Lortetirsdag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

873 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

AnneBJ

Jeg er nødt til lige selv at lave et indlæg, for ellers bliver jeg ved med at hugge I andres tråde!

Den unge mand/tiger har sprunget siden forrige søndag - altså 9 hele dage nu. Han er møgtræt hele tiden, spiser ikke rigtig noget, men smiler dog stadig når han er vågen.. 

I går morges sov vi længe, helt til kl. 10, og stod så op fordi han havde skidt ud over det hele. Vores seng, sig selv, mig... Jørn skiftede ham mens jeg kom i bad. Vi skulle til åbent hus hos SP'en, og jeg ville af sted, for at komme i en MG. Jeg var stresset fra det minut jeg stak benene ud af sengen, og fløj rundt for at nå at pakke pusletaske, få barnet til at spise, alternativt sove, selv få noget at spise, finde ud af hvilken bus vi skulle med, hvornår, osv.

Ingen af delene lykkedes, så jeg havde en træt og sulten baby med og havde ikke selv fået mad. Jeg havde dog nået at smørre et par klapmadder som jeg kunne spise i bussen. Da vi stod af bussen gik jeg forkert, så det endte med en kæmpe omvej, og at vi blæste ind af døren i sidste øjeblik. Det havde dog givet Felix 20 minutters søvn, så intet er så skidt... 

Med det samme vognen stod stille, vågnede han, men var ikke ked af det. Jeg lod ham ligge, men han begyndte at græde, så jeg tog ham med ind. Han var så træt, så træt, og begyndte fra det ene sekund til det andet, at skrige, fuldstændig hysterisk. Den ene SP tog ham på armen og gik rundt med ham, mens den anden (min egen) snakkede med mig, og spurgte ind til det hele herhjemme. Hun mener ligesom mig ikke, at det lyder til at han er syg, sulten eller lignende, bare rigtig ked af det.

Han faldt endelig i søvn hos mig, og jeg kunne sidde og lytte til det oplæg der var, men så snart jeg puttede ham i vognen vågnede han og græd. der kom en udenlandsk mand forbi - han arb. i det hus hvor vi var - og spurgte hvor gammel en baby det var, og jeg svarede 2 mdr. "Og så er du allerede gravid igen, er det ikke hårdt!?" Tak for kaffe - behøver jeg sige jeg GIK min vej...?

På vej hjem skulle vi handle i Fakta, en ganske kort gåtur fra Åbent hus stedet, og så videre hjem med bus. Inde i Fakta fik jeg fundet hvad vi skulle have, og da jeg stillede mig i kø, opdagede jeg, at jeg ikke havde min pung med. Jeg stillede kurven med varer og gik, og opdagede til min store glæde og fornøjelse, at barnevognen var punkteret på det ene hjul... 

Det lykkedes at komme hjem, og resten af dagen gik så bare med skrig og skrål. Hver gang jeg lægger ham til brystet, sutter han kortvarigt, og begynder så at skrige. Jeg er meget opmærksom på at bøvse ham af, gøre madsituationen hyggelig, selv forsøge at være afslappet og rolig, men jeg kan snart ikke mere! Jeg bliver mere og mere i tvivl om, om der ikke er mad nok til ham, eller hvad der kan være galt siden han skriger sådan. Han sover fint om natten - oftest en 5-7 timer uden afbrydelse, og spiser så så snart han vågner. Liggende amning går en smule bedre end siddende... 

Åh - jeg stopper vist bare nu, det er langt nok allerede! - i øvrigt kom jeg ikke i en mødregruppe, da jeg var den eneste der mangler en, så måske næste gang; altså om 14 dage... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Kit

Puha, Anne...jeg skal da lige have pusten inden jeg forsøger at svare på dit indlæg. Først for du er da hårdt ramt.

Mht. tigerspringet så jeg i dit andet indlæg et link du havde smidt ind. Jeg synes selv dette  http://voresborn.dk/baby-psykologi-og-udvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring er bedre, da man ikke får præstationsangst som ved dit link. Alberte kan sgu' ikke alt det der står på mama-siden

Men jeg havde en ordentlig tur med Albertes tigerspring, men når jeg er her på "den anden side" synes jeg ikke vi var så hårdt ramt som du beskriver. Derfor har jeg ikke rigtig nogle gode råd andet end, at I skal støtte hinanden dig og Jørn. Alberte havde det bedst, når hun var hjemme og der kun var hende, hunden, far og mor - INGEN andre!!! Og fremmede (læs farmor og farfar) var heller ikke velkomne og skulle ikke holde eller komme for tæt på. Efter jeg har læst lidt, så tror jeg at Albertes LANGE (3½ uge) tigerspring faktisk var et forsinket 12-ugers, der blev afløst af et tidligt19-ugers. Derfor tog det så lang tid. Eller det er måske et håb

Med Alberte var der også lidt problemer med at spise, men jeg startede i siddende og afsluttede i liggende amme-stilling. Det gav succes flere gange, så hun fik lidt mere at spise. Men så længe han sover så godt om natten tror jeg som din SP heller ikke, at han sulter. Alberte sov også fint om natten - det var dagene, hvor hun var en lille djævel og mor blev TRÆT! 

