Første lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.686 visninger
14 svar
0 synes godt om
27. november 2008

Nemesis

er netop overstået.
Ja jeg ER gravid...big surprise *GG* synes det er lidt sjovt de liiige skal tjekke først. Men hun mener dog jeg er 2 dage længere fremme...men det kan jo nå at ændre sig mange gange.

Jeg har så sikkert den første blærebetændelse...har dem med jævne mellemrum når jeg er gravid og især i første trimester. Så skal ringe derned i morgen.

Vi fik snakket om scanninger og tidligere fødselsforløb og jeg bliver sikkert fulgt med ekstra scanninger igen.
JEg skal podes ca en gang om mdr for at fange de baktusser som jeg åbenbart danner og som gør at jeg føder for tidligt.

Næste tid er allerede d. 10 dec...
19 % af graviditeten er allerede gået- synes det går vildt stærkt.

Sisse som nu er sat til at være 7+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2008

Mathilde

Hej Sisse

Hvor er det træls at du døjer med blærebetændelse når du er gravid, men så er det jo godt at de hele tiden tjekker det..
Jeg skal til læge og have lavet vandrejournal d. 12 december og d. 5. januar skal jeg scannes. Jeg er spændt på hvad termin så siger..

Hvorfor bliver du fulgt med ekstra scanninger?

Knus Mathilde 7+1

Anmeld

27. november 2008

Nemesis

Mathilde skriver:

Hej Sisse

Hvor er det træls at du døjer med blærebetændelse når du er gravid, men så er det jo godt at de hele tiden tjekker det..
Jeg skal til læge og have lavet vandrejournal d. 12 december og d. 5. januar skal jeg scannes. Jeg er spændt på hvad termin så siger..

Hvorfor bliver du fulgt med ekstra scanninger?

Knus Mathilde 7+1

Hej Mathilde

Ja det er ret imponerende som min krop reagerer på at være gravid.

JEg skal følges tæt fordi jeg dels får små børn (og er blevet mindre og mindre). så man tjekker at moderkagen virker som den skal osv.
Samtidig så fik jeg sidst endelig en forklaring på hvorfor jeg fødte for tidligt begge gange og det er pga baktusser som så "æder" fosterhinderne og inficerer fostervandet, så det skal der også holdes øje med.

Men det er jo et spørgsmål om det hele hænger sammen..altså om baktusserne på en eller anden måde forhindrer væksten..who knows.

Den store vejede 2460 kg og var 48 cm og lillebror 2180 kg 46,5 cm..så den 3 skulle jo ikke gerne blive mindre.

JEg skal have lavet vandrejournal d. 10 december men har endnu ikke fået en scanningsdato, men regner nu også først med det bliver til næste år.

Hvordan gpr det ellers med dig?? er alt blevet normalt?

Knus Sisse

Anmeld

27. november 2008

BabyMoseHansen

Hej I to
Jeg har også lige været til læge i dag og fået startet vandrejournalen, og ja, hun sagde også at jeg var ca 7-8 uger henne (hvilket passer med det forventede 7+2).

Ved dog ikke hvornår jeg skal scannes, ikke andet end at vi har sagt ja til en nakkefoldsscanning, en double test og en misdannelsesscanning senere igen.

Det er stadig til tider uvirkeligt at tænke på at vi venter os... men sådan er det vel med den første

Familien får det at vide til jul, så det bliver svært at holde masken og tie på lørdag, hvor vi skal til min mors 60 års fødselsdag (tør bare ikke sige det endnu, selv om det er længe ønsket fra min mors side - hendes første barnebarn)

Heldigvis uden kvalme, så længe jeg husker at spise jævnligt og kun lidt menstruationsagtige smerter, når lille junior udvider lejligheden

Håber I andre også trives med "drægtigheden" - som det hedder i min fagterminologi.

Mange knus

Mette

Anmeld

28. november 2008

Mathilde

ladydan1 skriver:

Hej Mathilde

Ja det er ret imponerende som min krop reagerer på at være gravid.

