i tvivl om hvorvidt det er OK at tage dem eller ej? Jeg vil jo på ingen måde tage noget som kan skade mit barn.

Anmeld

14. juni 2011

Anonym trådstarter

Mira0911 skriver:

Hvis du er i tvivl, prøv at ringe til lægen.. kig lige brugsanvisningen og se hvad der står.. 

Lægen sagde at de kunne tages men at man som alt andet medicin helst skulle undgå indtag under svangerskabet ...  synes det er lidt misvisende at sige for det gør mig meget usikker på hvorvidt det så egentlig er i orden at jeg tager dem eller ej?

Anmeld

14. juni 2011

Chris86

Fandt en side den anden dag om piller mod høfeber.. kan se om jeg ka finde den igen....

Anmeld

14. juni 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Lægen sagde at de kunne tages men at man som alt andet medicin helst skulle undgå indtag under svangerskabet ...  synes det er lidt misvisende at sige for det gør mig meget usikker på hvorvidt det så egentlig er i orden at jeg tager dem eller ej?

Ja det kan jeg da godt se, ikke lige et tydeligt svar... Når det er så slemt og lægen har sagt det godt kan bruges, så synes jeg da du skal tage en pille, du kan jo ikke rende rundt sådan der... 

Anmeld

14. juni 2011

Chris86

Kan lige tilføje, at min mor driker birkesaft og det hjælper på en ellers ret vild høfeber hun har.... sååå.. muligvis bedre end pillerne, hvor der bare står "kan om nødvendig anvendes"

Anmeld

14. juni 2011

juni

Jeg har også meget voldsomt høfeber og ville helst undgå at tage noget.

Her i weekenden var jeg dog så utilpas, at jeg blev nødt til at tage noget - jeg tager alnok. Jeg plejer at tage nogle andre, men min læge sagde, at jeg skulle bruge alnok, nu hvor jeg er gravid. Så det er ok at tage dem, selvom man selvfølgelig helst ville undgå det...

Min læge sagde, at det er en større belastning for barnet, hvis man er voldsomt medtaget er høfeber, end det er at tage pillerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.