Jeg håber at du snart kommer i en mødregruppe, da det er rart med et forum man kan dele sine sorger, glæder og udfordringer med, som ikke er over nettet Forstår dog ikke helt hvordan I bliver inddelt i grupper??? Her indkaldes man til det første møde, når nok har født til, at de danner en gruppe 5-6 stk.

Et kæmpe kram og energi-støv sendes din vej.

Kit

Anmeld

8. juni 2011

AnneBJ

Kit skriver:

Puha, Anne...jeg skal da lige have pusten inden jeg forsøger at svare på dit indlæg. Først for du er da hårdt ramt.

Mht. tigerspringet så jeg i dit andet indlæg et link du havde smidt ind. Jeg synes selv dette  http://voresborn.dk/baby-psykologi-og-udvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring er bedre, da man ikke får præstationsangst som ved dit link. Alberte kan sgu' ikke alt det der står på mama-siden

Men jeg havde en ordentlig tur med Albertes tigerspring, men når jeg er her på "den anden side" synes jeg ikke vi var så hårdt ramt som du beskriver. Derfor har jeg ikke rigtig nogle gode råd andet end, at I skal støtte hinanden dig og Jørn. Alberte havde det bedst, når hun var hjemme og der kun var hende, hunden, far og mor - INGEN andre!!! Og fremmede (læs farmor og farfar) var heller ikke velkomne og skulle ikke holde eller komme for tæt på. Efter jeg har læst lidt, så tror jeg at Albertes LANGE (3½ uge) tigerspring faktisk var et forsinket 12-ugers, der blev afløst af et tidligt19-ugers. Derfor tog det så lang tid. Eller det er måske et håb

Med Alberte var der også lidt problemer med at spise, men jeg startede i siddende og afsluttede i liggende amme-stilling. Det gav succes flere gange, så hun fik lidt mere at spise. Men så længe han sover så godt om natten tror jeg som din SP heller ikke, at han sulter. Alberte sov også fint om natten - det var dagene, hvor hun var en lille djævel og mor blev TRÆT! 

Jeg håber at du snart kommer i en mødregruppe, da det er rart med et forum man kan dele sine sorger, glæder og udfordringer med, som ikke er over nettet Forstår dog ikke helt hvordan I bliver inddelt i grupper??? Her indkaldes man til det første møde, når nok har født til, at de danner en gruppe 5-6 stk.

Et kæmpe kram og energi-støv sendes din vej.

Kit

1000 tak Kit! Vi har (desværre) været nødt til at have et lidt presset program de sidste par dage, men har nu INGEN aftaler før næste torsdag! Det tror jeg at både mor og Felix har brug for!

Jeg tog ham op fra lur i formiddags, og tilbød ham bryst som vanligt - både liggende og siddende, men uden succes. Så jeg tilbød ham 100 ml MME som han RÅ-ÅD, og derefter legede vi, skfitede ble og hyggede. Inden han skulle sove igen, tilbød jeg ham bryst, men med samme resultat - jeg var bare selv mere rolig, for jeg VED at han har fået noget mad idag! Tror jeg gør det samme i aften, hvis nødvendigt, lige nu sover han en pæn lur, og har måske energi til at spise selv

Vi møder op til det der åbent hus, og så sætter SP'en grupper sammen. Men som de andre nævnte, kan der jo være folk som ikek har energi, overskud, tid, lyst ... til at komme, så næste gang vil SP notere mit nummer, så jeg kan få en gruppe - men måske først efter sommerferien.. Der er godt  nok længe til. Havde troet at det var normalt at få en gruppe, når barnet er omrking et par mdr. som Felix er nu.. 

Anmeld

8. juni 2011

Sofia

Hold da op - jeg giver dig ret i at det lyder som en LORTE tirsdag!!! Du må holde modet oppe så godt du kan. Jeg synes det lyder underligt med mødregruppe - her i Århus starter vi en måned efter fødslen, og synes netop det er der i starten man har allermest brug for gruppen - synes du skal presse lidt på, så du kan starte op inden sommerferien. Det er virkelig rart at have andre mødre at dele det hele med, også nogen der har født på samme tidspunkt som dig!

Anmeld

8. juni 2011

Lilje82

Øv Anne, sikke en dag.

Først et stort kram til dig og lille Felix. Håber dagene snart ændre sig og lille Felix igen blir glad.

Kan godt forstå du er ved ta være træt og udmattet.

Knus

Anmeld

8. juni 2011

piadas

PUUUUUUUUUHAAAAAAAA, Anne!

Ja, sikke da en lortedag med stort L. Hvor er det bare synd for dig, øv øv øv, hvor træls. Alt hvad der kunne gå galt, gik vist galt, hva'?

Jeg fik lige en tanke - har du fået menstruation igen? Det kunne jo være det, der er på vej...er det ikke noget med at mælken kan ændre smag, når man har ægløsning eller under mens'en? Det kan jo være, det er derfor han er afvisende... Hmm, bare et skud i tågen...

