Syet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2011

tazz

Anonym skriver:

Ja skylle har jeg læst at man skal gøre hvergang.

hvad med når man er ude hos folk på besøg, spørg man så efter et håndklæde eller

jeg havde en natursvamp, som jeg gjorde våd og skyllede mig med. Den er ogås nem at have med overalt. Så kan man duppe med toiletpapir bagefter.

Århja, jeg kan også godt huske stingene. Tror sjældent, at jeg har skabt mig så meget! Jeg kunne bare se på jordemoderen, at hun virkelig måtte tage sig sammen for ikke, at sige noget grimt til mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tusind tak for svar

hvis man samarbejder med sin jordmoder og sine veer og gisper slipper man så ikk for at revne eller er chancen for at revne så ikk mindre ?

Ikke meget tror jeg.
Lidt måske...men revne..det gør altså langt de fleste...vores understel er bygget til det, en slags ekstra sikkerhed for at barnet lige får de ekstra par cm til at komme ud..så det er ikke jordens undergang.
Man siger godt nok at hvis man tager den med ro og er langsom til at få barnet ud så er chancen for at revne mindre..men noget videnskabeligt belæg er der ikke for den teori.
Det afhænger helt af barnets størrelse, tror jeg.
Men som sagt..du er bygget til det..og det heler hurtigt.

Anmeld

8. juni 2011

lykkekevin

jeg er ikke gået i stykker overhovedet og jeg tror hvis man husker at lytte efter hvad jm siger sker det ikke... har begge gange fået at vide da hovede nesten var ude skulle jeg gispe lidt og lade det glide ud af sig selv og pras forsigtig når kroppen skal ud. jeg har fået et lille  bare og lidt støre bare

3180 og 52

3850 og 54

men lyt efter din jm hun gør at for du ikke springer..

har dog en jeg kender der gik helt og aldels i stykker hele vejen om og ringmuskel sage fra av av og hele vejen frem også. hun siger det gjor mega ondt og hun må aldrig føde selv igen (hun fik ikke gispet lyttet ikke efter jm) hendes vejet tæt på de 5 kilo

så lyt efter din jm når du føder

Anmeld

8. juni 2011

Saram

Vil altså lige sige at jeg mærkede det da jeg rævnede. F*CK det gjorde avs! Og mærkede også at jeg blev syet bagefte. Så er altså ikke alle der er lige heldige.

// Sara Alrø, som er stolt over at være mor til lille Filuca Nora.

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

lykkekevin skriver:

jeg er ikke gået i stykker overhovedet og jeg tror hvis man husker at lytte efter hvad jm siger sker det ikke... har begge gange fået at vide da hovede nesten var ude skulle jeg gispe lidt og lade det glide ud af sig selv og pras forsigtig når kroppen skal ud. jeg har fået et lille  bare og lidt støre bare

3180 og 52

3850 og 54

men lyt efter din jm hun gør at for du ikke springer..

har dog en jeg kender der gik helt og aldels i stykker hele vejen om og ringmuskel sage fra av av og hele vejen frem også. hun siger det gjor mega ondt og hun må aldrig føde selv igen (hun fik ikke gispet lyttet ikke efter jm) hendes vejet tæt på de 5 kilo

så lyt efter din jm når du føder

Ja det må jeg gøre, men det med at gispe er jeg ikk god til, ka ikke rigtig finde ud af det.

og jeg er ret stædig

Anmeld

8. juni 2011

Mor til prinsessen :-)

Anonym skriver:

frygter bare jeg ikk kan nogen som helst bag efter

vil gerne ud og trille i det gode vejr og har en hund jeg også gerne vil ud med så håber ikk jeg bliver sengeliggende

det tror jeg sagtens du kan allerede dagen efter... men det kan godt være du skal lytte til kroppen, det er en stor omvæltning at blive mor.... og alt afhængig af vejret skal du jo også overveje ikke at tage en nyfødt ud og gå lange ture hvis det er koldt, regn blæst osv :-)

Men tag dagene som du kommer... de første par uger/måneder bliver du MEGET træt -)

Held og lykke....

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

Mor til prinsessen :-) skriver:

det tror jeg sagtens du kan allerede dagen efter... men det kan godt være du skal lytte til kroppen, det er en stor omvæltning at blive mor.... og alt afhængig af vejret skal du jo også overveje ikke at tage en nyfødt ud og gå lange ture hvis det er koldt, regn blæst osv :-)

Men tag dagene som du kommer... de første par uger/måneder bliver du MEGET træt -)

Held og lykke....

Håber på vejret og solen holder så man kan gå nogle dejligt ture

mange tak

Anmeld

8. juni 2011

lykkekevin

Anonym skriver:

Ja det må jeg gøre, men det med at gispe er jeg ikk god til, ka ikke rigtig finde ud af det.

og jeg er ret stædig

det trod jeg heller ikke jeg kunne men syntes det ligger helt naturlig når de ber en om detmen min nr to måtte jeg også lige gispe lidt ellers havde jeg født ham lige midt på fødegangen i sønderborg kun 3 gang hvor jeg måtte prasse rigtig efter var han ude da jeg kom ind på stuen 1 gang nesten helt ude 2 gang hovedet bliver født 3 gang hele kroppen kommer 

Anmeld

8. juni 2011

Mullemus86

Hej.. Det er bestemt ikke for at gøre dig nervøs, men vil heller ikke lyve.. Jeg kunne sagtens mærke da jeg sprang/revnede, og det gjorde ret så nas..! Og kunne også sagtens mærke da jeg blev syet med 4 sting, kun med lattergas og akupunktur som smertelindring.. Der gik dog også 1½ time fra at min søn kom ud, til jeg blev syet, så ved ikke om det gør mindre ondt, jo kortere tid efter fødslen..
Jeg mærkede dog intet til "revnerne" efterfølgende, udover når jeg skulle tisse.. En rigtig god idé er at skylle med lunkent vand mens du tisser, da det ellers kan svide en del.. Mine sting skulle ikke tages af en læge, de forsvandt af sig selv.. Ved ikke om der er forskel på det, alt efter hvor du er blevet syet.. (jeg blev syet i de inderste læber)
Held og lykke med det hele

Anmeld

8. juni 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg blev klippet begge gange og jeg mærkede intet. (2. gang opdagede jeg det først, da de skulle til, at sy mig).

Jeg kunne sagtens gå ture bagefter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.