An&Jo skriver:
som enlig mor på SU kan du med lån og alt efter dit fradrag og trækprocent ca få 12.500kr udbetalt med lån og knap 8000kr uden lån..
Du kan søge om indskudslån gennem kommunen men så skal boligen være i en boligforening da de helst ikke hjælper til privatudlejning på grund af for stor risiko omkring at du højest sandsynlig ikke får noget tilbage igen..
Du kan søge friplads..
Du skal være opmærksom på at kommunen godt kan nægte dig alle de tillæg til enlige forsørgere hvis du vælger ikke at søge børnepenge fra faderen (han kan forresten trække det hele undtagen 200kr fra i skat)
Du kan søge forhøjet børnepenge som er ca 2500kr ekstra pr kvartal..
Du kan søge engangsbeløb som hjælp til møbler, dog skal du ikke sætte næsen op efter at få dem.. Mit råd er at gå i genbrugen og finde noget og eventuelt IKEA, jeg har lige møbleret en hel lejlighed for under 4000kr, og mine møbler fejler intet.. eventuelt find ud af om noget familie eller nogle veninder vil forære nogle møbler til dig..
Du får boligstøtte som dækker ca halvdelen af din husleje alt efter pris, str og indkomst
Lejligheden skal du selv finde, det vil kommunen ikke bruge tid på at hjælpe med medmindre du lever i et voldeligt forhold eller lignende..
jeg tror nok det var det.. 
Spørg endelig til råds hvis der er mere du vil vide.. 
Jeg er selv lige flyttet ud alene for lidt over 2mdr siden sammen med min søn, boede dog også alene med ham da han var spæd..
Det ser heldigvis ikke alt for uoverskueligt ud med penge så, det er da altid noget