Og MEGAtræls med mødregruppen. Det er da godt nok træls, at du ikke kan komme med i en før. Hvad med at spørge, om du ikke kan komme med i en eksisterende? Altså den sidste der er blevet dannet? Den må jo være forholdsvis ny, så bebserne kan ikke være ret meget ældre end Felix. Min mødregruppe kom op at stå, da Ida var to måneder, og vi har netop fået en ny med, hvis baby kun er 1 måned yngre end Ida, så det kan jo sagtens gå...

Sikke da en idiot, ham manden. Det spørger man bare ikke om lige gyldigt, hvor tynd eller tyk, man er...og SLET ikke når man har haft sådan en lortedag som dig.

Stort kram og så håber jeg virkelig Felix snart arter sig igen.

Anmeld

8. juni 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Hold da op - jeg giver dig ret i at det lyder som en LORTE tirsdag!!! Du må holde modet oppe så godt du kan. Jeg synes det lyder underligt med mødregruppe - her i Århus starter vi en måned efter fødslen, og synes netop det er der i starten man har allermest brug for gruppen - synes du skal presse lidt på, så du kan starte op inden sommerferien. Det er virkelig rart at have andre mødre at dele det hele med, også nogen der har født på samme tidspunkt som dig!

Jeg håber jeg har lidt mere overskud til næste møde, så jeg kan være lidt mere krævende! Det er nemlig ret længe at vente helt til august!

Anmeld

8. juni 2011

AnneBJ

Lilje82 skriver:

Øv Anne, sikke en dag.

Først et stort kram til dig og lille Felix. Håber dagene snart ændre sig og lille Felix igen blir glad.

Kan godt forstå du er ved ta være træt og udmattet.

Knus

TAK!

Anmeld

8. juni 2011

AnneBJ

piadas skriver:

PUUUUUUUUUHAAAAAAAA, Anne!

Ja, sikke da en lortedag med stort L. Hvor er det bare synd for dig, øv øv øv, hvor træls. Alt hvad der kunne gå galt, gik vist galt, hva'?

Jeg fik lige en tanke - har du fået menstruation igen? Det kunne jo være det, der er på vej...er det ikke noget med at mælken kan ændre smag, når man har ægløsning eller under mens'en? Det kan jo være, det er derfor han er afvisende... Hmm, bare et skud i tågen...

Og MEGAtræls med mødregruppen. Det er da godt nok træls, at du ikke kan komme med i en før. Hvad med at spørge, om du ikke kan komme med i en eksisterende? Altså den sidste der er blevet dannet? Den må jo være forholdsvis ny, så bebserne kan ikke være ret meget ældre end Felix. Min mødregruppe kom op at stå, da Ida var to måneder, og vi har netop fået en ny med, hvis baby kun er 1 måned yngre end Ida, så det kan jo sagtens gå...

Sikke da en idiot, ham manden. Det spørger man bare ikke om lige gyldigt, hvor tynd eller tyk, man er...og SLET ikke når man har haft sådan en lortedag som dig.

Stort kram og så håber jeg virkelig Felix snart arter sig igen.

Tusind tak Pia! Ja det gik bare galt alt sammen!

Jeg har ikke fået menstruation endnu, men får noget østrogenbehandling, og har jo været hundebange for, at ødelægge amningen pga. det. Selvom lægen altså sagde god for det, og jeg som udgangspunkt tror 100% på ham

Som skrevet til Sofia, vil jeg være lidt mere insisterende næste gang, hvor overskuddet forhåbentlig er til det!

Dagen i dag har været lige sådan, bortset fra vi har været inden for vores egne 4 vægge, og kun os selv! Han har fået 100 ml. MME for at jeg VIDSTE han fik noget mad. Han RÅ ÅD, så han ER jo sulten det lille pus. For et par timer siden fik han sukkervand, fordi jeg kunne mærke han var helt spændt og hård i maven.

Nu har han endelig, endeilg! spist et helt almindeligt måltid hos mig, og fyldt 2 bleer, så jeg håber det går den rigtige vej igen. Han er ikke blev ammet ordentligt siden kl. 5 i morges, fordi han afviser brystet... Vi tager lige imorgen med, og ellers ringer jeg til SP fredag morgen..

Tak for opmuntring!

Anmeld

8. juni 2011

Kit

Hvor er det dejligt at læse, at han trods alt har kunnet spise en rigtig gang hos dig her til aften. Kan ske, at han har været så sulten, at det ikke er gået hurtigt nok hos dig? Eller så afkræftet pga skrigeriet, at han ikke har magtet at arbejde for maden? Eller som Pia skriver ændring i smagen? Overvejelser, overvejelser, overvejelser...men man finder nok ikke ud af det alligevel. God ide med et kald til SP, hvis det fortsætter.

Men masser af opmuntring og støtte herfra. Du er en FANTASTISK mor, der bare vil Felix det bedste i hele verden. Wup wup for Anne

Og pres du bare lidt på med den mødregruppe - Du kan da umuligt være den eneste i dit område, der har født

Kit 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.