Kan man selv vælge fødested

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2011

Anonym trådstarter

lion skriver:

Ja det gik lidt stærk til sidst. Jeg skulel bare på wc og endte med at måtte kalde på min kæreste heldigvis sov datteren.

Ja det er hårdt til tider, men det er glemt når de leger sammen eller smiler til hinanden bare fordi de kigger på hinanden. Men jeg tror at 2 børn vil være lige hårdt at ha lie meget hvor mange mdr eller år der er imellem. Jeg er glad for der ikke er mere imellem mine.

Men det kan være hårdt når min datter siden hun var 10 mdr har haft eksem, som koster mange epnge i cremer. Men at eksemet også kan blive børnesår, den ene gang var hun hjemme i 8 dage kom i vuggestue i 5 dage og var hjemme igen i 14 dage fordi børnesår ikke var gået ordentlig væk første gang. Hun klør og kradser sig meget. Det er blevet meget bedre her på det sidste.

Lillemanden er slemmest, især når han ikke vil sove.

Han har også eksem ikke så slemt, men også æggeallergi og astma, så han er hårdt ramt. Han fik f. eks lungebetændelse d. 7 april og han er fra 27 feb. Så han var ikke så gammel.

Men sidste år var også hårdt på andre måder min mor fik konstateret kræf( havde det i 2003) igen i marts og døde af det i sep.

hvor dejligt at høre, vi har efter den første er kommet ombestemt od, og ønsker alle børn, om vi får 2 eller 3 men relativt kort mellemrum

sikker stærkt det er gået, og ja godt din datter sov

åh hvor er jeg ke daf at høre det med din mor, i har da ikke haft det nemt, stort klem herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2011

Rockertand

Anonym skriver:

hm må håbe, ville være lidt ked at være tvunget på mkolding efter sidste fødsel og den behandling jeg fik, synes slet ikke de var fagligt kompetente nok, de var søde og flinke de fleste, men hjælper jo ikke meget hvis resten går op i hat og briller, så håber jeg har mulighed for Odense

Jeg har lige fundet link til Odenses information om fødselsforløb, og det bliver så nok desværre et nej til dig:

http://viewer.zmags.com/publication/8975b56f#/8975b56f/2

Du må i gang med at undersøge andre muligheder..

Anmeld

11. juni 2011

Levi&LilysMor

Yep der er frit sygehus valg

Men blev da helt chokeret over det med familien, man må ikke bare troppe op som man har lyst til, man skal først have tilladelse fra forældrene først og aftale en tid inden, og at de kom i konflikt med personalet synes jeg også er lidt vildt... Mine får også at vide hvornår besøgstiderne er og det samme gør venner og der skal ikke være proppet men plads til forskellige for at kunne komme til, så familien skal heller ikke sidde hver dag ved os, når andre skal derop...

Anmeld

11. juni 2011

1000Ben

Jeg skal føde i Svendborg og bad om at føde i Odense, da det er MEGET tættere på for mig end Svendborg, men fik af vide at det kunne jeg ikke, - fik så brokket mig lidt og nævnte frit sygehusvalg, men fik så af vide at det desværre ikke gælder ved en fødsel.... Ved ikke om det passer, men jeg har været nødt til at godtage det  Kan godt forstå du ikke vil føde for tæt på hjemmet, når familien ikke respekterer at man SKAL have fred når der kommer en lille ny.... Det eneste du kan gøre, er at tage til Odense og sige at du var lige om området og derfor ikke tør tage chancen ved at køre hele vejen hjem - de må jo ikke afvise en kvinde i fødsel )

Anmeld

11. juni 2011

Anonym trådstarter

BabyBoy11 skriver:

Yep der er frit sygehus valg

Men blev da helt chokeret over det med familien, man må ikke bare troppe op som man har lyst til, man skal først have tilladelse fra forældrene først og aftale en tid inden, og at de kom i konflikt med personalet synes jeg også er lidt vildt... Mine får også at vide hvornår besøgstiderne er og det samme gør venner og der skal ikke være proppet men plads til forskellige for at kunne komme til, så familien skal heller ikke sidde hver dag ved os, når andre skal derop...

