Så bliver jeg alene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.473 visninger
18 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

Anonym trådstarter

Vi har besluttet at jeg flytter med den lille (11 mdr). Det er en længere forklaring hvorfor men i bund og grund går det bare ikke længere.

For det første har jeg ikke penge til indskud og jeg har ingen møbler Kan man søge om at kommunen betaler det for mig?

Jeg tager naturligvis den lilles ting med. men udover det har jeg hverken seng sofa bord eller noget. Det er hans. Jeg er på dagpenge nu.

Nu skal jeg studere igen hvis jeg kommer ind og det er en udd. på 3½ år.
Jeg vil høre hvad jeg skal sørge for at søge nu jeg bliver alene?? Og hvad får jeg i SU som enlig forsørger? med evt SU lån?

jeg ved jeg kan søge om
boligsikring
Og noget ekstra SU vidst, når jeg starter udd.
Jeg kan søge om friplads til den lille i dp

Er der mere jeg kan søge? Kan jo lige så godt gøre det hvis man kan

Håber I ved noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Anonym trådstarter

Skal lige siges at jeg ikke vil have penge fra faderen da han i denne tid ikke har ret meget til sig selv. Så ingen penge fra ham.

Anmeld

8. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Vi har besluttet at jeg flytter med den lille (11 mdr). Det er en længere forklaring hvorfor men i bund og grund går det bare ikke længere.

For det første har jeg ikke penge til indskud og jeg har ingen møbler Kan man søge om at kommunen betaler det for mig?

Jeg tager naturligvis den lilles ting med. men udover det har jeg hverken seng sofa bord eller noget. Det er hans. Jeg er på dagpenge nu.

Jeg vil høre hvad jeg skal sørge for at søge nu jeg bliver alene?? Og hvad får jeg i SU som enlig forsørger? med evt SU lån?

jeg ved jeg kan søge om
boligsikring

Håber I ved noget

Der er en masse søde piger herinde der kan rådgive dig..det ved jeg 100%.

Du kan fx få voksen SU og søge hjælp/lån gennem kommunen og al den slags.

Hvis du er smart så opper du lige dit indlæg senere i dag..sådan sidst på eftermiddagen eller først på aftenen, så er jeg sikker på at en masse piger herinde nok skal råde dig det bedste de kan.
Og så får du lige et knus af mig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. juni 2011

aya-zia

Anonym skriver:

Skal lige siges at jeg ikke vil have penge fra faderen da han i denne tid ikke har ret meget til sig selv. Så ingen penge fra ham.

jeg vil hurtig lige sige at du godt kan få penge fra ham hvis du bare får dem gennem kommunen... så kan han lave en afdragelses ordning med kommunen hvis han ik har ret mange penge... det gør min x nemmelig

Anmeld

8. juni 2011

Lise 26

Jeg har lige taget den samme beslutning som dig om at gå fra min mand og flytter i næste uge. Jeg har heller ingenting og skal starte forfra. Jeg har lånt penge i banken til nye ting. Udover det har jeg søgt indskud hos kommunen. Hvis du ikke har et lån hos kommunen i forvejen skal de låne dig penge til indskud. Hos statsforvaltningen kan du søge om børnebidrag. Det er ca 1000 kr ekstra om måneden. Odover det, kan du søge om ekstra ordinær børnepenge. dvs at du kan få omkring 8000 kr i børnepenge hver 3 mdr.

Det med su har jeg desværre ikke forstand på, men håber jeg har hjulpet dig lidt

Lise

Anmeld

8. juni 2011

LC

Hmm, kan godt være jeg tænker egoistisk, men forstår ikke du ikke vil tage imod pengene fra faderen...

Tror ikke du skal tænke på at det er penge du får til dig selv. Men jeg ville tage imod pengen og købe noget til jeres fælles barn for dem.

Ville tænke på mit barn, og at jeg tror man vil have en bedre hverdag med barnet, hvis man modtager 1000kr eller hvad det er man kan få far faderen hver måned. Det ville måske gøre at du har råd, til mere tøj, legetøj osv. til den lille. Noget ekstra god mad ind imellem eller en tur i Lego land osv. som der måske normalt ikke er råd til når man er på SU.

