gerne et barn mere men har depression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

739 visninger
2 svar
0 synes godt om
8. juni 2011

Anonym trådstarter

Hej

Ja nu bliver min pige 1 år i denne måned,og jeg fik desværre en fødselsreaktion. Jeg troede ikke jeg gjorde det godt nok eller noget og havde meget frygt for der vill ske hende noget hele tiden.

Da hun så blev indlagt med forstoppelse gik min verden i stå. Jeg fik det meget dårlig med mig selv og troede det var min skyld og noget jeg havde gjort. (det var det så ikke da hun ikke kunne tåle hendes mme)

senere blev min kæreste påkørt og kæmper med piskesmæld (januar) ... og jeg frygtede alt og især at komme på arbejde.

jeg har haft en god sp som hjalp mig til psykolog. Her har jeg gået siden nov. og det har hjulpet. Og hun har vejledt mig til at komme på medicin. Det er rigtig godt.

jeg tænker meget på den næste dejlige "unge" vi skal have, og helt inden den første er for gammel. men tør ikke. er bange for at jeg bliver syg igen med gravi gener, skal af medicinen (vil ikke være på det pga faren) og hvad med min kæreste og hans helbred.

fornuften siger nej vent, men de er bare så skønne de børn så det er svært ikke at tænke om vi en dag får den næste og hvordan gør vi lige med det hele.

som i kan læse er det svært også fordi vi har været uheldige. vi skal ikke have en lille før vi med sikkerhed er klar, og det er bare helt 100. men tænker da om vi får det så uheldige vi har været. (og nej er ikke skruk)

men jeg er som alle andre, jeg vil da være sammen med min dejlige kæreste og vores datter, og fordi det er så dejlig en familie så vil ejg da gerne have en større en.

ja læsser lige mine tanker af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

SussieThyssen

Jeg kan godt forstå dit dilemma.
Og jeg tror det vil være fornuftigt at vente til du er ok igen og kan lægge medicinen helt, og at din mand også er ok.
Det gør ikke noget at der er 2-3 år imellem jeres børn..faktisk vil det være lettere at der er det..for det er altså hårdt at få dem for tæt på hinanden, og hvis du stadig ikke er oven på, så vil det være ekstra hårdt.
Men...til gengæld, så tror jeg ikke du skal frygte en gentagelse...faktisk er det at få nr 2 ofte en øjen-åbner fordi alt det, der var fra den første forsvinder med nr 2, netop fordi man oplever det langt mere positivt.
Jeg fik en fødselsdepression med nr 1 og jeg kæmpede med den i 10 år...men den forsvandt som dug for solen i samme øjeblik jeg fik nr 2.
Så læg medicinen på hylden og få nr 2 når du er klar.

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. juni 2011

iris-mor

Føler virkelig med dig.

Jeg kender det kun alt for godt selv, fik også en reaktion efter vi var indlagt med RS virus.

Jeg mener medicin er godt og at man bør spise den så længe læge, psykiater og psykolog mener det.

Selvom du gerne vil have børnene tæt på hinanden, og det kan jeg godt forstå, så vil jeg som ovenstående også anbefale at vente til du selv er klar. Det kan gå hen og blive en hård omgang med nr 2. Faktisk har jeg lige hørt at der er stor sandsynlighed for at få efter reaktion med nr 2. Gør som du føler og mærk efter, hold øje med dine tegn for hvornår det går godt og hvornår det ikke er så godt.

Ja og det her gør du helt sikkert allerede, men husk at nyde den lille, de bliver store så hurtige (min er på vej i skole og den lille 1½ år)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.