Felix bliver flaskebarn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.762 visninger
20 svar
0 synes godt om
10. juni 2011

AnneBJ

Hej Piger,

Efter snak med SP - som klarede sin rolle til UG med kryds og slange i dag - bliver Felix flaskebarn! Jeg har det SÅ godt med beslutningen, og er glad for jeg ikke skal amme mere! Jeg er dog også glad for, og stolt af, at jeg har ammet ham fuldt i 2 mdr., når jeg åbenbart har haft det skidt med at amme.

I morges spiste han fint hos mig, så jeg tror brystpumpen alligevel har fået sat gang i noget. Indtil lægen har lavet recept på ammestop pille malker jeg ud og giver ham + MME, men SP sagde at det var fint at stoppe vha. pille, i stedet for at trappe langsomt ud - med mindre jeg havde lyst, go det har jeg sjovt nok ikke

Tusind tak for Jeres støtte og opmuntring, det har holdt mig oppe de sidste dage, og jeg ved ikke hvad jeg skulle have gjort uden Jer! En IRL mødregruppe vil aldrig kunne erstatte Jer! Glæder mig til 5. juli!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

Sofia

Dejligt at høre du har truffet beslutningen Anne. Det hele bliver meget nemmere nu!

Du skal lige have et par råd med fra mig af - da det godt kan være lidt besværligt med et flaskebarn til tider. Du bør købe mindst 6 flasker, og start med de store 260 ml, ingen grund til at købe de små og så skulle skifte dem senere, den fejl begik jeg! Derudover SKAL du anskaffe dig en microovns steralisator - du bliver vanvittig af at koge alle de flasker, og du kan også steralisere brystpumpen deri, det er MEGET nemmere!!! Når du skal på tur eller hjem til nogen som ikke har en microovn du kan varme i, så tager du noget kogende vand i en termokande, og medbringer en lille skål, så hælder du bare varmt vand i skålen, sætter flasken deri, og vupti efter et par minutter har den den rette temperatur! Derudover starter jeg hver morgen med at rengøre alle flasker, og derefter steralisere, koge vand fra den kolde hane, og hælde det på flaskerne, så har du 6 flasker klar i køleskabet!!

jeg husker at du snakkede noget om allergi på et tidspunkt, derfor bør du måske vælge ligesom os at give Felix profylac. Men det er meget dyrt, ca. 200 kroner for 400 gram, som holder i max 4 dage. Derfor kan du tage til lægen og spørge om ikke du kan få en grøn recept, så får du hver bøtte til 80 kroner, altså du får 60 procent i rabat. Hvis både Jørn og dig har allergi bør du kunne få en sådan recept - ellers så snak for din syge moster, og PLAG!!

derudover kan jeg anbefale dig bogeb: Din Mor Manual af Tine Tholander, den er genial når man er førstegangs mor, og beretter også om ammestop osv. Når man har læst den har man ikke længere følelsen af at barnet tager skade af mme, får allergi og får en lav intelligens! LÆS DEN, den er sjov og god

flaskebarn.dk er også en god side.

KNUS

Anmeld

10. juni 2011

Kit

Godt kald. Glad mor = glad baby = glad mor. Det er en positiv cirkel Min svigerinde tog samme beslutning og jeg støttede hende 100% i hendes valg selvom "amme-mafiaen" ikke var helt tilfreds

Et godt råd er, at købe en form for flaskevarmer (der fåes forskellige udgaver - find ud af, hvad der vil passe dig bedst), så du ikke føler dig bundet til hjemme og en el-kedel/microovn. En mor fra min irl MG vidste ikke det fandtes og nu er hun megaglad for sin Iiamo og vi har været på shoppetur og i babybio uden bekymringer og problemer

Go Anne - supermom!

Kit

Anmeld

10. juni 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Dejligt at høre du har truffet beslutningen Anne. Det hele bliver meget nemmere nu!