JEg skal følges tæt fordi jeg dels får små børn (og er blevet mindre og mindre). så man tjekker at moderkagen virker som den skal osv.
Samtidig så fik jeg sidst endelig en forklaring på hvorfor jeg fødte for tidligt begge gange og det er pga baktusser som så "æder" fosterhinderne og inficerer fostervandet, så det skal der også holdes øje med.

Men det er jo et spørgsmål om det hele hænger sammen..altså om baktusserne på en eller anden måde forhindrer væksten..who knows.

Den store vejede 2460 kg og var 48 cm og lillebror 2180 kg 46,5 cm..så den 3 skulle jo ikke gerne blive mindre.

JEg skal have lavet vandrejournal d. 10 december men har endnu ikke fået en scanningsdato, men regner nu også først med det bliver til næste år.

Hvordan gpr det ellers med dig?? er alt blevet normalt?

Knus Sisse

Hej Sisse

Ja så kan jeg da godt forstå, at du skal have nogle ekstra scanninger. Det er godt nok nogle små pus du har fået. Håber at den kommende baby har en fin vægt til den tid

Ja alt er vist som det skal være. Slet ingen blødning, så det er dejligt! Men tilgengæld har jeg fået kvalme og har svært ved at spise, især kød.... Kvalmen er ikke slem først på dagen, men om aftenen er det slet ikke rart. Mærkeligt, jeg synes det plejer at være omvendt
Og så føler jeg mig rigtig oppustet! Puhhh
Men det er jo altsammen helt normalt, så det er bare dejligt.

Knus fra Mathilde

Anmeld

28. november 2008

Mathilde

BabyMoseHansen skriver:

Hej I to
Jeg har også lige været til læge i dag og fået startet vandrejournalen, og ja, hun sagde også at jeg var ca 7-8 uger henne (hvilket passer med det forventede 7+2).

Ved dog ikke hvornår jeg skal scannes, ikke andet end at vi har sagt ja til en nakkefoldsscanning, en double test og en misdannelsesscanning senere igen.

Det er stadig til tider uvirkeligt at tænke på at vi venter os... men sådan er det vel med den første

Familien får det at vide til jul, så det bliver svært at holde masken og tie på lørdag, hvor vi skal til min mors 60 års fødselsdag (tør bare ikke sige det endnu, selv om det er længe ønsket fra min mors side - hendes første barnebarn)

Heldigvis uden kvalme, så længe jeg husker at spise jævnligt og kun lidt menstruationsagtige smerter, når lille junior udvider lejligheden

Håber I andre også trives med "drægtigheden" - som det hedder i min fagterminologi.

Mange knus

Mette

Hej Mette

Hvor bliver det spændende at fortælle det til familien
Jeg har fortalt min mor det, men resten af familien får det først at vide til jul... Men det er svært at holde på sådan en dejlig nyhed!

Det er også nogle gange uvirkeligt for mig at jeg er gravid og skal være mor, men det er nok helt normalt. Det er også min første.

Kram fra Mathilde

Anmeld

30. november 2008

Nemesis

BabyMoseHansen skriver:

Hej I to

Mange knus

Mette

Hej Mette

Velkommen til :-)

Ja her håber vi også at kunne skjule det indtil jul..men nu er det 3 gang og jeg vokser fa**e hurtigt denne gang.

Jeg får først startet vandrejurnalen d. 10 dec, hvor jeg så er i uge 10. Jeg ved heller ikke endnu hvornår jeg skal scannes, men tror nu ikke det bliver før til næste år.
Det med at det er uvirkeligt...ja sådan har vi det også her...og det er altså den 3, så den følelse forsvinder ikke.

vi agter at give bedsterne en ramme med et digt i, så det skal da nok blive sjovt at se deres udtryk.

