Planlagt kejsersnit????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.812 visninger
19 svar
0 synes godt om
9. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg vil meget gerne have planlagt kejsersnit, mest fordi jeg altid har frygtet fødslen. Men er det noget man kan "bestille", uden man har komplikationer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Mor Til Julie<3

Anonym skriver:

Jeg vil meget gerne have planlagt kejsersnit, mest fordi jeg altid har frygtet fødslen. Men er det noget man kan "bestille", uden man har komplikationer??

Ved jeg desværre ikke lige helt så meget om ...

en jeg gik planlagt kejsersnit da min datter lå forkert og de ikke kunne vende hende ...

Så det andet har jeg slet ikke lig helt styr på ...

Anmeld

9. juni 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

øhm ja, og nej...

Man skal have en riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigtig god grund til at "bestille" det... netop fordi vaginal fødsels er langt det bedste for barn og oftest også for moderen

Anmeld

9. juni 2011

Maja_4000

Det kan man godt .. Der er nok nogle som vil prøve at tale dig fra det .. Men hvis du er 100% sikker på , at det er dét du vil .. Så skal du bare holde fast .. Der er "frit valg" i Danmark ..

Jeg valgte selv at få planlagt kejsersnit .. Du kan bare skrive , hvis der er noget du vil vide (:

Anmeld

9. juni 2011

Anonym trådstarter

Tak for svarene

Anmeld

9. juni 2011

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Det kan man godt .. Der er nok nogle som vil prøve at tale dig fra det .. Men hvis du er 100% sikker på , at det er dét du vil .. Så skal du bare holde fast .. Der er "frit valg" i Danmark ..

Jeg valgte selv at få planlagt kejsersnit .. Du kan bare skrive , hvis der er noget du vil vide (:

Og mange tak for trøsten
Jeg frygter en fødsel så meget, og vil ikke "ødelægges dernede" hvis du forstår..

Min mand ville helst jeg fødte i vand, men jeg kan simpelthen ikke forholde mig til det, frygter det så meget at jeg bliver virkelig ked af det!

Og jeg skal nok skrive hvis der er noget jeg har brug for at vide

Anmeld

9. juni 2011

Maja_4000

Anonym skriver:

Og mange tak for trøsten
Jeg frygter en fødsel så meget, og vil ikke "ødelægges dernede" hvis du forstår..

Min mand ville helst jeg fødte i vand, men jeg kan simpelthen ikke forholde mig til det, frygter det så meget at jeg bliver virkelig ked af det!

Og jeg skal nok skrive hvis der er noget jeg har brug for at vide

Det forstår jeg godt , men det kan godt være at du skal have en "bedre grund" for at lægerne ikke synes det er dybt åndssvagt  

Hehe .. Det ér jo bedst for både dig og barnet at føde normalt (:

Anmeld

9. juni 2011

Loa

Jeg frygtede det også rigtig rigtig meget, for jeg er SÅ dårlig til at håndtere smerte... Så jeg sagde også til mig selv at jeg ville have kejsersnit, så jeg intet mærkede....

Men jo flere jeg snakkede med, jo mere kunne jeg godt se det ikke var det optimale, med kejsersnit. Efterfølgerne er jo værre ved kejsersnit end alm. fødsel..... Tænk du ikke bare kan bære rundt på dit lille barn efter "fødslen"..... Og der kan opstå komplikationer og betændelse osv.... Nu skal jeg jo ikke sidde og prøve at skræmme dig, det er slet ikke det der er hensigten... .syntes bare du skal prøve at snakke med nogle fagfolk om det, og fortæl hvordan du har det, så kan de råde dig bedst muligt....

Jeg syntes slet ikke fødslen var så slem som jeg frygtede, men den rette kontrollering af vejrtrækningen, gjorde også en stor forskel.....

til dig og for at du får en god fødsel....

Anmeld

9. juni 2011

Aves.

Anonym skriver:

Ja, det kan du godt. Det har jeg haft gjort to gange. Det er meget forskelligt hvor meget du skal snakke for din sag, alt efter hvilket hospital du hører til.

Anmeld

9. juni 2011

Sir William

Tror en af grundene til, at de helst ser at fødslen sker vaginalt er, at det koster rigtig rigtig mange penge at lave et kejsersnit.

Mener at have hørt, at det koster ca. 25.000 kr..

Hvis ens første barn har været født ved akut kejsersnit kan man vælge det, hvis barnet ligger forkert og hvis moderkagen er placeret forkert.

Derudover vil det nok kunne blive meget svært at få det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.