Blev lidt overrasket :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.074 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

Majeha

Synes selv, jeg havde en drømmefødsel sidst, det var kun tiden bagefter, jeg synes var lidt træls (2xblodtransfusion, sengeliggende 1 uge, da jeg besvimede, hvis jeg rejste mig, og mega øm i syningen op til 2 mdr efter, så jeg havde problemer med at sidde og gå). Men selve fødslen gik perfekt uden nogle komplikationer... Troede jeg. Det var i hvert fald, hvad jeg fik at vide under fødslen. 

Var så til samtale ved speciallæge på sygehuset igår, hvor jeg spurgte, om jeg kunne få en kopi af min fødselsjournal, for havde hørt man bare skulle bede om den, og tænkte, det da kunne være meget sjovt at have. Hun læser så nogle brudstykker derfra, som jeg ikke anede. Jeg blev klippet, da hans hjertelyd dykkede, og han skulle hurtigt ud. Den grund regnede jeg selv ud, men at han havde navlestrengen viklet 2 gange om halsen, samt begge hænder med oppe ved hagen, og at det derfor skulle gå stærkt og jeg blev klippet allerede efter 20 min presseveer, anede jeg ikke. Synes godt det var lidt overvældende med 10-11 læger, jordemødre mv. på stuen til sidst, men fik intet at vide om hvad, der foregik. Spurgte selv, men fik at vide, at alt gik som det skulle. (sagde de måskefor ikke at gøre mig nervøs, men så kunne de i det mindste sige det bagefter) Lægen blev også overrasket over, jeg intet vidste om det.

Så nu er jeg spændt på at se, hvad der ellers står i journalen, når jeg får den næste gang, jeg skal til samtale.

Men fik I at vide, enten under eller efter fødslen, hvad der skete, eller hvis noget ikke gik helt efter bogen? Det er måske meget normalt, de ikke informerer om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Na-Wi

Det lyder godt nok ikke rart

Her var de gode til at fortælle hvad der skete, trin for trin

Anmeld

8. juni 2011

Kit

Da vi sagde farvel til jordemoder på fødegangen for at blive transporteret til barselsgangen bad jeg om min journal. Fik så at vide, at jeg ville få den på barselsgangen.

Dagen efter fødslen kom der en jordemoder med journalen. Hun snakkede hele fødslen igennem med min mand og jeg. Hvordan vi oplevede den og hvad der ifølge journalen var sket. 

Herefter fik vi journalen med hjem på skrift. 

Super oplevelse og stor ros til Hillerød Hospital. Vi fik kanon service og havde en god oplevelse med fødslen af vores datter.

Spændende hvad du finder ud af, når du får journalen. Men det vigtigste er vel, at du har haft det som en god oplevelse.

Kit

Anmeld

8. juni 2011

Majeha

Kit skriver:

Da vi sagde farvel til jordemoder på fødegangen for at blive transporteret til barselsgangen bad jeg om min journal. Fik så at vide, at jeg ville få den på barselsgangen.

Dagen efter fødslen kom der en jordemoder med journalen. Hun snakkede hele fødslen igennem med min mand og jeg. Hvordan vi oplevede den og hvad der ifølge journalen var sket. 

Herefter fik vi journalen med hjem på skrift. 

Super oplevelse og stor ros til Hillerød Hospital. Vi fik kanon service og havde en god oplevelse med fødslen af vores datter.

Spændende hvad du finder ud af, når du får journalen. Men det vigtigste er vel, at du har haft det som en god oplevelse.

Kit

Mærkeligt, for fødte også på Hillerød. De var alle super søde, så har ingen skrupler med at skulle føde der igen næste gang. Men var ikke forberedt på sidste fødsel overhovedet, da jeg var  sat til pks. Så besluttede først at ville prøve at føde selv, da jeg var halvvejs i fødslen, og anede derfor ikke, hvad jeg gik ind til. Det endte jo godt, selvom jeg bagefter var ret medtaget, men kunne have været rart at kunne snakke forløbet igennem med  en der var til stede (en anden end manden), men troede ikke, at det var noget, man gjorde. Har senere hørt om folk, der er blevet tilbudt efterfødselssamtaler, men troede kun det var for dem, der har haft en meget hård/voldsom fødsel Det er det åbenbart ikke, så forstår ikke, jeg ikke blev tilbudt det. Måske pga det var under strejken. hmm.

Anmeld

8. juni 2011

malenecl

Jeg fik alt at vide under fødslen. Hendes hjertelyd dykkede mange gange og fik det at vide hvergang og de var rigtig søde til at berolige mig. ´

Men syntes da det er for dårlig at du ikke fik noget at vide?! Og som du skriver, hvis de nu var for at du ikke skulle blive nervøs, kunne de i det mindste sige det bagefter! Det er trods alt din fødsel og dit barn.

Anmeld

8. juni 2011

Majeha

malenecl skriver:

Jeg fik alt at vide under fødslen. Hendes hjertelyd dykkede mange gange og fik det at vide hvergang og de var rigtig søde til at berolige mig. ´

Men syntes da det er for dårlig at du ikke fik noget at vide?! Og som du skriver, hvis de nu var for at du ikke skulle blive nervøs, kunne de i det mindste sige det bagefter! Det er trods alt din fødsel og dit barn.

ja, det er sgu træls. Men beder om min journal med det samme næste gang, så jeg kan nå at læse og stille evt. spørgsmål inden jeg tager hjem.

Anmeld

9. juni 2011

klmf

Hvor jeg fødte er det rutine, at man får sin fødselsjournal med hjem og kommer ind til en efterfødselssamtale på 3.dagen samtidig med hørescreening og hælprøve på den lille. Super god ordning.