ja var også ked af hele forløbet, især de bare kom brasende, og det var lidt modbydeligt at jeg kunne høre dem stå og skælde personalet ud oppe på neonatal afdelingen når det var mit første rigtige øjeblik med min nyfødte, da jeg var meget groggy og helt væk, pga bedøvelse og medicin under både KS og på opvågningen

Anmeld

11. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg skal føde i Svendborg og bad om at føde i Odense, da det er MEGET tættere på for mig end Svendborg, men fik af vide at det kunne jeg ikke, - fik så brokket mig lidt og nævnte frit sygehusvalg, men fik så af vide at det desværre ikke gælder ved en fødsel.... Ved ikke om det passer, men jeg har været nødt til at godtage det  Kan godt forstå du ikke vil føde for tæt på hjemmet, når familien ikke respekterer at man SKAL have fred når der kommer en lille ny.... Det eneste du kan gøre, er at tage til Odense og sige at du var lige om området og derfor ikke tør tage chancen ved at køre hele vejen hjem - de må jo ikke afvise en kvinde i fødsel )

hm tja kunne jeg have gjort, men skal 99% sikkert have PKS pga mit fødselsforløb under 1 fødsel, så kan jeg desværre nok ikke. Mne ja må jo se hvad jeg så kan finde ud af at gøre, måske bare holde det hemmeligt for dem som ikke respekterer besøg, indtil vi lige har fundet os selv, eller måske give personalet besked om hvem der må komme og ikke må komme, da jeg ville være ked af min mor og svigerforældre ikke kunne komme

Anmeld

11. juni 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg har lige fundet link til Odenses information om fødselsforløb, og det bliver så nok desværre et nej til dig:

http://viewer.zmags.com/publication/8975b56f#/8975b56f/2

Du må i gang med at undersøge andre muligheder..

hm havde ellers sådan håbet, da jeg sidst fødte for tidligt pga svangerskabsforgiftning, og har også der hørt godt om Odense hvad de ting angår, men må jo nok affinde mig med Kolding

Anmeld

11. juni 2011

1000Ben

Anonym skriver:

hm tja kunne jeg have gjort, men skal 99% sikkert have PKS pga mit fødselsforløb under 1 fødsel, så kan jeg desværre nok ikke. Mne ja må jo se hvad jeg så kan finde ud af at gøre, måske bare holde det hemmeligt for dem som ikke respekterer besøg, indtil vi lige har fundet os selv, eller måske give personalet besked om hvem der må komme og ikke må komme, da jeg ville være ked af min mor og svigerforældre ikke kunne komme

Ja du kunne jo evt. forsøge at forklare personalet hvordan det var sidst, så de kan sige at det kun er nærmeste familie (din mor og svigerforældre) der må besøge... Men hvis du tilfældigvis var i Odense betyder det ikke længere noget for alt ligger på et internt hospitalssystem, så Odense kan se din jounal med det samme og ville sansynligvis ikke sende dig tilbage ) Men alt det kræver jo at du går i fødsel før din planlagte dato )

Anmeld

11. juni 2011

Janni.

Jeg bor i Give, 30 km fra Vejle og kunne vælge imellem Esbjerg, Kolding og Horsens.

Vi valgte Horsens fordi vejene var bedst den vej på. 

Anmeld

11. juni 2011

Anonym trådstarter

Stefanie8 skriver:

Ja du kunne jo evt. forsøge at forklare personalet hvordan det var sidst, så de kan sige at det kun er nærmeste familie (din mor og svigerforældre) der må besøge... Men hvis du tilfældigvis var i Odense betyder det ikke længere noget for alt ligger på et internt hospitalssystem, så Odense kan se din jounal med det samme og ville sansynligvis ikke sende dig tilbage ) Men alt det kræver jo at du går i fødsel før din planlagte dato )

tja tror bare ik det er tilfældet, blev så syg af svangerskabsforgiftning sidst at de måtte sætte det igang og efter 2½ døgn måtte de bruge akut kejsersnit da ingenting skete, men ja ellers må ejg jo give billed og navn på få udvalgte, elelr evt vente med at fortælle om den nyes ankomst før vi ønsker besøg

mange tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.