Du skal lige have et par råd med fra mig af - da det godt kan være lidt besværligt med et flaskebarn til tider. Du bør købe mindst 6 flasker, og start med de store 260 ml, ingen grund til at købe de små og så skulle skifte dem senere, den fejl begik jeg! Derudover SKAL du anskaffe dig en microovns steralisator - du bliver vanvittig af at koge alle de flasker, og du kan også steralisere brystpumpen deri, det er MEGET nemmere!!! Når du skal på tur eller hjem til nogen som ikke har en microovn du kan varme i, så tager du noget kogende vand i en termokande, og medbringer en lille skål, så hælder du bare varmt vand i skålen, sætter flasken deri, og vupti efter et par minutter har den den rette temperatur! Derudover starter jeg hver morgen med at rengøre alle flasker, og derefter steralisere, koge vand fra den kolde hane, og hælde det på flaskerne, så har du 6 flasker klar i køleskabet!!

jeg husker at du snakkede noget om allergi på et tidspunkt, derfor bør du måske vælge ligesom os at give Felix profylac. Men det er meget dyrt, ca. 200 kroner for 400 gram, som holder i max 4 dage. Derfor kan du tage til lægen og spørge om ikke du kan få en grøn recept, så får du hver bøtte til 80 kroner, altså du får 60 procent i rabat. Hvis både Jørn og dig har allergi bør du kunne få en sådan recept - ellers så snak for din syge moster, og PLAG!!

derudover kan jeg anbefale dig bogeb: Din Mor Manual af Tine Tholander, den er genial når man er førstegangs mor, og beretter også om ammestop osv. Når man har læst den har man ikke længere følelsen af at barnet tager skade af mme, får allergi og får en lav intelligens! LÆS DEN, den er sjov og god

flaskebarn.dk er også en god side.

KNUS

TAK Sofia (for det hedder du FOR EVIGT inde i mit hoved)

SÅ gode tips alle sammen! Jeg spurgte SP mht. allergi og hun sagde at anbefalingerne kun gælder hvis det er begge forældre... Da han sluprer den almindelige blå allomin i sig, anbefalede hun faktisk at vi bare fortsætter med det, så der ikke pludselig bliver problemer med, at han ikke vil have MME.. 

SP sagde jeg ikke må blande MME til et døgn, men gerne hælde vand op, så jeg har tænkt mig at gøre som du gør. Så lærer han måske også (igen) at ligge alene på tæppet og lege, hvis ikke han lige sover.

Jeg vil helt klar suse på biblo efter bogen, den lyder god!

Endnu engang tak!

Anmeld

10. juni 2011

AnneBJ

Kit skriver:

Godt kald. Glad mor = glad baby = glad mor. Det er en positiv cirkel Min svigerinde tog samme beslutning og jeg støttede hende 100% i hendes valg selvom "amme-mafiaen" ikke var helt tilfreds

Et godt råd er, at købe en form for flaskevarmer (der fåes forskellige udgaver - find ud af, hvad der vil passe dig bedst), så du ikke føler dig bundet til hjemme og en el-kedel/microovn. En mor fra min irl MG vidste ikke det fandtes og nu er hun megaglad for sin Iiamo og vi har været på shoppetur og i babybio uden bekymringer og problemer

Go Anne - supermom!

Kit

Tak Kit! SP forberedte mig også på, at jeg muligvis skal forsvare mit valg, men at det er et OK valg - mest af alt fordi det er mit!

Jeg vil straks kigge på sådan en varmedims - det er lgie nemmere end skål med vand osv., for mig at se!

Tak for opmuntring - er ret sikker på min tiger er færdig med at springe for længst, så jeg har virkelig, virkelig medfølelse med Jeres 3½ uge..

KNUS

Anmeld

10. juni 2011

Sofia

AnneBJ skriver:

TAK Sofia (for det hedder du FOR EVIGT inde i mit hoved)

SÅ gode tips alle sammen! Jeg spurgte SP mht. allergi og hun sagde at anbefalingerne kun gælder hvis det er begge forældre... Da han sluprer den almindelige blå allomin i sig, anbefalede hun faktisk at vi bare fortsætter med det, så der ikke pludselig bliver problemer med, at han ikke vil have MME.. 

SP sagde jeg ikke må blande MME til et døgn, men gerne hælde vand op, så jeg har tænkt mig at gøre som du gør. Så lærer han måske også (igen) at ligge alene på tæppet og lege, hvis ikke han lige sover.

Jeg vil helt klar suse på biblo efter bogen, den lyder god!

Endnu engang tak!

Her er det også kun min kæreste der har allergi, eller eksem er det egentlig, men vi valgte profylac alligevel, da han har haft mange problemer pga sin eksem og så tænkte vi at profylaccen i hvert fald ikke kan skade. MEN du har jo ammet Felix i 2 måneder, så tror ikke der sker noget ved at bruge allomin nu, desuden er skal man kun bruge profylac de første 4 måneder. Derefter går vi også over til allomin.

