2mdr gammel baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

Maria-s

Vingummien skriver:

Man lader dem forhåbentlig ikke bare ligge og kigge  så får de da ikke øvet deres sanser.

Jeg havde alt mulig, lige fra mit eget ansigt til små ting jeg viste og satte i hans hånd Og så øvede jeg med at han skulle ligge på maven.

Har aldrig bare ladet ham ligge

Det har de nu altså fint godt af i kortere perioder De kan altså også blive overstimuleret.

Til TS: her hjemme brugte vi ikke så meget legetøj ved 2 mdr. mere bare øjenkontakt og rigtig meget pludren til/ tilbage til ham. Ja og så har han nok en lidt gakked mor så vi laver rigtig rigtig mange gakkede ansigtsudtryk, pruttelyde (med munden! ), og skør tale eller lyde igen og igen OOoooog igen indtil han selv slår fra ved at kigge væk eller synes at begynde at virke træt.

Det er først her inden for den sidste gode uges tid ( han er 3 mdr i overmorgen) at han sådan er begyndt at ville "lege" med legetøj. Men ellers har jeg vel fra da han var omk. de 2 mdrs tid brugt at ligge ham på siden eller maven foran et spegel, det har han fået meget tid til at gå med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

AnneBJ

Felix er 2 mdr. Han er god til at ligge og kigge, fx når jeg ordner flasker. Der ligger han nemt en halv time-3kvarter.

Ellers så synger vi, tumler, kigger på legetøj, ligger på maven, går rundt i lejligheden og "kigger på ting", kommer i bad, går tur med barnevogn hvor kalechen er nede så han kan kigge ud. Han har et legehjørne i stuen hvor han altid ligger (altså når vi leger ) så stedet er kendt for ham. Der har vi af og til et spejl stående, det er et hit at kigge i, når han ligger på maven!

Anmeld

14. juni 2011

Anonym trådstarter

StineW skriver:

Når Cecilie ( 9½ uge gammel )er vågen, så sidder jeg og snakker med hende, eller vi går rundt og kigger på ting. Jeg bærer hende også med hendes ryg mod min mave, og så står vi og synger og danser foran et spejl.

Vi øver også at trille på et tæppe eller på vores seng. Kalder det rullepølselegen.

Når hun skal have en aktiveringspause, får hun lidt tid på legetæppet. Hvis hun ligger på ryggen dasker hun til tingene over hovedet. Det begyndte hun tidligt på ( ca 6 uger gammel ) Efter lidt tid vender hun om på maven. Hvis det ikke lykkes helt pga den ene arm, siger hun til.

Vi går også ture hver dg, så plukker jeg blomster og græs og sætter fast med tøjklemmer på vognen. Mælkebøtteblomster er et stort hit for tiden.

Knus Stine.

er det bære sele hun bliver båret i

Anmeld

14. juni 2011

StineW

Anonym skriver:

er det bære sele hun bliver båret i

Nix, jeg bærer hende med en hånd under rumpen og en om maven

Anmeld

14. juni 2011

Vingummien

Maria-s skriver:

Det har de nu altså fint godt af i kortere perioder De kan altså også blive overstimuleret.

Til TS: her hjemme brugte vi ikke så meget legetøj ved 2 mdr. mere bare øjenkontakt og rigtig meget pludren til/ tilbage til ham. Ja og så har han nok en lidt gakked mor så vi laver rigtig rigtig mange gakkede ansigtsudtryk, pruttelyde (med munden! ), og skør tale eller lyde igen og igen OOoooog igen indtil han selv slår fra ved at kigge væk eller synes at begynde at virke træt.

Det er først her inden for den sidste gode uges tid ( han er 3 mdr i overmorgen) at han sådan er begyndt at ville "lege" med legetøj. Men ellers har jeg vel fra da han var omk. de 2 mdrs tid brugt at ligge ham på siden eller maven foran et spegel, det har han fået meget tid til at gå med

Nu sad jeg heller ikke tapet sammen med ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.