en tur til skadestuen... :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.339 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. juni 2011

celkt

årh, de glæder, man dog får, når man har børn...

Idag kom min mellemste på fem og spurgte om hun måtte få en kop?? Da jeg er nødt til at blive mistænksom, hvis der er så meget som en myre der vipper med et følehorn på den anden side af vejen, når det gælder hende (hun skulle have heddet emil-ie...  hehe) Spurgte jeg jo selvfølgeligt hvad hun skulle bruge den til. Jo, hun skulle bruge den, så hende og hendes storebror kunne plukke ærter i den!! Ærter, - ærter, vi har sgu' da ikke nogen ærter i haven endnu... !! tænkte jeg, og så røg jeg op, for guldregnen står jo med frøkapsler nu...

Og jojo, det havde de to trolde da delikatiseret sig med, og spist et par bælge hver efter hvad jeg kunne forstå på dem... ARGGGG!!!

Min mand hentede sporenstrengt saven, og ned kom guldregnen, mens jeg ringede til giftlinjen, og spurgte hvad så. Da vi jo ikke vidste hvor meget de havde indtaget skulle de på skadestuen og have aktivt kul, fik vi af vide, så jeg smed de to ind i bilen, og ræsede til svendborg.

Da vi så kom derned, fik vi at vide, at vi godt kunne køre det odense, da de ikke havde et børneafsnit, og så blev jeg sendt ud i bilen med to børn, der måske havde en forgiftning, - for at køre i en ½ time til odense. Ikke fedt, - især fordi jeg inden jeg kørte hjemmefra havde ringet til svendborg og spurgt om vi kunne komme derned, og fået et bekræftende svar. Oddere!!!

Nå, vel ankommet til odense, - asbjørn havde klaget lidt over mavepine og kvalme på vejen, men ellers var der ikke sket noget, ud over at jeg fandt ud af at vores bil kører vældigt godt med 150 km/t... - stod vi så i ti minutter og ventede på at der kom en sekretær, der havde tid til at taste os ind i systemet. Imellemtiden var min to dejlige englebørn sandelig vågnet op til dåd og havde åbenbart besluttet sig for at en skadestue var et fremragende sted til lidt fest og ballade, så de var mildest talt ustyrlige. Fint nok, selvfølgeligt, for så havde de da ikke tegn på at være syge, meeeeeen....

Efter laaaang tids venten på den idiotiske sekretær, - og her kan man ikke lade være emd at tænke, hvad nu hvis de faktisk havde haft en livstruende forgiftning, havde vi så også fået lov til at stå der i evigheder eller hva?!?, - kom vi ind på en modtagestue, og der kom efter lidt mere venten en sød børnelæge, der undersøgte mine to skuespillere, der nu kunne fortælle vidt og bredt om, hvor ondt de havde haft det, ligemeget hvilket sted i kroppen hun spurgte til.... Vi blev ret hurtigt enige om, at de i hvert fald ikke virkede påvirkede...  Der var nu efterhånden gået 1½ time, siden de havde spist 'ærterne' og de var ikke blevet rigtigt dårlige, så vi gik i gang med at undersøge den kvist jeg havde taget med fra træet. Umiddelbart mente de så ikke det var en guldregn, selvom jeg nu syntes det måtte være det, - de mente at det var en anden slags, der kaldes en sibirisk dværgfyr, selvom den absolut ikke lignede noget i retning af et fyrretræ, og min busk hjemme ligner heller ikke dem på nettet meget - men summa summarum var at de i hvert fald ikke var blevet dårlige af det. Jo, de kunne godt få mavepine af at spise af den der dværgfyr, men den var i hvert fald ikke giftig, hvilket jo er det vigtigste.

Så mine to trolde slap for aktiv kul og blev sendt hjem igen, - efter at lægen havde forsøgt at spille pædagorisk, - nå, hvad har I så lært?? - hvortil min datter svarede, jeg har lært at skrive!! Ja, så fik vi slået det fast...

Nu har jeg så puttet det rå bananer, og de har haft en strålende eftermiddag med mange spændene oplevelser!! SÅ nu er jeg to trætte børn rigere, og en - måske sibirisk dværgfyr, - fattigere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

B&J

Nej sikke et chok men super mor klarede det lyghurtig mega krammer og masser af klap på skulderen til dig..

og kan ikke holde op med at grine af din datters kommentar til lægen

men godt der ikke er sket noget og de har det godt nu

Anmeld

12. juni 2011

Nessie

Ha ha, sikke da en dag I har haft

Ja, det er jo alvorligt nok, men alligevel en smule komisk, og det virker da ikke til at børnene har taget skade på nogen måde.

Men de har da hygget sig, og mødt nogle nye mennesker

Anmeld

12. juni 2011

SussieThyssen

Altså...sikke da et par rødder til børnebørn jeg har

Jaja...du puttede hyldebær i ørerne og spiste kviksølv...så hvorfor skulle dine børn ikke spise noget, som "måske" er giftigt.

Børn giver så mange glæder...hehe!

Godt der ikke skete mere...vi har alle 3 her i huset nydt historien og grinet storslået, når nu der var happy end 

Krammer

Anmeld

12. juni 2011

Mi

Hehehehe Godt hun har lært at skrive af den oplevelse

Vi måtte også afsted for nogle år siden, da datteren var kravlet over brændegitteret og spist spritbriketter

Godt de ikke voldåd dem, så i slap for en forgiftning

www.stjerneleg.dk

Anmeld

12. juni 2011

jydeinden

hahaha når nu hun selv spurgte så dumt så krævede det da næsten et kækt svar

men godt de ikke kom noget til, og at alle inkl. moren har det godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.