Planlagt kejsersnit????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Aves.

Sir William skriver:

Tror en af grundene til, at de helst ser at fødslen sker vaginalt er, at det koster rigtig rigtig mange penge at lave et kejsersnit.

Mener at have hørt, at det koster ca. 25.000 kr..

Hvis ens første barn har været født ved akut kejsersnit kan man vælge det, hvis barnet ligger forkert og hvis moderkagen er placeret forkert.

Derudover vil det nok kunne blive meget svært at få det.

Det er ikke rigtigt, du har faktisk ret til det hvis du vil have det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Topp

hvorfor ikke give en fødsel en chance og prøve - jeg forstår ved gud ikke man bare hopper på kejsersnit.

Anmeld

9. juni 2011

Sir William

Eva. skriver:

Det er ikke rigtigt, du har faktisk ret til det hvis du vil have det.

Selvfølge har du da ret til det, men ikke mere end at hospitalet vil kunne komme med forbehold som gør, at det ikke bliver en realitet eller at fødslen sker "normalt".

Det er trods alt mindre ressourcekrævende med en alm. fødsel frem for kejsersnit.

Vores første blev taget ved akut kejsersnit (5.000+ gram var for stort den normale vej) og vores kommende datter skal tages ved et planlagt.

Anmeld

9. juni 2011

Aves.

Sir William skriver:

Selvfølge har du da ret til det, men ikke mere end at hospitalet vil kunne komme med forbehold som gør, at det ikke bliver en realitet eller at fødslen sker "normalt".

Det er trods alt mindre ressourcekrævende med en alm. fødsel frem for kejsersnit.

Vores første blev taget ved akut kejsersnit (5.000+ gram var for stort den normale vej) og vores kommende datter skal tages ved et planlagt.

Men det er bare ikke rigtigt, du kan altså gå ind og kræve det og de kan ikek nægte dig det.

Anmeld

9. juni 2011

Sir William

Eva. skriver:

Men det er bare ikke rigtigt, du kan altså gå ind og kræve det og de kan ikek nægte dig det.

Ikke for at trække debatten den forkerte vej.

Jeg afviser ikke det du skriver, jeg påpeget bare at det ikke bare sådan ligetil at kræve det.

F.eks på Hillerød sygehus foretages der planlagte kejsersnit tirsdag og torsdag. Det sker så på "samlebånd", så jeg det sker og det planlægges.

Men en ting er din ret og hvad du kan kræve, fødselslægen vil fortsat kunne argumentere for hvorfor det ikke vil være hensigtsmæssigt.

Det koster trods alt mange penge og med de sidste par års nedskæringer og besparelser på sygehusene, vil de da gøre alt for at spare der såfremt der ikke er nogen komplikationer hos den gravide eller andet som gør det bedst med et planlagt kejsersnit.

Anmeld

9. juni 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det kan du godt, men det kræver noget for, at få det. Men hvorfor få det. Der er intet der bliver ødelagt "dernede" og I får en normalt fungerende sexliv igen.

Jeg kan personligt ikke forstå, hvorfor man vælger kejsersnit med mindre der er noget galt.

Hvis du ikke vil føde i vand skal du da ikke det - din mand skal vel ikke bestemme over dig og din krop.

Det er slet ikke så slemt, at føde. Kvinder har gjort det altid og vores kroppe er "bygget" til det.

Anmeld

9. juni 2011

Aves.

Sir William skriver:

Ikke for at trække debatten den forkerte vej.

Jeg afviser ikke det du skriver, jeg påpeget bare at det ikke bare sådan ligetil at kræve det.

F.eks på Hillerød sygehus foretages der planlagte kejsersnit tirsdag og torsdag. Det sker så på "samlebånd", så jeg det sker og det planlægges.

Men en ting er din ret og hvad du kan kræve, fødselslægen vil fortsat kunne argumentere for hvorfor det ikke vil være hensigtsmæssigt.

Det koster trods alt mange penge og med de sidste par års nedskæringer og besparelser på sygehusene, vil de da gøre alt for at spare der såfremt der ikke er nogen komplikationer hos den gravide eller andet som gør det bedst med et planlagt kejsersnit.

Jeg er helt på det rene med det du skriver...jeg forholder mig bare til at hvis man vil have et kejsersnit så kan man få det...jeg fik det uden grund og på moders ønske og det var da ikke lige til dengang for snart 9 år siden, men jeg stod fast. Heldigvis....

Anmeld

9. juni 2011

Topp

MoarHvidovre skriver:

Det kan du godt, men det kræver noget for, at få det. Men hvorfor få det. Der er intet der bliver ødelagt "dernede" og I får en normalt fungerende sexliv igen.

Jeg kan personligt ikke forstå, hvorfor man vælger kejsersnit med mindre der er noget galt.

Hvis du ikke vil føde i vand skal du da ikke det - din mand skal vel ikke bestemme over dig og din krop.

Det er slet ikke så slemt, at føde. Kvinder har gjort det altid og vores kroppe er "bygget" til det.

HØRT

Anmeld

9. juni 2011

Aves.

MoarHvidovre skriver:

Men andre behøver jo ikke at forstå de valg der tages, men man må da respektere at ikke alle har lyst til at føde...

Anmeld

9. juni 2011

Maja_4000

Eva. skriver:

Men andre behøver jo ikke at forstå de valg der tages, men man må da respektere at ikke alle har lyst til at føde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.