Hvorfor spørger i om navn???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

maria_wlt

Eva. skriver:

Læser du disse navnetråde...for der står da svaret....folk vil gerne høre andres mening...det samme ser man jo med alt muligt andet omkring baby, så kan ikke helt forstå din undring, da svaret jo er i alle de tråde.

Derfor jeg spørger om det virkelig har nogen betydning om hvad folk synes...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
maria_wt skriver:

Som jeg kan se så er der mange der spørger omkring navne.. Hvad andre synes om det navn de er ved at vælge til deres barn..

Hvorfor gør i det??

Har det nogen betydning for valget??

BARE LIGE NYSGERRIG

Lige mine tanker

Anmeld

14. juni 2011

Aves.

maria_wt skriver:

Derfor jeg spørger om det virkelig har nogen betydning om hvad folk synes...

Når folk spørger er det vel for at få svar...mere er der vel ikke i det...jeg synes dælme det er en overfortolkning af dimensioner hvis man mener at et spørgsmål om et navn handler om at man ikek selv kan vælge eller det ikke er et personligt valg eller hvad der nu kommer op af tanker fra dem der ikke selv har spurgt.

Jeg har altid holdt mine navne tæt til kroppen, fordi jeg syntes de var så specielle og anderledes at ingen måtte få den idé...de var såååååå personlige...christ altså.. hehe..

Anmeld

14. juni 2011

tinasmor

Eva. skriver:

Tror altså ikke man skal lave den store tolkning ud af det...som med så meget andet, og da især på en debatside så er det da sjovt og interessant at høre andres mening....jeg kan ikke med min bedste vilje tolke det udi at de så ikke er sikre på deres valg eller skal bekræftiges....

Jeg tror bare det er fordi det er så langt fra noget jeg ville have behov for at gøre. Jeg tænker, at hvis jeg poster et indlæg er det mere fordi jeg har et spørgsmål som jeg mangler svar på. F.eks hvordan gør jeg bedst barnevognen rent eller nogle der ved hvor man køber et bestemt stykke legetøj. Altså noget hvor man kan bruge svaret konkret til noget. Men mit barns navn ville jeg da aldrig ønske skulle være op til debat. Hvis jeg virkelig ønskede at vide hvad folk tænkte, så ville jeg spørge dem hvis mening betyder noget: Min familie og venner.

Men at folk spørger på en babyside, er selvfølgelig helt fair, men kan bare slet ikke sætte mig ind i det.

Anmeld

14. juni 2011

Aves.

tinasmor skriver:

Jeg tror bare det er fordi det er så langt fra noget jeg ville have behov for at gøre. Jeg tænker, at hvis jeg poster et indlæg er det mere fordi jeg har et spørgsmål som jeg mangler svar på. F.eks hvordan gør jeg bedst barnevognen rent eller nogle der ved hvor man køber et bestemt stykke legetøj. Altså noget hvor man kan bruge svaret konkret til noget. Men mit barns navn ville jeg da aldrig ønske skulle være op til debat. Hvis jeg virkelig ønskede at vide hvad folk tænkte, så ville jeg spørge dem hvis mening betyder noget: Min familie og venner.

Men at folk spørger på en babyside, er selvfølgelig helt fair, men kan bare slet ikke sætte mig ind i det.

Jeg har heller ikke gjort det, men kan da sagtens se at det er meget sjovt at få andres mening om det også...præcis som alt muligt andet, uden man behøver at fortolke og tænke at ts ikke selv magter at vælge sit barns navn...

Anmeld

14. juni 2011

maria_wlt

Eva. skriver:

Når folk spørger er det vel for at få svar...mere er der vel ikke i det...jeg synes dælme det er en overfortolkning af dimensioner hvis man mener at et spørgsmål om et navn handler om at man ikek selv kan vælge eller det ikke er et personligt valg eller hvad der nu kommer op af tanker fra dem der ikke selv har spurgt.

Jeg har altid holdt mine navne tæt til kroppen, fordi jeg syntes de var så specielle og anderledes at ingen måtte få den idé...de var såååååå personlige...christ altså.. hehe..

Det er på ingen måde den fortolkning JEG har gjort

Jeg har også altid selv holdt mine navne for mig selv. Jeg ville ikke selv kunne bruge andres mening om dem... derfor jeg gerne vil høre hvad dem der godt kan, får ud af det Ikke andet..

Anmeld

14. juni 2011

SussieThyssen

maria_wt skriver:

Det er på ingen måde den fortolkning JEG har gjort

Jeg har også altid selv holdt mine navne for mig selv. Jeg ville ikke selv kunne bruge andres mening om dem... derfor jeg gerne vil høre hvad dem der godt kan, får ud af det Ikke andet..

det kan jeg sagtens følge dig i.

Anmeld

14. juni 2011

CamillaValby

Eva. skriver:

Læser du disse navnetråde...for der står da svaret....folk vil gerne høre andres mening...det samme ser man jo med alt muligt andet omkring baby, så kan ikke helt forstå din undring, da svaret jo er i alle de tråde.

Anmeld

14. juni 2011

Frøken J.

maria_wt skriver:

Som jeg kan se så er der mange der spørger omkring navne.. Hvad andre synes om det navn de er ved at vælge til deres barn..

Hvorfor gør i det??

BARE LIGE NYSGERRIG

Jeg har selv haft overvejet at spørge.. Men nu har vi valgt at navnet er 100% hemmeligt indtil hun er ude på den anden side. Netop fordi at hvis man spørger, så er der rigtig mange der skal komme med kritiske meninger og dårlige associationer, og så føler jeg navnet ødelægges lidt for en. Så kan heller ikke helt forstå man spørger, med mindre man er i tvivl om, om et navn er FOR specielt..

Anmeld

14. juni 2011

Lunae

maria_wt skriver:

Hvorfor gør i det??

BARE LIGE NYSGERRIG

Jeg spurgte til navn, da jeg skulle vælge. Egentlig havde det ikke rigtig nogen betydning, hvad andre synes, men alligevel lidt!

Min datter hedder Camille og jeg synes det var ret interessant at vide om folk fattede, at det var Camille og ikke Camilla. Hvis der havde været en udbredt misforståelse af navnet, så kunne jeg godt have fundet på at vælge et andet, da jeg ikke bryder mig om navnet Camilla, men elsker navnet Camille!

Gir det mening?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.