ADHD kan måske afhjælpes ved at ændre kosten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.478 visninger
22 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

kamtok

Synes det er ret vildt, hvis ændring af kosten kan hjælpe over halvdelen af børn (og måske voksne?) af med deres symptomer.

Læs artiklen her: http://videnskab.dk/krop-sundhed/oprab-drop-adhd-medicin-og-kig-pa-kosten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

hc=k

kamtok skriver:

Synes det er ret vildt, hvis ændring af kosten kan hjælpe over halvdelen af børn (og måske voksne?) af med deres symptomer.

Læs artiklen her: http://videnskab.dk/krop-sundhed/oprab-drop-adhd-medicin-og-kig-pa-kosten

Jeg har snakket med min psykiater om det og hun siger at det ikke er bevist at det virker.
Det er fint nok at der er lavet en "lille" undersøgelse, men da den ikke er dybtegående nok er det ikke dækkende.
Hun siger så til mig at det ville være meget dyrt at leve efter "metoden".

Det er en fin ide, men desværre ikke gældende som noget der virker.

Anmeld

8. juni 2011

Mi

Det lyder da spændende. Tænker også at alle de tilsætningsstoffer som vi får nå være skidt.

Anmeld

8. juni 2011

Kay

så vidt jeg ved er det ikke bevist... og de børn jeg har oplevet, hvor forældrene har vaægt at ændre deres kost pga ADHD, har det ikke virket...

Anmeld

8. juni 2011

9510

kamtok skriver:

Syns det lyder spændende,

nu har jeg ikke lige nogle unger med adhd, men hvis jeg havde ville jeg da prøve at ændre kosten inden de fik medicin

Anmeld

8. juni 2011

SussieThyssen

kamtok skriver:

Meget spændende.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. juni 2011

kamtok

hc=k skriver:

Jeg har snakket med min psykiater om det og hun siger at det ikke er bevist at det virker.
Det er fint nok at der er lavet en "lille" undersøgelse, men da den ikke er dybtegående nok er det ikke dækkende.
Hun siger så til mig at det ville være meget dyrt at leve efter "metoden".

Det er en fin ide, men desværre ikke gældende som noget der virker.

Måske er det i virkeligheden forkert diagnose, der gør at symptomerne forsvinder for de 6 ud af 10 .. Men jeg synes da det er værd at prøve, når de kommer med en endelig udmeldning om, hvad det er der præcis skal fjernes fra kosten. Medicinen er jo vel også dyr, og så er det i min verden ikke prisen det skal komme an på. Men nu har jeg heller ikke ADHD eller et barn med det, så jeg kan selvfølgelig sagtens komme og lyde "klog".. Men uanset hvad, så er følgende madvarer jo i hvert fald ikke de dyreste: vand, hvidt kød, grøntsager, ris og frugt.

Anmeld

8. juni 2011

kamtok

Mi skriver:

Det lyder da spændende. Tænker også at alle de tilsætningsstoffer som vi får nå være skidt.

Jeg håber da for alle dem med ADHD at de laver endnu flere og grundigere undersøgelser, når det viser sig at have så stor en effekt.

Ja, det er skræmmende, hvad man propper i hovedet (og resten af kroppen)..

Anmeld

8. juni 2011

kamtok

9510 skriver:

Syns det lyder spændende,

nu har jeg ikke lige nogle unger med adhd, men hvis jeg havde ville jeg da prøve at ændre kosten inden de fik medicin

Det samme her :-)

Anmeld

8. juni 2011

kamtok

Kay skriver:

så vidt jeg ved er det ikke bevist... og de børn jeg har oplevet, hvor forældrene har vaægt at ændre deres kost pga ADHD, har det ikke virket...

Symptomerne forsvandt for 6 ud af 10 og det er da et ret et stor antal, uanset om man tester 100 eller 100.000 mennesker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.