Du skal tænke på at faren kan trække det fra i skat, så han betaler i sidste enden kun halvdelen af hvad du modtager.

Anmeld

8. juni 2011

An&Jo

Anonym skriver:

jeg ved jeg kan søge om
boligsikring

Håber I ved noget

som enlig mor på SU kan du med lån og alt efter dit fradrag og trækprocent ca få 12.500kr udbetalt med lån og knap 8000kr uden lån..

Du kan søge om indskudslån gennem kommunen men så skal boligen være i en boligforening da de helst ikke hjælper til privatudlejning på grund af for stor risiko omkring at du højest sandsynlig ikke får noget tilbage igen..

Du kan søge friplads..

Du skal være opmærksom på at kommunen godt kan nægte dig alle de tillæg til enlige forsørgere hvis du vælger ikke at søge børnepenge fra faderen (han kan forresten trække det hele undtagen 200kr fra i skat)

Du kan søge forhøjet børnepenge som er ca 2500kr ekstra pr kvartal..

Du kan søge engangsbeløb som hjælp til møbler, dog skal du ikke sætte næsen op efter at få dem.. Mit råd er at gå i genbrugen og finde noget og eventuelt IKEA, jeg har lige møbleret en hel lejlighed for under 4000kr, og mine møbler fejler intet.. eventuelt find ud af om noget familie eller nogle veninder vil forære nogle møbler til dig..

Du får boligstøtte som dækker ca halvdelen af din husleje alt efter pris, str og indkomst

Lejligheden skal du selv finde, det vil kommunen ikke bruge tid på at hjælpe med medmindre du lever i et voldeligt forhold eller lignende..

jeg tror nok det var det..

Spørg endelig til råds hvis der er mere du vil vide..

Jeg er selv lige flyttet ud alene for lidt over 2mdr siden sammen med min søn, boede dog også alene med ham da han var spæd..

Anmeld

8. juni 2011

An&Jo

Lise 26 skriver:

Jeg har lige taget den samme beslutning som dig om at gå fra min mand og flytter i næste uge. Jeg har heller ingenting og skal starte forfra. Jeg har lånt penge i banken til nye ting. Udover det har jeg søgt indskud hos kommunen. Hvis du ikke har et lån hos kommunen i forvejen skal de låne dig penge til indskud. Hos statsforvaltningen kan du søge om børnebidrag. Det er ca 1000 kr ekstra om måneden. Odover det, kan du søge om ekstra ordinær børnepenge. dvs at du kan få omkring 8000 kr i børnepenge hver 3 mdr.

Det med su har jeg desværre ikke forstand på, men håber jeg har hjulpet dig lidt

Lise

hvis du får knap 8000kr har du så ikke mere end 1 barn?? jeg får nemlig "kun" 6500kr og jeg har 1 barn under 3 år..

Anmeld

8. juni 2011

Lise 26

An&Jo skriver:

hvis du får knap 8000kr har du så ikke mere end 1 barn?? jeg får nemlig "kun" 6500kr og jeg har 1 barn under 3 år..

jeg har kun et barn, og du har sikkert ret.. jeg har fået fortalt at det er ca det beløb, men har ikke fået de ekstra børnepenge endnu, så det er nok 6500 kr

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg opper den senere i dag Tak!

Min bank vil ikke hjælpe mig Men jeg har ikke lån ved kommunen, så det er da en mulighed

Jeg vil ikke tage imod penge fra faderen pga han har eget hus og vi flyttede ind sammen men havde ikke været sammen mere end 4 mdr på det tidspunkt (5 år siden), vi har været fælles om udgifter osv men han har 2000 til sig selv og er på dagpenge, da der intet job er at få. Han skal ikke sætte sig i gæld pga det og den lille kommer ikke til at mangle noget. Så undværer jeg gerne

Han har huset til salg men det er svære tider. Hvis det blev solgt og han fik ordentlig økonomi ville jeg ikke tøve et sekund med at søge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.