Kaufie skriver:
Tak Line og Lise
Nej, Naja er stadig på mos - vi var lidt længe om at komme igang, for det gik så fint blot med modermælk og lidt MME. Så en god idé at tage hende med ud i køkkenet under madlavning, for der kan jeg nemt holde William væk.....
Og ja, jeg ligger vist en anelse under for idealerne - i mødregruppen er der 4 førstegangsmødre, som aldrig kunne drømme om pulver eller glasmad, da de jo "vil vide hvad de putter i barnet" Det vil jeg da også, men i den virkelige verden i vores hjem er der ofte så meget stress på op til spisetid, at det der ekstra overskud til at komponere endnu en lille ret til damen, det bare ikke er der.
Jeg er fanget i konflikten mellem at ville introducere Naja for alle de forskellige ting (så hun ikke bliver så kræsen som sin storebror) og så være 100% til stede når William er her - og hvis ikke jeg kan overskue det nu, mens jeg er på barsel - hvornår f**** skal jeg så ku overskue det?
Måske skal jeg bare til at gøre mere ud af frokosten, hvor vi jo netop har tiden - også til at lave endnu en ret, hvis ikke det nye spændende måltid passer damen i første forsøg......
Synes jeg bruger oceaner af tid på at lave mad og hitte på i køkkenet - men det er sgutte særlig motiverende når manden og knægten helst vil have det de plejer og kender....
Arhmen, hun er da også kun lige blevet 6 mdr. så der er jo masser af tid til at introducere hende til nye ting.
Husk nu på, at hun bliver større, så når du bekymrer dig om, hvordan det skal gå, når du ikke længere er på barsel, så kan du jo ikke tage udgangspunkt i, hvordan det går lige nu. Medmindre det er lige om lidt du skal starte? (jeg kan ikke huske det..).
Pas på med de førstegangsmødre

Bare tænk "Ja ja, I bliver klogere", og husk på at du har dejlige og glade børn - også selvom de ikke får mad af råvarer, du selv har gravet op i haven og lavet fra bunden. Man er nødt til at være der, hvor man nu engang er (giver det overhovedet mening?).
Et andet tip (som jeg ofte har tænkt, men aldrig brugt) er at bruge resterne af jeres aftensmad til Najas aftensmad dagen efter (hvis/når hun spiser det samme som jer). Så kan hun få, når hun er sulten og mens der er ro på og du tulrer rundt i køkkenet

En tredje idé kunne være at gøre klar til hendes aftensmad tidligere fx skrælle en kartoffel og en gulerod, skære det i tern og så i en bøtte med vand. Så er det lige klar til at komme i mikroen i 10 min., hælde vandet fra og mose.
Jeg lyder så klog

Men inde i mit hoved er mit største mareridt, tænk hvis jeg får et job. Hvordan skal det hele så gå, når det ikke går nu??

Så jeg forstår dig godt

- Line
PS. Det tog mig lang tid at indse, at den tid jeg bruger i køkkenet for at lave "spændende retter", skal jeg gøre for min egen skyld. Ellers bliver jeg skuffet