Syet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.035 visninger
19 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

Anonym trådstarter

Kan man mærke når/hvis man revner under fødslen ?

kan man gå rundt og trille med barnevogn hvis man bliver syet, eller kan man kun forholde sig i ro ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Mor til prinsessen :-)

Anonym skriver:

kan man gå rundt og trille med barnevogn hvis man bliver syet, eller kan man kun forholde sig i ro ?

nej det kunne jeg ikke mærke... men jeg kunne fandme mærke jeg skulles syges bagefter, så jeg fik ekstra meget maske hehe....
Jeg kan ikke umiddelbart se nogle grund til du ikke skulle komme ud. Men det er vigtigt at lytte til kroppen :-)

Anmeld

8. juni 2011

tazz

man mærker det ikke lige i øjeblikket, der er så mange andre ting der gør ondt

Du kan sagtens gå med barnevognen, det er bare meget meget vigtigt at du skyller dig hver gang du er på toilettet. Mit ene sting gjorde virkelig ondt, fordi jeg sprang på en lile kompliceret måde (som jordemoderen udtrykte det) men de bliver jo fjernet rimelig hurtigt efter, så det er bare lige at holde ud. Og skylle!!

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

Mor til prinsessen :-) skriver:

nej det kunne jeg ikke mærke... men jeg kunne fandme mærke jeg skulles syges bagefter, så jeg fik ekstra meget maske hehe....
Jeg kan ikke umiddelbart se nogle grund til du ikke skulle komme ud. Men det er vigtigt at lytte til kroppen :-)

frygter bare jeg ikk kan nogen som helst bag efter

vil gerne ud og trille i det gode vejr og har en hund jeg også gerne vil ud med så håber ikk jeg bliver sengeliggende

Anmeld

8. juni 2011

AnneBJ

Jeg kunne IKKE mærke at ejg sprækkede!!

Jeg kunne heller ikke mærke da hun syede - jo jeg kunne mærke hun lavede noget, men det gjorde ikke ondt. 

Jeg var øm nogle dage efter, det strammer når der kommer skorpe på såret og det heler, men der er ikke noget man ikke "må"... Jeg kunne bare ikke overskue ture med barnevognen de første par dage

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

tazz skriver:

man mærker det ikke lige i øjeblikket, der er så mange andre ting der gør ondt

Du kan sagtens gå med barnevognen, det er bare meget meget vigtigt at du skyller dig hver gang du er på toilettet. Mit ene sting gjorde virkelig ondt, fordi jeg sprang på en lile kompliceret måde (som jordemoderen udtrykte det) men de bliver jo fjernet rimelig hurtigt efter, så det er bare lige at holde ud. Og skylle!!

Ja skylle har jeg læst at man skal gøre hvergang.

hvad med når man er ude hos folk på besøg, spørg man så efter et håndklæde eller

Anmeld

8. juni 2011

Sundahl88

Jeg kunne godt mærke da jeg revnede men mærkede intet da jeg skulle syes. Jeg gik ikke så stærkt de første par dage da jeg havde meget ondt men det går hurtigt over.

Det gør ikke specielt ondt at revne. Der kommer trods alt en guldklump til verden. Og ikke alle revner jo.

Anmeld

8. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Man mærker ikke når man revner..så bare rolig.
Men man kan godt mærke når man bliver syet.
Ofte lægger man en lille lokalbedøvelse, men ikke altid, fordi kroppen af sig selv har bedøvet området under fødslen, så man mærker det ikke...men alt efter hvor længe der går inden det bliver gjort, så er det en god ide at sige fra, hvis man kan mærke det.

Og bagefter...du kan sagtens gå og lave ting...kroppen siger selv avs, hvis den ikke vil...så det skal du ikke bekymre dig over.
Ømheden aftager hurtigt og i løbet af en 5-10 dage skulle du gerne være fit for fight igen

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. juni 2011

LC

Man mærker det ikke under fødslen. Har hørt en masse om folk der synes det gjode ondt at blive syet. Så jeg havde meget bevidst skrevet det på mine papirer, at jeg ikke ville syes uden bedøvelse. (havde en A4 side, som jeg selv skulle udfylde med ønsker/forventninger til fødslen, som lå i min vandrejournal, fik det af jordemoderen)

Så da jordemoderen sagde at jeg skulle syes, dog kun meget lidt, fik 4 sting. spurgte hun om det var okay at jeg fik lattergas og bedøvende creme på.. og mærkede ingenting, da jeg blev syet.

Og man skal ikke ligge stille bag efter. Men mærk på din krop hvad den kan holde til. Jeg var ude og trille med barnevogn 3 dage efter fødslen, så man kan godt.

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Man mærker ikke når man revner..så bare rolig.
Men man kan godt mærke når man bliver syet.
Ofte lægger man en lille lokalbedøvelse, men ikke altid, fordi kroppen af sig selv har bedøvet området under fødslen, så man mærker det ikke...men alt efter hvor længe der går inden det bliver gjort, så er det en god ide at sige fra, hvis man kan mærke det.

Og bagefter...du kan sagtens gå og lave ting...kroppen siger selv avs, hvis den ikke vil...så det skal du ikke bekymre dig over.
Ømheden aftager hurtigt og i løbet af en 5-10 dage skulle du gerne være fit for fight igen

Kærligst
Sussie

Tusind tak for svar

hvis man samarbejder med sin jordmoder og sine veer og gisper slipper man så ikk for at revne eller er chancen for at revne så ikk mindre ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.