Flaskevarmer uden ledning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.293 visninger
14 svar
0 synes godt om
10. juni 2011

Rødhætte

Flaskevarmer uden ledning.. Synes det lyder super smart, men vil lige dele et link omkring den 

http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-1895970.htm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

AnneBJ

Rødhætte skriver:

Flaskevarmer uden ledning.. Synes det lyder super smart, men vil lige dele et link omkring den 

http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-1895970.htm

Tak for det - nu er jeg i hvert fald obs, og hvis ikke den varmer så hurtigt som der står den kan, ryger den retur!

Anmeld

10. juni 2011

Sofia

tak for link - afventer annes erfaring!

Anmeld

10. juni 2011

Rødhætte

AnneBJ skriver:

Tak for det - nu er jeg i hvert fald obs, og hvis ikke den varmer så hurtigt som der står den kan, ryger den retur!

Var så lidt.. Det kan jo være de bare har været uheldig.. Fint at man kan sende den retur hvis den ikke dur

Anmeld

11. juni 2011

AnneBJ

Nåh, så har jeg fået flaskevarmeren, så point til babadt.dk for hurtig levering

Den skal kunne varme 240 ml. på 12 minutter - det regnede jeg ud betyder, at 165 ml. skal kunne varmes på 8,25 minutter. Jeg gjorde som anvist, kogte den der geledimmer der følger med, og lod den køle.

Fyldte 165 ml. vand i en flaske og hele balladen ned i medfølgende termopose. Det hele er nemt at bruge. Satte mit æggeur til 8,25 minutter og ventede.

Flasken var lun at holde om, om de første dråber jeg hældte på håndleddet, uden at have rystet flasken, var perfekt temperatur. Så vendte jeg flasken et par gange, og fik lunkent vand på håndleddet - jeg vil skyde på 20 grader. Jeg rystede flasken igen og tjekkede temp., men med samme resultat. 

Desuden kan den så vidt jeg forstår, kun varme én flaske pr. kogning af den der geleting. Så hvis jeg fx vil på skovtur en hel dag, kan jeg stadig kun bruge den én gang, og er således lige vidt med resten af flaskerne... 

Anmeld

11. juni 2011

Kit

Er det så et "go" eller "no go"? spørger en uvidende ammemor

Jeg har hørt gode ting om Iiamo, hvis det er et "no go", men det er jo så med gaspatroner.

Kit

Anmeld

11. juni 2011

AnneBJ

Kit skriver:

Er det så et "go" eller "no go"? spørger en uvidende ammemor

Jeg har hørt gode ting om Iiamo, hvis det er et "no go", men det er jo så med gaspatroner.

Kit

No go... jeg har skrevet og forhørt mig om hvordan jeg sender retur.. 

Jeg er netop ved at undersøge iliamo, gaspatroner kan fås for en 10'er stykket hvis man køber flere af gangen - det synes jeg egentlig er ok. Flasken koster 249, men hvis man kun køber én, som så er til tur brug, så synes jeg faktisk også det er ok.. 

Men vi er ved at debattere om behovet herhjemme, Jørn mener man kan varme flaske "alle steder" hvor jeg er lidt mere pessimist og synes det ville være smart med en nødløsning... 

Anmeld

11. juni 2011

Sofia

AnneBJ skriver:

No go... jeg har skrevet og forhørt mig om hvordan jeg sender retur.. 

Jeg er netop ved at undersøge iliamo, gaspatroner kan fås for en 10'er stykket hvis man køber flere af gangen - det synes jeg egentlig er ok. Flasken koster 249, men hvis man kun køber én, som så er til tur brug, så synes jeg faktisk også det er ok.. 

Men vi er ved at debattere om behovet herhjemme, Jørn mener man kan varme flaske "alle steder" hvor jeg er lidt mere pessimist og synes det ville være smart med en nødløsning... 

Indtil videre har jeg klaret mig fint uden - men jeg har det også fint med at varme i en skål med kogende vand.. hvis du synes det er for bøvlet tror jeg du får brug for flaskevarmeren!

Anmeld

11. juni 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Indtil videre har jeg klaret mig fint uden - men jeg har det også fint med at varme i en skål med kogende vand.. hvis du synes det er for bøvlet tror jeg du får brug for flaskevarmeren!

Vil du ikke give mig et par eksempler på, hvornår du har brug for at varme flasker på den måde?

Grunden til jeg ikke er så meget for det er, at jeg synes det er mange ting at slæbe på, i en i forvejen tung pusletaske. Når vi skal til århus skal jeg fx med bus til toget, og gå fra toget til cafeen. Har jo selvfølgelig bare tasken på vognen altså.. 

Anmeld

11. juni 2011

Sofia

AnneBJ skriver:

Vil du ikke give mig et par eksempler på, hvornår du har brug for at varme flasker på den måde?

Grunden til jeg ikke er så meget for det er, at jeg synes det er mange ting at slæbe på, i en i forvejen tung pusletaske. Når vi skal til århus skal jeg fx med bus til toget, og gå fra toget til cafeen. Har jo selvfølgelig bare tasken på vognen altså.. 

Fx hos en i min mødregruppe der ikke har microovn - jeg kunne selvfølgelig bare låne hendes elkeddel men kan bedst lide at have mine egne ting med. Skal jeg fx på en længere togtur, biltur eller tur i skoven tager jeg altid skål og varmt vand med - har ikke haft brug for det endnu - men det giver mig en tryghed at have det med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.