ADHD kan måske afhjælpes ved at ændre kosten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2011

hc=k

kamtok skriver:

Måske er det i virkeligheden forkert diagnose, der gør at symptomerne forsvinder for de 6 ud af 10 .. Men jeg synes da det er værd at prøve, når de kommer med en endelig udmeldning om, hvad det er der præcis skal fjernes fra kosten. Medicinen er jo vel også dyr, og så er det i min verden ikke prisen det skal komme an på. Men nu har jeg heller ikke ADHD eller et barn med det, så jeg kan selvfølgelig sagtens komme og lyde "klog".. Men uanset hvad, så er følgende madvarer jo i hvert fald ikke de dyreste: vand, hvidt kød, grøntsager, ris og frugt.

Det der ligger i det er at man skal fjerne nogle ting i ens kost som kræver at man køber speciel vare og det bliver dyrt.
Jeg men er da også bestemt at det er værd at forsøge hvis man synes at man har overskudet til det, men jeg ville ikke selv gøre det.
Jeg har ADHD og er velmedicineret, det koster 300 kr om måneden fordi jeg har noget der hedder kronikerbevilling så det er bestemt ikke så dyrt som man tror.
Hvis man skulle ændre kosten efter det undersøgelsen siger skal man lægge min 1000 kr oveni et normalt madbudget og man er ikke garenteret at det virker.

Det er også sådan at de har taget alt væk med sukker i og det i sig selv vil automatisk gøre en stor forskel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Har en søn med svær ADHD, og for vores vedkommene kan en ændring af kosten ikke hjælpe ham hele vejen igennem. Han får medicin, men den kan heller ikke stå alene. Dvs at hans rammer skal være optimale for at han kan fungere og udvikle sig positivt.

Inden han blev medicineret (Da han var under 6 år) Forsøgte vi med en kost ændring, væk med sukker, mel og mælk osv. Der er ingen tvivl om at forskellige fødevarer forværer hans symtomer, men selvom vi fjernede disse fødevarer fra hans kost, blev han ikke symtomfri overhovedet.

Derfor valgte vi medicinen som så har gjort, at han nemmere kan konsentrerer sig, og derved har nemmerer ved at opnå den faglighed andre på hans alder har. ADHD er rigtig mange ting. Vores søn på 10 har også store sproglige problemmer, han har svært ved udtalen og bliver tit ikke forstået. For at han skal gøre sig forståelig overfor fremmede, skal han bruge stor koncentration, og det kan kosten heller ikke hjælpe ham med.

Vores søn formår derudover også tit at sætte sig selv eller andre i farer pga impulsivitet, og endnu engang må jeg sige at det altså ikke hjælper at ændre hans kost.....

En i tråden skriver at nogle af de børn i forsøget sikkert ikke var diagnoiseret rigtigt, hvis en kost ændring hjalp dem, og jeg er tilbøjlig til at give hende ret, for som sagt så fjerner en kost ændring altså ikke så massive symtomer som vores dreng har..... Men gid det da gjore, da det kunne spare os for mange bekymringer.

Anmeld

8. juni 2011

Kay

kamtok skriver:

Symptomerne forsvandt for 6 ud af 10 og det er da et ret et stor antal, uanset om man tester 100 eller 100.000 mennesker.

jeg siger ikke noget om resultatet i den test, jeg siger bare at i mit job som pædagog, har jeg set forældre lave børns kost om for at mindske syntomer og det har ikke virket på nogle af dem...

Anmeld

8. juni 2011

Carl-Emil's mor

kamtok skriver:

Synes det er ret vildt, hvis ændring af kosten kan hjælpe over halvdelen af børn (og måske voksne?) af med deres symptomer.

Læs artiklen her: http://videnskab.dk/krop-sundhed/oprab-drop-adhd-medicin-og-kig-pa-kosten

Det ville simpelthen ikke undre mig en fis hvis det var sandt 

Anmeld

8. juni 2011

Carl-Emil's mor

Kay skriver:

jeg siger ikke noget om resultatet i den test, jeg siger bare at i mit job som pædagog, har jeg set forældre lave børns kost om for at mindske syntomer og det har ikke virket på nogle af dem...

Når det var da imponerende.. jeg har nemlig set det også og der har det da virket fuldt ud.. 

al den der kravlen på væggende forsvandt og ungerne fungere super... 

Anmeld

8. juni 2011

Kay

MorTilJanuar skriver:

Når det var da imponerende.. jeg har nemlig set det også og der har det da virket fuldt ud.. 

al den der kravlen på væggende forsvandt og ungerne fungere super... 

så må dem jeg har arbejdet med været de sidste 4 ud af 10... eller forældrene har gjordt noget forkert... aner det ik... fortæller are ud fra hvad jeg har oplevet

Anmeld

8. juni 2011

Carl-Emil's mor

Kay skriver:

så må dem jeg har arbejdet med været de sidste 4 ud af 10... eller forældrene har gjordt noget forkert... aner det ik... fortæller are ud fra hvad jeg har oplevet

Der er jo også bare forskel på børn og adhd kan jo gradbøjes i mange forskellige retninger så det kan jo også sagtens påvirke det 

Anmeld

8. juni 2011

Kay

MorTilJanuar skriver:

Der er jo også bare forskel på børn og adhd kan jo gradbøjes i mange forskellige retninger så det kan jo også sagtens påvirke det 

lige netop... der er stoooor forskel... men fint nok hvis det virker på nogle

Anmeld

8. juni 2011

Carl-Emil's mor

Kay skriver:

lige netop... der er stoooor forskel... men fint nok hvis det virker på nogle

Absolut.. men vil faktisk næsten håb at du en dag møder nogle det virker på for det er ret vildt at opleve 

Anmeld

8. juni 2011

Kay

MorTilJanuar skriver:

Absolut.. men vil faktisk næsten håb at du en dag møder nogle det virker på for det er ret vildt at opleve 

det lydder også ret vildt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.