Synes ikke det er i orden, at du ikke er blevet informeret om det. De behøver ikke udpensle alle detaljer, men det overordnede forløb skal de da fortælle dig. Jeg oplever nogle gange (eller ofte faktisk) at mine patienter ikke kan huske det de er blevet fortalt pga. de omstændigheder de er i - er det muligt de har fortalt dig det, men at du har været så optaget/overvældet at det er gået ind af det ene øre og ud af det andet?

Anmeld

9. juni 2011

LC

Jeg fik afvide under fødslen af min datters hjertelyd dykkede, og der var grønt fostervand og hun skulle hurtigt ud fordi de ikke kunne tage en blodprøve i hovedet på hende, som de normalt gør, så de vidste ikke hvordan hun havde det. Men af en eller anden grund så opfattede jeg det ikke under fødslen. Fik iltmaske på første gang hjertelyden dykkede, så de var sikker på jeg fik nok ilt til baby'en også. Men jeg husker kun at det var rart at jeg fik den fordi jeg så skulle fokusere på min vejrtrækning, og den hjalp mig virkelig til at slappe af og trække vejret.

Fik hele fødselsjournalen med fra fødselsgangen, i en mappe, som jordemoderen også have udfyldt med vægt længde, læge jordemoder osv. der var til stede ved fødslen.

Men var først nogle dage efter da jeg læste fødselsjournalen, at jeg kunne huske grunden til jeg f.eks havde fået iltmasken. Men vidste godt at de havde fortalt mig det, da jeg læste det. Havde bare ikke tænkt mere over det overhovedet.

Anmeld

9. juni 2011

Majeha

Hvor jeg fødte er det rutine, at man får sin fødselsjournal med hjem og kommer ind til en efterfødselssamtale på 3.dagen samtidig med hørescreening og hælprøve på den lille. Super god ordning.

Synes ikke det er i orden, at du ikke er blevet informeret om det. De behøver ikke udpensle alle detaljer, men det overordnede forløb skal de da fortælle dig. Jeg oplever nogle gange (eller ofte faktisk) at mine patienter ikke kan huske det de er blevet fortalt pga. de omstændigheder de er i - er det muligt de har fortalt dig det, men at du har været så optaget/overvældet at det er gået ind af det ene øre og ud af det andet?

Ja, er rimelig sikker, det kommer lige så meget bag på kæresten, (som stod ved mit hoved, da han kom ud, så han så det ikke selv). Han var selvfølgelig rørt, men husker rimelig godt, at der ikke blev nævnt noget om det. Vi husker begge to, at de sagde, jeg var en superføder, og man skulle tro jeg var andengangsfødende, da det gik så let og forholdsvis hurtigt. 

Jm løj også for mig, men set i bakspejlet var det nok meget godt, så jeg ikke panikkede. Det jeg frygtede var nemlig at blive klippet, så da hun tog saksen frem, sagde jeg "Åh nej, jeg skal ikke klippes, vel?) Husker det tydeligt. "nej nej, bare rolig" var svaret og da jeg pressede klippede hun Da jeg efterfølgende blev syet, følte jeg, det rendte ud afmig. Spurgte om jeg blødte meget, hvortil hunsvarer,  "nej, ikke mere end normalt/det er meget normalt". Kæresten lagde godt nok mærke til blodbadet  på sengen og gulvet, men vil selvf. ikke sige noget og bekymre mig. Han har senere sagt, at det bare stod somen bølge ud, da jeg rejste mig Var også derfor jeg måtte ligge på langs en uge og får blod.

Jeg stoler på, at jeg er i gode og kompetente hænder hos både jm og læger, og kan give mig fuldstændig hen. Men vil da godt vide hvad der sker alligevel.

Anmeld

9. juni 2011

Corn

Majeha skriver:

Synes selv, jeg havde en drømmefødsel sidst, det var kun tiden bagefter, jeg synes var lidt træls (2xblodtransfusion, sengeliggende 1 uge, da jeg besvimede, hvis jeg rejste mig, og mega øm i syningen op til 2 mdr efter, så jeg havde problemer med at sidde og gå). Men selve fødslen gik perfekt uden nogle komplikationer... Troede jeg. Det var i hvert fald, hvad jeg fik at vide under fødslen. 

Var så til samtale ved speciallæge på sygehuset igår, hvor jeg spurgte, om jeg kunne få en kopi af min fødselsjournal, for havde hørt man bare skulle bede om den, og tænkte, det da kunne være meget sjovt at have. Hun læser så nogle brudstykker derfra, som jeg ikke anede. Jeg blev klippet, da hans hjertelyd dykkede, og han skulle hurtigt ud. Den grund regnede jeg selv ud, men at han havde navlestrengen viklet 2 gange om halsen, samt begge hænder med oppe ved hagen, og at det derfor skulle gå stærkt og jeg blev klippet allerede efter 20 min presseveer, anede jeg ikke. Synes godt det var lidt overvældende med 10-11 læger, jordemødre mv. på stuen til sidst, men fik intet at vide om hvad, der foregik. Spurgte selv, men fik at vide, at alt gik som det skulle. (sagde de måskefor ikke at gøre mig nervøs, men så kunne de i det mindste sige det bagefter) Lægen blev også overrasket over, jeg intet vidste om det.

Så nu er jeg spændt på at se, hvad der ellers står i journalen, når jeg får den næste gang, jeg skal til samtale.

Men fik I at vide, enten under eller efter fødslen, hvad der skete, eller hvis noget ikke gik helt efter bogen? Det er måske meget normalt, de ikke informerer om det

Det skulle jo helst ikke ændre din mening om, at du havde en drømmefødsel.

Så måske ville det være bedre at lade den stå "i din version" i dit hoved...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.