God 1. advent.
Sisse

Anmeld

1. december 2008

MeretePedersen

Hejsa.
Jeg er nu 6+4, dvs.i 7. uge, så skal ringe til lægen i dag og aftale tid til første lægebesøg.
Det er min nr. to, så jeg skal love for at maven allerede begynder at vise sig
I følge online terminsberegner har jeg forventet termin 23. juli, så det er jo vildt spændende.
I modsætning til min sidste graviditet, har jeg slet ingen kvalme, hurra hurra nogle siger at det tyder på det er en dreng. Jeg ventede en pige sidste gang, og da var det voldsom kvalme og opkast flere gange om dagen, når det var værst. Så jeg krydser fingre for at jeg får en kvalmefri jul
Forrige år sad jeg juleaften med den ledeste kvalme, så der var jeg ikke så hyggelig Men det er jo trods alt det hele værd.
Glæder mig ubeskriveligt til scanningen. Til jer der ikke har prøvet det før. Det er en UBESKRIVELIG oplevelse. Sørg for at få manden med. Det er en oplevelse man ikke kan være foruden. At se sin lille guldklump springe livligt rundt inde i maven, er vildt fantastisk.
Knus Merete

Anmeld

2. december 2008

BabyMoseHansen

Hej,
ja, vi klarede frisag i weekenden -- ingen mistanker om graviditet endnu fra familiens side, så jeg glæder mig ekstremt til jul, hvor de alle skal have det at vide

Jeg er foreløbigt sat til d. 15/7-09 og er altså 8 + 0 i dag. Vi venter i øjeblikket på indkaldelse fra sygehuset og i næste uge skal jeg op og have taget blodprøve til double-test. Håber selvfølgelig meget at vi kan nå scanningen inden jul, så der er et billede til familien, men nu må vi se.

Hvis man virkeligt kan bruge graden af kvalme til foreløbig kønsbestemmelse, tror jeg også vi venter en dreng - har heldigvis ikke kastet op en eneste gang endnu, og så længe jeg bare spiser jævnligt og fornuftigt har jeg det super.

Heldigvis er min mand hele vejen - han glæder sig også ekstremt til at se den lille på en scanning - for ham må det jo være endnu mere uvirkeligt.

Knus,
Mette

Anmeld

3. december 2008

Nemesis

BabyMoseHansen skriver:

Hej,
ja, vi klarede frisag i weekenden -- ingen mistanker om graviditet endnu fra familiens side, så jeg glæder mig ekstremt til jul, hvor de alle skal have det at vide

Jeg er foreløbigt sat til d. 15/7-09 og er altså 8 + 0 i dag. Vi venter i øjeblikket på indkaldelse fra sygehuset og i næste uge skal jeg op og have taget blodprøve til double-test. Håber selvfølgelig meget at vi kan nå scanningen inden jul, så der er et billede til familien, men nu må vi se.

Hvis man virkeligt kan bruge graden af kvalme til foreløbig kønsbestemmelse, tror jeg også vi venter en dreng - har heldigvis ikke kastet op en eneste gang endnu, og så længe jeg bare spiser jævnligt og fornuftigt har jeg det super.

Heldigvis er min mand hele vejen - han glæder sig også ekstremt til at se den lille på en scanning - for ham må det jo være endnu mere uvirkeligt.

Knus,
Mette

Ja håber ogs jeg klarer frisag. Vi har en børnefødselsdag d. 13 dec hvor familien kommer så det bliver jo spændende at se om det kan skjules.

Jeg er 8+2 og sat til d. 13/7 så vi er jo ganske tæt, men jeg tror så ikke på en scanning inden jul. Ligesom dig er det blodprøve i næste uge og så må der jo ventes tålmodigt på at blive indkaldt til scanning.

Jeg har denne gang stadig de ømmeste bryster..det er da for vildt at de kan blive ved! Jeg har kun en snert af kvalme en gang i mellem..men det er mere end jeg havde sidst. Tilgengæld er jeg kronisk træt og mit temperament..puha det er helt ustyrligt.

Glæder mig til det ikke længere er hemmeligt, men så er jeg jo også så langt henne at risikoen for at noget går galt er væsentlig mindre.

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.