Så fandt de ud af hvad jeg fejler!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

461 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. november 2008

Tut

Hej tøser,

Så var der sgu endelig en læge der fandt ud af hvad jeg fejlede.

Jeg var jo blevet henvist til en hjertelæge, men hos det offentlige kunne jeg tidligst få tid d. 18/12, og jeg kan sgu ikke rende rundt og besvime i tide og utide i en mdr. så jeg fik tid på Privathospitalet Hamlet i tirsdags.

Da jeg kom fik jeg kørt en EKG, som var helt normalt.

Derefter kom jeg ind og tale med hjertelægen. Vi snakkede lidt frem og tilbage.

Han sagde nu tager jeg lige dit blodtryk. Normalt skal det ligge på 100+ens alder over ca. 80, altså min skulle ligge på 125/80, men den lå kun på 91.

Så sagde han at det bekræftede hvad han troede, men at vi lige skulle prøve noget. Jeg blev bedt om at ligge mig ned på briksen, og så tog han et blodtryk til - det var 123. Så skulle jeg rejse mig op igen, og så tog han et mere, det var 87!

Jeg blev så stående op, og han tog 4-5 blodtryk efter hinadnen, og der kunne han se at det steg for hver gang. Så skull jeg ned og ligge igen, og der var det stadig fint, og så op og stå igen, og denne gang hed den 85! (han sagde at var den kommet lidt længere ned var jeg besvimet )

Ugen inden jeg besvimede første gang havde jeg haft roskilde syge, hvilket også stod i mine parpirer, for jeg havde sagt det på hospitalet.

Konklusionen var at min krop ikke sender blodet hurtigt nok rundt i kroppen, og som følge af roskilde sygen var jeg blevet dehydreret hvilket gør at blodet løber endnu langsommere rundt.

Derfor jeg var svimmel og besvimede når jeg stod op og sad ned. Jeg havde det jo kun godt når jeg lå ned.

Så nu skal jeg drikke 3 liter vand om dagen for at få væskebalancen op. Det er fandme meget vand! Jeg skal tisse hele tiden nu

Han sagde at mange mennesker lever med et lavt blodtryk uden at mærke til det, så det er ikke farligt, jeg skal bare sørge for at jeg ikke bliver dehydreret.

Det er sgu de bedste 2500 kr. jeg har betalt. Jeg havde godt nok følt mig lidt dum hvis jeg havde ventet til 18/12 og fået at vide at det kan kureres med vand!

Han sagde også at det var for dårligt at hospitalet (hvor jeg var 2 gange) og min egen læge (hvor jeg var 3 gange) ik kunne finde ud af det, for den ene gang på hospitalet blev mit blodtryk målt til 101... Men men nu ved vi da hvad det er

Knus

Tuttelitut-tut

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2008

Mie A

Hvor er det godt at du har fået vished om hvad der var galt... og dejligt at det ikke er noget alvorligt!

Anmeld

28. november 2008

Anja

Dejligt, at det var så lige til !! Det må være en lettelse at det ikke var noget alvorligt, får det når man jo at frygte, når lægen ikke umiddelbart kan give et svar.

Anmeld

28. november 2008

Tikki

Arhhmen altså hvor skønt at vide det........Det var jo nærmest det sammen som mig så...bortset fra at jeg ikke nåede at besvime, men fik jo også drop med det samme, da jeg kom ind på hospitalet. Ja, de reagerer hurtigt, når man er gravid, mens andre selv må betale for god service...hmmm.... .

Skønt at det ikke var noget alvorligt og så kan vi tænke på hinanden, når vi drikker og drikker og drikker gennem dagen

Anmeld

28. november 2008

Marco2

Hej Tut.

Hvor dejligt at få en afklaring.

Og godt at det kan kureres med vand.

Og ja, det danske "velfærddsystem" spiller gang på gang fallit.
Har selv prøvet det så mange gange. Bliver bare så frustreret hver gang.

AG

Anmeld

28. november 2008

Lise

Et godt trick så fra en der hver dag drikker flere liter vand. Ha' en vandflaske med dig hvor end du går - og husk at drikke af den også Du vil hurtigt opdage at du bliver tørstig når du ikke har drukket vand et stykke tid... det er vanedannende med sådan en flaske...

Anmeld

28. november 2008

Loggidut

hvor gør du mig bare glad nu....godt det ikke var mere alvorligt!

nu får du sgu en dejlig jul!

og forresten, hvad laver du her, hvorfor sidder du og læser mit dumme indlæg...skulle du ikke ligge under en vandhane i stedet!

skide godt tut...så kommer du dig sikkert snart!

Anmeld

28. november 2008

Plysbjørnen

Det var da rigtigt dejligt at de fandt ud af at det ikke er noget alvorligt, så kan man bedre slappe af og glæde sig op til jul...

Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.