Dejligt at høre du har truffet beslutningen Anne. Det hele bliver meget nemmere nu!
Du skal lige have et par råd med fra mig af - da det godt kan være lidt besværligt med et flaskebarn til tider. Du bør købe mindst 6 flasker, og start med de store 260 ml, ingen grund til at købe de små og så skulle skifte dem senere, den fejl begik jeg! Derudover SKAL du anskaffe dig en microovns steralisator - du bliver vanvittig af at koge alle de flasker, og du kan også steralisere brystpumpen deri, det er MEGET nemmere!!! Når du skal på tur eller hjem til nogen som ikke har en microovn du kan varme i, så tager du noget kogende vand i en termokande, og medbringer en lille skål, så hælder du bare varmt vand i skålen, sætter flasken deri, og vupti efter et par minutter har den den rette temperatur! Derudover starter jeg hver morgen med at rengøre alle flasker, og derefter steralisere, koge vand fra den kolde hane, og hælde det på flaskerne, så har du 6 flasker klar i køleskabet!!
jeg husker at du snakkede noget om allergi på et tidspunkt, derfor bør du måske vælge ligesom os at give Felix profylac. Men det er meget dyrt, ca. 200 kroner for 400 gram, som holder i max 4 dage. Derfor kan du tage til lægen og spørge om ikke du kan få en grøn recept, så får du hver bøtte til 80 kroner, altså du får 60 procent i rabat. Hvis både Jørn og dig har allergi bør du kunne få en sådan recept - ellers så snak for din syge moster, og PLAG!!
derudover kan jeg anbefale dig bogeb: Din Mor Manual af Tine Tholander, den er genial når man er førstegangs mor, og beretter også om ammestop osv. Når man har læst den har man ikke længere følelsen af at barnet tager skade af mme, får allergi og får en lav intelligens! LÆS DEN, den er sjov og god
flaskebarn.dk er også en god side.
KNUS
Anmeld