I forhold til at ligge alene på tæppet ja så bliver han jo nød til det, Alfred er så utilmodig når han er sulten og bliver sur og sige sure-lyde, men han er jo bare nød til at vente, jeg kan ikke have ham på armen når jeg ordner maden, så han må ligge på tæppet selvom han er rasende. Hvis ikke min kæreste er hjemme så han kan tage ham op!

OG nu Jørn snart skal gå hjemme også, så udnyt at du kan få et lille pusterum, jeg skal fx til pigefødselsdag i næste uge uden barn, og glæder mig til lækker mad, tøsesnak og asti i nogle timer. I starten kunne jeg slet ikke udholde tanken om at være lidt væk fra Alfred, men har fundet ud af at det giver mig en ro og god energi, og jeg kan jo bare tage hjem hvis jeg savner ham for meget! Udnyt at du har mulighed for at se venner og familie, eller bare være alene hjemme mens Jørn tager ham med et sted hen, på gåtur, i centeret eller lignende.

Anmeld

10. juni 2011

Sofia

AnneBJ skriver:

Tak Kit! SP forberedte mig også på, at jeg muligvis skal forsvare mit valg, men at det er et OK valg - mest af alt fordi det er mit!

Jeg vil straks kigge på sådan en varmedims - det er lgie nemmere end skål med vand osv., for mig at se!

Tak for opmuntring - er ret sikker på min tiger er færdig med at springe for længst, så jeg har virkelig, virkelig medfølelse med Jeres 3½ uge..

KNUS

Sådan en varme dims vil jeg også gerne have, men dem med gaspatron til er DYRE, og de andre kræver stikkontakt, som jeg alligevel ikke har når jeg er i skoven, parken osv...

Anmeld

10. juni 2011

Rødhætte

Godt du er glad for dit valg. William kom allerede på flasken da han var 2 uger.. En beslutning jeg er rigtig glad for. Ang når du skal på tur plejer jeg bare at have en termokande med varmt vand i med. Inden vi skal afsted lader jeg vandet køle ned til den temp jeg skal bruge og vupti så er vandet lige som det skal være når jeg skal bruge det.

Du skriver du skal tage stop piller. Det gjorde jeg også - vil bare lige advare dig om at det gør nas de første 3 dage, bare lige så du ikke bliver overrasket  Jeg havde stor hjælp af varme bade, massage og et håndklæde rigtig STRAMT bundet rundt om brysterne!

Anmeld

10. juni 2011

Kit

Sofia skriver:

Sådan en varme dims vil jeg også gerne have, men dem med gaspatron til er DYRE, og de andre kræver stikkontakt, som jeg alligevel ikke har når jeg er i skoven, parken osv...

Hej Eva,

Jeg ved moren fra min MG har en Iiamo og er glad for den. Det er med engangsgaspatroner og det kan jo godt blive dyrt. MEN det er jo kun når hun er afsted, hvor hun ikke kan varme vand og låne en skål, at hun bruger den. Når vi er i mødregruppe er der jo ingen problemer.

Ellers stødte jeg på denne her som jeg synes lyder virkelig smart og er uden gaspatroner.  http://babadut.dk/produkter/9-alle-produkter/6-flaskevarmer---ledningsfri/ Og da den kan varmes igen og igen uden ekstra indkøb, så synes jeg prisen er fair. Og så kan man bruge sin sterilisator

Anmeld

10. juni 2011

Sofia

Kit skriver:

Hej Eva,

Jeg ved moren fra min MG har en Iiamo og er glad for den. Det er med engangsgaspatroner og det kan jo godt blive dyrt. MEN det er jo kun når hun er afsted, hvor hun ikke kan varme vand og låne en skål, at hun bruger den. Når vi er i mødregruppe er der jo ingen problemer.

Ellers stødte jeg på denne her som jeg synes lyder virkelig smart og er uden gaspatroner.  http://babadut.dk/produkter/9-alle-produkter/6-flaskevarmer---ledningsfri/ Og da den kan varmes igen og igen uden ekstra indkøb, så synes jeg prisen er fair. Og så kan man bruge sin sterilisator

Den lyder ENORM smart - tusind tak for linket, og synes den er billig!! Hvad tror du de mener med at den skal aktiveres ved at blive kogt??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.