er stoppet med mine piller, hvad sker der?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.477 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. juni 2011

Neon

Hej alle søde mennesker

For lidt over 3 uger siden stoppede jeg med mine mini-piller cerazette. I ca. 2 uger har jeg haft mens smerter og ømme brystvorter. Har ikke ømme bryster, det er kun vorten der er ret øm når man rør ved den. Jeg ved godt, at det kan være kroppen der prøver at finde sig selv igen. Men jeg er bare i tvivl om, hvornår jeg skal teste? Jeg har ikke haft mens i det år jeg har været på de piller. 

Det er lidt irriterende at være uvidende og bare gå og vente

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

AnnaB.

Hej.

Jeg er selv stoppet med p-piller og går og venter på mens. Her er der bare gået virkelig længe (eller det synes jeg i hvert fald) - tog sidste p-pille den 23. marts.. Har før været lidt længe om at komme igang igen efter p-pille stop, men ikke så længe som nu. 

Jeg har egentlig ikke rigtig følt så meget anderledes i kroppen, men de ting jeg har følt, er det samme som når jeg har/lige før mens.

Når du ikke har mens og derfor ikke ægløsning kan man ikke sige noget om, hvornår du kan teste. Hvis ikke du har ægløsning kan du jo ikke blive gravid. På den anden side kan ægløsningen jo komme når som helst.. Hvorfor har du ikke haft mens i så lang tid?

Anmeld

13. juni 2011

rogerrasch

Neon skriver:

Hej alle søde mennesker

For lidt over 3 uger siden stoppede jeg med mine mini-piller cerazette. I ca. 2 uger har jeg haft mens smerter og ømme brystvorter. Har ikke ømme bryster, det er kun vorten der er ret øm når man rør ved den. Jeg ved godt, at det kan være kroppen der prøver at finde sig selv igen. Men jeg er bare i tvivl om, hvornår jeg skal teste? Jeg har ikke haft mens i det år jeg har været på de piller. 

jeg er gravid, men har også kun ømme brystvorter, også lidt uro i maven, så kan være du skulle teste for at se om du virkelig er så heldig at det allerede er sket

Anmeld

13. juni 2011

Neon

De piller, cerazette, kan åbenbart sætte alt i stå på en eller anden måde.. Så det er lidt irriterende man ikke kan regne med noget.. Det ville være lidt vildt hvis der allerede ville være gevinst. Men tør bare ikke håbe på noget.. Men hvor længe synes i der skal gå, før jeg kan tage en pålidelig test?

Anmeld

13. juni 2011

Neon

Jeg har ikke lige styr på hvordan man kommenterer et indlæg. Men hvor længe gik der før du fik de symptomer?

Anmeld

16. juni 2011

BabyBear

Hej

En bivirkning ved Cerazette er, at mens kan udblive eller at man kun får pletblødninger. Det er ikke farligt for kroppen. Efter du stopper med cerazette, får du først din menstruation når alle hormoner er ude af kroppen. Det er uvist hvor længe der går. Efter jeg stoppede, gik der lidt over en måned før førstemens kom.
Du har højst sansynligt ægløsning inden mens kommer, så der kan godt være en reel chance for graviditet nu.....så du ikke får mens. Du kan nok tidligst teste 14 dage efter ægløsing, men når du ikke ved hvornår ægløsningen er - så er det ikke nemt. 
Lige efter jeg stoppede med Cerazette, fik jeg meget ømme og følsomme brystvorter. Jeg fik små stik i underlivet og lidt kvalme. Det er vist ganske normalt når man stopper med pillerne, og jeg var ikke gravid. Det var bare hormornerne der spillede mig et puds.

Håber du kan bruge mit svar til noget :-)

Og held og lykke!

Anmeld

16. juni 2011

Neon

BabyBear skriver:

Hej

En bivirkning ved Cerazette er, at mens kan udblive eller at man kun får pletblødninger. Det er ikke farligt for kroppen. Efter du stopper med cerazette, får du først din menstruation når alle hormoner er ude af kroppen. Det er uvist hvor længe der går. Efter jeg stoppede, gik der lidt over en måned før førstemens kom.
Du har højst sansynligt ægløsning inden mens kommer, så der kan godt være en reel chance for graviditet nu.....så du ikke får mens. Du kan nok tidligst teste 14 dage efter ægløsing, men når du ikke ved hvornår ægløsningen er - så er det ikke nemt. 
Lige efter jeg stoppede med Cerazette, fik jeg meget ømme og følsomme brystvorter. Jeg fik små stik i underlivet og lidt kvalme. Det er vist ganske normalt når man stopper med pillerne, og jeg var ikke gravid. Det var bare hormornerne der spillede mig et puds.

Håber du kan bruge mit svar til noget :-)

Og held og lykke!

Tusind tak for dit svar! Havde så meget brug for at høre om en med erfaring omkring de piller. Altså, jeg er jo stoppet med piller for at blive gravid, det skulle bare helst ikke være lige nu Det er lidt irriterende det har været så svært at finde ud af hvad de piller gør, men så kom du Skønt! Jeg er også begyndt at få så sindssyg uren hud, men kun på brystet og skuldrene! Super lækkert lige i sommerperioden

Tak for hjælpen, nu falder der lidt ro på. Det er lidt irriterende at gå og være uvidende

Anmeld

17. juni 2011

BabyBear

Godt du kan bruge svaret.
Jeg er også begyndt at få uren hud på bryst,hals og ryg. Har læse, at man godt kan fået det fra ægløsning til mens - så det går jeg ud fra det er.

Anmeld

18. juni 2011

Neon

Neon skriver:

Hej alle søde mennesker

Nå okay, vidste jeg ikke! Det lyder da perfekt. Kunne virkelig ikke overskue hvis der ville gå flere måneder før ens mens kom. Er så irriterende at gå og tænke, er jeg gravid, eller hvad sker der? Så er det lidt nemmere hvis man har en regelmæssig mens

Anmeld

19. juni 2011

BabyBear

Jeg er også glad for, at min mens er kommet efter kun en måned. Andre har dog skrevet, at der gik op til 3 måneder. Måske er bumserne et godt tegn, måske ikke. Jeg har først fået bumserne her i 2. omgang. Fra jeg stoppede med Cerazette og til den første mens kom (ca. 32 dage), havde jeg den flotteste hud jeg nogensinde har haft. Ingen bumser eller urenheder. Det er først nu det er kommet.......

Hvornår vil du da gerne være gravid?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.