Hej til jer der følger tråden her - tak for jeres svar og indlæg. De var alle gode og brugbare på hver deres måde.
Vi ventede 17 dage på en ny scanning - tidlig misdannelsesscanning og fostervandsprøve, som blev foretaget i mandags.
Der blev ikke fundet noget unormalt på babyen - som er en dreng - og moderkagen og dens blodforsyning er også i orden.
I dag onsdag fik vi allerede svar på den foreløbige undersøgelse og der er ikke Down Syndrom. Det endelge analysesvar foreligger først om 2-3 uger og kan afsløre mikro-fejl på kromosomerne.
Jeg har ikke sat mig grundigt ind i hvad man da evt. ville kunne finde af uhyrligheder og ærligt talt, så gider jeg heller ikke mere. Jeg vil nu bare gerne nyde min graviditet og glæde mig over at vi skal have et barn. Og i min lykkelige uvidenhed vil jeg tro på at intet de kan finde, kan være så slemt, at vi ikke vil gennemføre graviditeten. Så altså - slut med at gå og frygte en abort, nu vil jeg være gravid, være stolt af det og nyde det - endelig i uge 17!
Jeg kan mærke, jeg skal bruge lidt tid på at omstille mig fra forbeholden og afventende til gravid og lykkelig. Det skal nok komme - især når vi begynder at fortælle venner og familie at vi venter os.
Moms
Anmeld